Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 1:35 pm

ScOrPiO GuRlZzzz wrote:
Pijan wrote:
ScOrPiO GuRlZzzz wrote:
ni sco ckap ape yg sco tgk & dgr kt tb je...

Bukan leh caye sgt ape TB tu bgtau..

BTUL..KALO NK TAU LBIH LANJUT..G LA JUMPE PEGAWAI YG BERTUGAS YE... Mad

Ler...tapi ko gak yang gembar gemburkan kat sini..bukan pegawai tu...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by tongkat warent on Tue Sep 08, 2009 1:43 pm

Hukuman jenayah hudud bagi peminum arak telah disebutkan dengan jelas di dalam Hadis Rasulullah yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim. Orang-orang Islam yang meminum arak dan telah sabit ke atasnya hukuman tersebut wajib disebat sebanyak 80 kali sebatan. Hukuman 80 kali sebatan kali sebatan ini dikenakan ke atas peminum arak untuk kesalahan yang dilakukan berulang-ulang sehingga sebanyak 3 kali. Sekiranya kesalahan tersebut diteruskan juga dalam erti kata lain si peminum sudah ketagihan maka dalam hal ini ulama' berpendapat hukuman selayaknya dikenakan adalah hukuman pancung. Hukuman ini hanya boleh dilakukan oleh imam (pemerintah atau hakim di dalam Daulah Islamiyah). Di antara syarat-syarat untuk mensabitkan hukuman terhadap orang yang meminum arak ialah :
Orang yang sudah mukallaf
Dengan kemahuan sendiri
Mengetahui haram hukum meminumnya
Telah diakui oleh yang minum, atau dilihat oleh 2 orang saksi laki-laki yang adil

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Tue Sep 08, 2009 1:44 pm

Pijan wrote:
ScOrPiO GuRlZzzz wrote:
Pijan wrote:
ScOrPiO GuRlZzzz wrote:
ni sco ckap ape yg sco tgk & dgr kt tb je...

Bukan leh caye sgt ape TB tu bgtau..

BTUL..KALO NK TAU LBIH LANJUT..G LA JUMPE PEGAWAI YG BERTUGAS YE... Mad

Ler...tapi ko gak yang gembar gemburkan kat sini..bukan pegawai tu...

ape aku lak..aku cume mberi komen je...

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by cahaya on Tue Sep 08, 2009 1:47 pm

tongkat warent wrote:Hukuman jenayah hudud bagi peminum arak telah disebutkan dengan jelas di dalam Hadis Rasulullah yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim. Orang-orang Islam yang meminum arak dan telah sabit ke atasnya hukuman tersebut wajib disebat sebanyak 80 kali sebatan. Hukuman 80 kali sebatan kali sebatan ini dikenakan ke atas peminum arak untuk kesalahan yang dilakukan berulang-ulang sehingga sebanyak 3 kali. Sekiranya kesalahan tersebut diteruskan juga dalam erti kata lain si peminum sudah ketagihan maka dalam hal ini ulama' berpendapat hukuman selayaknya dikenakan adalah hukuman pancung. Hukuman ini hanya boleh dilakukan oleh imam (pemerintah atau hakim di dalam Daulah Islamiyah). Di antara syarat-syarat untuk mensabitkan hukuman terhadap orang yang meminum arak ialah :
Orang yang sudah mukallaf
Dengan kemahuan sendiri
Mengetahui haram hukum meminumnya
Telah diakui oleh yang minum, atau dilihat oleh 2 orang saksi laki-laki yang adil
'tu ar dah dpenuhi syarat msabitkn hukuman knp lg nk d lambtkn hukuman k atas kartika"

cahaya
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 85
Join date : 02/09/2009
Age : 27
Location : BAVERLY HILLS

Back to top Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by cahaya on Tue Sep 08, 2009 1:48 pm

ScOrPiO GuRlZzzz wrote:
Pijan wrote:
ScOrPiO GuRlZzzz wrote:
Pijan wrote:
ScOrPiO GuRlZzzz wrote:
ni sco ckap ape yg sco tgk & dgr kt tb je...

Bukan leh caye sgt ape TB tu bgtau..

BTUL..KALO NK TAU LBIH LANJUT..G LA JUMPE PEGAWAI YG BERTUGAS YE... Mad

Ler...tapi ko gak yang gembar gemburkan kat sini..bukan pegawai tu...

ape aku lak..aku cume mberi komen je...

hehehe

cahaya
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 85
Join date : 02/09/2009
Age : 27
Location : BAVERLY HILLS

Back to top Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 1:49 pm

cahaya wrote:
tongkat warent wrote:Hukuman jenayah hudud bagi peminum arak telah disebutkan dengan jelas di dalam Hadis Rasulullah yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim. Orang-orang Islam yang meminum arak dan telah sabit ke atasnya hukuman tersebut wajib disebat sebanyak 80 kali sebatan. Hukuman 80 kali sebatan kali sebatan ini dikenakan ke atas peminum arak untuk kesalahan yang dilakukan berulang-ulang sehingga sebanyak 3 kali. Sekiranya kesalahan tersebut diteruskan juga dalam erti kata lain si peminum sudah ketagihan maka dalam hal ini ulama' berpendapat hukuman selayaknya dikenakan adalah hukuman pancung. Hukuman ini hanya boleh dilakukan oleh imam (pemerintah atau hakim di dalam Daulah Islamiyah). Di antara syarat-syarat untuk mensabitkan hukuman terhadap orang yang meminum arak ialah :
Orang yang sudah mukallaf
Dengan kemahuan sendiri
Mengetahui haram hukum meminumnya
Telah diakui oleh yang minum, atau dilihat oleh 2 orang saksi laki-laki yang adil
'tu ar dah dpenuhi syarat msabitkn hukuman knp lg nk d lambtkn hukuman k atas kartika"

Hisham anak Hussein kate belum ade Tukang Sebat yang layak lagi...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by tongkat warent on Tue Sep 08, 2009 1:58 pm

dalam islam tukang sebat kepada pesalah wanita,boleh ke laki??ke mesti perempuan je.

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 2:03 pm

Ok..topik ni masuk ni dah 3 kali dibuka... so aku merge dengan topik2 yang terdahulu... pada yang mencari jawapan tukang sebat tu sila refer posting2 sebelum ini..TQ

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by jacksperow on Tue Sep 08, 2009 2:23 pm

BG PANDANGAN AKU LA..DALAM ISU NI,NAMPAK SANGAT MACAMNANA LEMAHNYA ISLAM KAT NEGARA KITA....KATIKA BERANI
MEMINTA HUKUMAN SEBAT DIKLAYAK RAMAI DILAKUKAN KEATASNYA KERANA BELIAU TAHU YG NEGARA KITA TAKAN MAMPU LAKUKNNYA....DALAM MASA YG SAMA 'ORANG' SIBUK SUH KARTIKA
MEMBUAT RAYUAN DARI DIKENAKAN SEBATAN...
JIKA HUKUMAN SEBAT DKHLAYAK RAMA TAK DILAKUKAN...MCNMANA ORG KITA NAK KATUK MINUM ARAK???DAH DAKWAH KITA TINGAL....
JANGAN HANYA PANDAI CAKAP KUBUR LAIN2,DOSA SENDIRI YG TANGUNG....MEMENG LA SKANG BERANI CAKAP CAMTU SEBAB TAK NAMPAK LG APE YG TELAH DIJANJIKAN ALLAH ATAS SETIAP YG KITA LAKUKAN....DAH DIALAM AKHIRAT SIBUK DOK MENUNTUT HAK KEPADA SAUDARA2 SEISLAM...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Kes Kartika: Tukang sebat syariah dicari

Post by Sponsored content Today at 2:04 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum