Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


MCA pecat Dr Chua

View previous topic View next topic Go down

MCA pecat Dr Chua

Post by Admin on Thu Aug 27, 2009 5:36 pm

Majlis Presiden MCA lewat malam ini
memecat Timbalan Presidennya Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berhubung
skandal seks yang dihadapi bekas menteri itu awal tahun lalu.

Keputusan
itu dicapai setelah ia bermesyuarat selama beberapa jam sejak 9 malam
ini susulan syor yang dikemukakan oleh jawatankuasa disiplin yang
menyiasat kes itu awal bulan ini.

Presiden MCA Datuk Seri Ong
Tee Keat berkata beliau sendiri akan memaklumkan keputusan yang dibuat
"dengan berat hati" dan "kolektif" itu kepada Perdana Menteri Datuk
Seri Najib Razak, selaku pengerusi BN.

Dalam sidang media di
Wisma MCA kira-kira tiga jam sebelum keputusan itu dicapai, Dr Chua
memaklumkan beliau dikehendaki keluar mesyuarat majlis tersebut kerana
ia ingin memutuskan tindakan terhadapnya.

Beliau sebelum itu hadir lebih kurang dua jam di mesyuarat Majlis Presiden MCA.

Tokoh
yang dianggap pencabar utama Ong, Dr Chua menambah, laporan
jawatankuasa disiplin yang dihantar kepadanya jam 5.30 petang ini
mendedahkan syor memecat beliau.

Kata Dr Chua lagi, Majlis Presiden selalunya sekadar "cop getah" untuk meluluskan syor yang dibuat oleh jawatankuasa disiplin.

Beliau berharap "Ong akan tidur lena malam ini" selepas pemecatannya.

Katanya,
sejak pemilihan parti Oktober tahun lalu - yang menyaksikan kenaikan
kembali Dr Chua kepada jawatannya sekarang - Ong "melihatnya sebagai
musuh ketat dan ancaman paling besar."

Awal bulan ini,
jawatankuasa itu menyiasat aduan bahawa Dr Chua telah mencemarkan imej
parti selepas muncul dalam satu DVD yang menunjukkan beliau adakan
hubungan seks dengan seorang wanita.

Pengadu tersebut Eng Cheng
Guan, yang juga pengerusi MCA bahagian Simpang Renggam, mendakwa
insiden itu mencemarkan reputasi parti kedua terbesar dalam komponen BN
itu.

Eng bagaimanapun menarik balik aduannya tetapi jawatankuasa disiplin meneruskan siasatan terhadap Dr Chua.

Mesyuarat malam ini difahamkan diadakan secara tergesa-gesa, manakala akhbar Sin Chew Daily melaporkan Dr Chua hanya dimaklumkan mengenainya pada kira-kira jam 4.30 petang semalam.

Penghujung
2007, DVD yang dirakam secara rahsia yang menunjukkan babak-babak seks
Dr Chua dengan teman wanitanya diedarkan di beberapa tempat di Johor.

Susulan
itu, awal 2008, Dr Chua mengejutkan negara dengan mengaku berterus
terang bahawa beliaulah lelaki dalam DVD itu dan mengumumkan peletakan
semua jawatan dalam kerajaan dan parti.

Pelik aku apasal nak pecat pulak... nape time bertanding dulu kasi pulak.. ntah apa2 ntah...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Thu Aug 27, 2009 5:44 pm

hahaha...mcm2 politik ni.

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by adie on Thu Aug 27, 2009 5:46 pm

hahahah...skandel 2 pon sebelum pemilihan MCA kan...nape dibenarkan bertanding pada masa 2..pelik lol!

adie
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 133
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by Pijan on Thu Aug 27, 2009 5:47 pm

Sebab masa tu diorang tatau lagi pengaruh CSL ni kuat ke tak...skang ni bila dah tau kuat,maka cecepat la OTK cantas sblom melawan tokey..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by Mr.Puaka on Thu Aug 27, 2009 5:51 pm

Baru skrg nak pecat? org tu dh takde ape2 jawatan dlm kerajaan dh.. politik mcm ni la.. ada kuasa di sanjung..ingat dulu ramai beri sokongan moral kunun kt chua soi seks ni.. ahahah hari ni mane abis smua tu.. lumrah politik di sanjung bila berkuasa..

dunia.. dunia

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by Admin on Thu Aug 27, 2009 6:14 pm

boss takut kat org bawah cam nie laa,... takut bayang2 semdiri...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Fri Aug 28, 2009 4:35 pm

politik cine....lantak dorang la nk berbunuh pon.

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by Pijan on Fri Aug 28, 2009 4:49 pm

!k!n@Pr!s0N BrEak wrote:politik cine....lantak dorang la nk berbunuh pon.

Janganlah camni...islam tak ajar kita mcmni pun....

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by bump iq on Sun Aug 30, 2009 1:23 am

dlu mase pemilihan mca nape xnk gugurkn terus nama die??
nape sekarang baru nk pecat??
pemimpin takot kehilangan kuasa..
masalah dalaman mca da truk...

jgn jd cam beruk...sume hal xmo tau...
agak2 kalo jiran mati eksiden pon wat xtau je..

my 2 cents view-bump iq

bump iq
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 277
Join date : 24/08/2009

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by Admin on Sun Aug 30, 2009 10:29 am

masih teringat lagi kata2 PM - BN makin kukuh, PR dah goyah dah.. ekekkeke

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by Mr.Puaka on Mon Aug 31, 2009 4:02 am

Kompenen BN goyah kompenen Pakatan Rakyat pun sama.. ala politik ni kan biasa wujud kronisme.. era chua soi lek dh lepas.. buat ape nak pakai lagi, dari simpan baik buang..

Puaka: teringat chua soi leks di ranjang Razz

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by bump iq on Mon Aug 31, 2009 6:49 am

hurmm xde lagi ke prk ni...
xsabo nk tengok kekalahan ke8 ke9 dan seterusnya kt semenanjung ni

kekeeeke

bump iq
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 277
Join date : 24/08/2009

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by Pijan on Mon Sep 14, 2009 10:54 am

Bila seseorang tu dengan berani boleh mengatakan bahawa Hukum
Hudud tu tak sesuai di Malaysia maka sia sia je lah aku nk melayan
karenah2 orang2 yang macam ni..so silalah, hentam je lah kerajaan PR
yang takde guna satu sen ni.. aku dah malas nk berbicara kat sini...
Korang je menang aku mengaku kalah... Ambillah thread politik forum
ni,gunakanlah sebagai platform untuk menarik balik orang melayu kembali
pada UMNO...sekian terimakasih

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: MCA pecat Dr Chua

Post by Sponsored content Today at 12:32 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum