Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


PETUA CEPAT JADI KAYA

View previous topic View next topic Go down

PETUA CEPAT JADI KAYA

Post by Joe on Wed Aug 26, 2009 11:08 pm

Mau cpat jd kaya ka.....xd

Joe
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 401
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: PETUA CEPAT JADI KAYA

Post by Admin on Thu Aug 27, 2009 2:04 pm

alamak joe .. post apa ni??? kalau ada petua share laa...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: PETUA CEPAT JADI KAYA

Post by Pijan on Thu Aug 27, 2009 2:12 pm

Sikit je la aku kasi...amalkan insya-Allah leh berjaya..simpan la sekurang2nya 10% dari pendapatan sebulan anda ( simpanan kekal..jangan lak kang hujung bulan tk cukup duit,sapu lak duit nih )..amalkan benda ni..insya-Allah masa depan nanti tak susah..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: PETUA CEPAT JADI KAYA

Post by Admin on Thu Aug 27, 2009 2:29 pm

Sikit je la aku kasi...amalkan insya-Allah leh
berjaya..simpan la sekurang2nya 10% dari pendapatan sebulan anda (
simpanan kekal..jangan lak kang hujung bulan tk cukup duit,sapu lak
duit nih )..amalkan benda ni..insya-Allah masa depan nanti tak susah..

kalau gaji tak cukup nak simpan camne pijan??

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: PETUA CEPAT JADI KAYA

Post by Pijan on Thu Aug 27, 2009 2:31 pm

tu masalah...mmg susah nk jadi kaya...kena usaha bagi cukup la bro

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: PETUA CEPAT JADI KAYA

Post by adie on Thu Aug 27, 2009 2:38 pm

AMALAN DAN DOA MURAH REZEKI
http://www.geocities.com/jailur_rashied/Doa_murah_rezeki.pdf
Doa Murah Rezeki
1) Membaca SURAH AL-WAQIAH
- Sabda Rasulullah SAW:
مَنْ قَرأ سُورَةَ الوَاقِعَةِ فِي كُلّ لَيْلَةٍ لَمْ تُصِبْهُ فاقَة
“Sesiapa yang membaca surah al-Waqiah pada setiapa malam ia tidak
akan ditimpa kefakiran.” (Riwayat daripada Ibn Mas‘ud: al-Azkar,
al-Jami al-Soghir).
- Sabda Rasulullah SAW:
سُوْرَةُ الوَاقِعَةِ سُوْرَةُ الغِنَى فَاقْرَؤُوْهَا وَعَلِّمُوْهَا أَوْلاَدَكُمْ
“Surah al-Waqiah adalah surah kekayaan. Hendaklah kamu membacanya
dan ajarkanlah ia kepada anak-anak kamu.” (Riwayat Ibn Mardawaih
daripada Anas: Kasyf al-Khafa’).
2) Membaca SURAH AL-IKHLAS:
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ، اللَّهُ الصَّمَدُ ، لَمْ يَلِـدْ وَلَمْ يُولَـدْ ، وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُواً أَحَدٌ
“Katakanlah (wahai Muhammad): “(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;
“Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang
hajat; “Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan; “Dan tidak
ada sesiapapun yang serupa denganNya”.”
- Sabda Rasulullah SAW: Sesiapa yang membaca Qulhuwallu ahad ketika
masuk ke rumahnya, nescaya dihindarkan kefakiran daripada ahli rumahnya
dan jirannya. (Daripada Jarir bin Abdullah: Kanzu al-‘Ummal, Mu‘jam
al-Tabarani; daripada Ibn Mas‘ud: Mujma‘ al-Zawaid)
3)
قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاءُ
وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ ، وَتُعِزُّ مَن تَشَاء ، وَتُذِلُّ
مَن تَشَاء ، بِيَدِكَ الْخَيْرُ ، إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ،
تُولِجُ اللَّيْـلَ فِي الْنَّهَارِ ، وَتُولِجُ النَّـهَارَ فِي
اللَّيْلِ ، وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ ، وَتُخْرِجُ
الْمَيِّـتَ مِنَ الْحَيِّ ، وَتَرْزُقُ مَن تَشَاء بِغَيْرِ حِسَـابٍ ،
رَحْمَنَ الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَرَحِيْمَهُمَا ، تُعْطِي مَنْ تَشَاءُ
مِنْهُمَا وَتَمْنَعُ مَنْ تَشَاءُ ، اِرْحَمْنِي رَحْمَةً تُغْنِيْنِي
بِهَا عَنْ رَحْمَةِ مَنْ سِوَاكَ
“Katakanlah (wahai Muhammad): “Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa
pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa
yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan
dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan
sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang
Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala
kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.
“Engkaulah (wahai Tuhan) yang memasukkan waktu malam ke dalam waktu
siang, dan Engkaulah yang memasukkan waktu siang ke dalam waktu malam.
Engkaulah juga yang mengeluarkan sesuatu yang hidup dari benda yang
mati, dan Engkaulah yang mengeluarkan benda yang mati dari sesuatu yang
hidup. Engkau jualah yang memberi rezeki kepada sesiapa yang Engkau
kehendaki, dengan tiada hitungan hisabnya”. Yang Maha Pengasih dan Maha
Penyayang di dunia dan akhirat. Engkau memberi kedua-duanya kepada
sesiapa yang Engkau mahu. Engkau menahan kedua-duanya terhadap sesiapa
yang Engkau mahu. Rahmatilah aku dengan suatu rahmat yang mencukupi
untukku berbanding rahmat yang ada pada selainMu.”
- Sabda Rasulullah SAW: “Wahai Mu‘az! Aku mahu ajarkan engkau sebuah
doa. Jika engkau menanggung segunung hutang lalu engkau membacanya
nescaya Allah menunaikannya untuk engkau. Bacalah: قل الله مالك اللمك….
(Ayat dan doa di atas).” (Kanz al-Ummal).
4)
وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجاً وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَحْتَسِبُ
“Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan
suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan
baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya), Serta
memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya.”
- Sabda Rasulullah SAW:” Wahai sekalian manusia, jadikanlah taqwa
sebagai suatu perniagaan, nescaya rezeki akan datang kepada kamu tanpa
modal dan niaga.” Kemudian Baginda membaca ayat di atas. )Riwayat
daripada Mu‘az bin Jabal: Majma‘ al-Zawaid, Kanz al-Ummal).
5)
الَّلهُمَّ اكْفِنِي بِحَلاَلِكَ عَنْ حَرَامِكَ ، وَاغْنِنِي بِفَضلِكَ عَن سِواكَ
“Ya Allah, ya Tuhanku! Cukupkanlah aku dengan suatu yang halal
berbanding suatu yang haram yang telah Engkau tetapkan. Dan berilah aku
kekayaan dengan kelebihan daripada Engkau berbanding selain Engkau.”
- Saidina Ali mengatakan kepada seseorang yang datang kepadanya:
“Aku mahu mengajar kamu kalimah yang diajar oleh Rasulullah kepadaku.
Jika engkau menanggung segunung hutang tentu Allah akan tunaikannya.
Bacalah: اللهم اكفني بحلالك… (Doa di atas).” (Riwayat daripada ‘Ali:
Sunan al-Tirmizi; dinilai Hasan Gharib).
6)
الَّلهُمّ رَبَّ السَّماوَاتِ السَبْعِ ، وَرَبَّ العَرْشِ العَظِيْـمِ
، رَبَّنَا وَرَبَّ كلِّ شَيْءٍ ، وَمُنْزِلَ التَوْرَاة وَالإِنْجِيْلَ
وَالقُرْآنَ ، فَالِقَ الْحَبِّ والنَّوَى ، أَعُوْذُ بِكَ مِنْ شرِّ
كُلِّ ذِي شَرٍّ أَنْتَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهِ ، أَنْتَ الأَوَّلُ فَلَيْسَ
قَبْلَكَ شَيْءٌ ، وَأَنْتَ الآخِرُ فَلَيْسَ بَعْدَكَ شَيْءٌ ،
والظَّاهِرُ فَلَيْسَ فَوْقَكَ شَيْءٌ ، وَالبَاطِنُ فَلَيْسَ دُوْنَكَ
شَيْءٌ ، اقْضِ عنِّي الدَّيْنَ وَاغْنِنِي مِنَ الفَقْرِ
“Ya Allah, Tuhan bagi tujuh lapisan langit, juga Tuhan ‘Arasy yang
agung. Tuhan kami dan Tuhan segala sesuatu. Yang menurunkan Taurat,
Injil dan Quran. Yang menumbuhkan tumbuh-tumbuhan dan menghasilkan
buah-buahan. Aku mohon berlindung denganMu daripada kejahatan segala
suatu yang jahat yang ubun-ubunnya di dalam genggamanMu. Engkaulah yang
awal, tiada suatu pun yang sebelum Engkau. Engkaulah yang akhir, tiada
suatu pun yang selepas Engkau. Engkaulah yang zahir, tiada suatu pun
yang di atas Engkau. Engkaulah yang batin, tiada suatu pun yang di
bawah Engkau. Tunaikanlah hutangku dan berilah aku kekayaan daripada
kefakiran.”
- Sabda Rasulullah SAW: “Bacalah: اللهم رب السماوات… (Doa di atas).”
(Riwayat daripada Abu Hurairah: Sunan al-Tirmizi; dinilai Hasan Sahih).
7)
الَّلهُمَّ إِنِّي أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ ،
وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ العَجْزِ وَالكَسَلِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ
الْجُبْنِ البُخْلِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ غَلَبَةِ الدَّينِ وقَهْرِ
الرِّجَالِ
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada dukacita dan rasa sedih;
aku berlindung denganMu daripada lemah dan malas; aku berlindung
denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung
denganMu daripada bebanan hutang dan penindasan orang.”
- Pada suatu hari Rasulullah SAW masuk ke masjid lalu terserempak
seorang yang dipanggil Abu Umamah. Rasulullah SAW bersabda kepadanya:
“Wahai Abu Umamah, aku lihat engkau duduk di masjid bukan pada waktu
solat, kenapa?” Jawab Abu Umamah: “Dukacita dan hutang menyelubungiku,
wahai Rasulullah!” Jawab Rasulullah: “Mahukah kamu aku ajarkan suatu
bacaan jika kamu membacanya Allah akan menghilangkan rasa dukacitamu
dan melangsaikan hutangmu.” Abu Umamah menjawab: “Ya, wahai
Rasulullah.” Baginda bersabda: “Apabila tiba waktu pada dan petang
bacalah: اللهم إني أعوذ بك من الهم والحزن… (Doa di atas). Kata Abu
Umamah: “Aku membaca doa tersebut, lalu Allah menghilangkan rasa
dukacitaku dan melangsaikan hutangku.” (Riwayat Abu Daud daripada Abu
Said al-Khudri).

Sabda Rasulullah SAW:
الَّلهُمَّ فَارِجَ الْهَمِّ ، كَاشِفَ الغَمِّ ، مُجِيْبَ دَعْوَةَ
الْمُضْطَّرِّيْنَ ، رَحْمَنَ الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَرَحِيْمَهُمَا ،
أَنْتَ تَرْحَمُنِي فَارْحَمْنِي بِرَحْمَةٍ تُغْنِيْنِي بِهَا عَنْ
رَحْمَةِ مَنْ سَوَاكَ
“Ya Allah, Yang Meleraikan dukacita, Yang Melapangkan kekusutan,
Yang Menyahut seruan orang yang susah, Yang Maha Pengasih dan Maha
Penyayang di dunia dan akhirat, Engkau mengasihi aku, maka rahmatilah
aku dengan suatu rahmat yang mencukupi untukku berbanding rahmat yang
ada pada selainMu.”
Diriwayatkan daripada ‘Aisyah RA katanya: “Abu Bakar datang kepadaku
lalu berkata: Adakah engkau telah mendengar daripada Rasulullah SAW
sebuah doa Baginda ajarkan kepada. Aku bertanya: Apakah doa itu? Jawab
beliau: Pada waktu dahulu, Isa Ibn Maryam mengajar sahabat-sahabat
baginda: Seandainya sesiapa di kalangan kamu yang berhutang sejumlah
emas satu bukit lalu ia berdoa dengan doa ini nescaya Allah tunaikan
untuknya.” Kata Abu Bakar: “Aku telah berdoa dengan doa tersebut lalu
Allah memberikan aku suatu ganjaran sehingga aku dapat melangsaikan
hutang aku.” Kata ‘Aisyah: Aku pernah menanggung hutang lalu aku
mengamalkan tersebut, tidak lama kemudian Allah memberi rezeki kepadaku
sehingga aku dapat bersedekah dan mewariskan harta.” (Riwayat
al-Bazzar, al-Hakim dan al-Asbahani)
9)
لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ ، سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
“Tiada Tuhan melainkan Engkau, Maha suci Engkau, Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri.”
Sabda Nabi SAW: “Doa saudaraku Yunus amat menakjubkan; permulaannya
tahlil, pertengahannya tasbih dan penghujungnya pengakuan melakukan
dosa. Sesiapa yang berdukacita, berada dalam kekusutan, ditimpa
kesusahan dan dibebani hutang pada suatu hari, lalu ia membacanya
sebanyak tiga kali, nescaya dimakbulkan untuknya.”

adie
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 133
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: PETUA CEPAT JADI KAYA

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Thu Aug 27, 2009 4:07 pm

kalo nk kaya..kene la smpan duit..
duit x leh dtg dgn sndiri nye..
kene kene la rajin berusaha..
1 hari pasti akan bjaya..
hehe...

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: PETUA CEPAT JADI KAYA

Post by Sponsored content Today at 12:58 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum