Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Pada hari kiamat akan keluar seekor makhluk dari neraka

View previous topic View next topic Go down

Pada hari kiamat akan keluar seekor makhluk dari neraka

Post by lindangokngek on Sat Oct 10, 2009 1:14 am

Pada
hari kiamat akan keluar seekor makhluk dari neraka jahanam yang bernama
"Huraisy" berasal dari anak kala jengking. Besarnya Huraisy ini dari
timur hingga ke barat. Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi.
Malaikat Jibril bertanya : "Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan
siapa yang kau cari?"Huraisy pun menjawab, "Aku mahu mencari lima orang.

Pertama, orang yang meninggalkan sembahyang.
Kedua, orang yang tidak mahu keluarkan zakat.
Ketiga, orang yang derhaka kepada ibubapanya.
Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid.
Kelima, orang yang suka minum arak."

Sampaikan pesanan ini biarpun 1 ayat..
Wallahualam.

lindangokngek
Budak Sekolah Rendah
Budak Sekolah Rendah

Posts : 39
Join date : 02/09/2009
Age : 26
Location : alor setar,kedah

Back to top Go down

Re: Pada hari kiamat akan keluar seekor makhluk dari neraka

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Mon Oct 12, 2009 11:19 am

alamak yg pertame mcm kene kat diri aq je...

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Pada hari kiamat akan keluar seekor makhluk dari neraka

Post by Pijan on Mon Oct 12, 2009 2:05 pm

AWAS !! Cerita dongeng jer nih...Pade hari kiamat nanti tidak ade yang lain melainkan Allah SWT je yg akan menghisab@mengadili umat manusia..

Dalil tentang 10 tande tande besar akan berlakunya kiamat yang ade ialah :

QS an-Naml 27:82 ("dan apabila perkataan telah jatuh
atas mereka, Kami keluarkan sejenis binatang melata dari bumi."..hingga
akhir ayat).



_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Pada hari kiamat akan keluar seekor makhluk dari neraka

Post by cahaya on Tue Dec 01, 2009 10:59 am

ceta donggeng ke ni dah kliru aku cz sblm ni xprnh dgr sal ceta kluar s ekor makluk dr neraka time kiamat.tlg xplain cikit...

cahaya
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 85
Join date : 02/09/2009
Age : 27
Location : BAVERLY HILLS

Back to top Go down

Re: Pada hari kiamat akan keluar seekor makhluk dari neraka

Post by Sponsored content Today at 12:33 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum