Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

View previous topic View next topic Go down

Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

Post by nakal on Thu Aug 27, 2009 5:58 pm

Oleh RAJA INTAN DIANNA RAJA AZAHAM
dianna.azaham@utusan.com.my

STADIUM Indoor Arena Bukit Kiara yang boleh memuatkan 5,000 penonton hanya dihadiri 300 orang sahaja.


Di sebalik nama-nama besar dari Indonesia, sistem audio dan visualyang
bagus, konsert Illuminight - A Light Beat Of Love yang berlangsungdi
Stadium Indoor Arena, Bukit Kiara Kuala Lumpur, Ahad lalu gagalmenarik
peminat seni tanah air untuk menyaksikan konsertberkenaan.Hasilnya
stadium yang boleh memuatkan penonton sehingga 5,000orang hanya
dihadiri tidak lebih daripada 300 penonton sahaja!Walaupunartis-artis
yang hebat membuat persembahan iaitu kumpulan pop soul,Maliq &
D'Essentials; pemenang anugerah Artis Lelaki Terbaik danAlbum Terbaik
Anugerah Planet Muzik 2009 (APM2009), Afgan Syahreza;Kumpulan Terbaik
dan Artis Indonesia Paling Popular(APM 2009), Yovie& Nuno; dan
Atilia, sayang sekali ia tidak berjaya mengajakpenonton untuk datang
sama-sama berhibur dengan mereka.
Menyaksikan konsert selama empat jam dengan artis dan lagu-lagu
masakini, wartawan yang membuat liputan tertanya-tanya apa silapnya
stadiumyang besar itu kelihatan sunyi dan sepi daripada penonton?Apakah
keranaterlalu ramai artis dari seberang yang ditonjolkan atau publisiti
yangkurang membuatkan peminat seni bagaikan lupa atau tidak
minatmenyaksikan konsert berkenaan?Menurut wakil Aqsara 3 Persada Sdn.
Bhd.,Ade Dhena selaku penganjur konsert itu, mereka memang telah
menjangkakehadiran penonton yang suram memandangkan pada malam itu
terdapatbeberapa konsert percuma yang diadakan. "Kami memang sudah
menjangkakerana terdapat konsert percuma pada malam ini iaitu MTV World
StageLive In Malaysia 2009 di Sunway Lagoon Surf Beach dan konsert R
& RSinar di Dataran Majlis Bandaraya Petaling Jaya.
"Namun kami hanya mengetahui semua itu selepas urusan permit,kemasukan
artis dan lain-lain sudah selesai. "Untuk menganjakkan tarikhkonsert
akan membuatkan kos berlipat-ganda. Lagipun bukan senang kamihendak
membawa artis-artis terkenal dari Indonesia ini kerana merekamemang
sibuk dengan persembahan di sana," katanyaMenurut Ade, pihaknyasedia
maklum artis-artis yang terlibat pasti terkilan dengan sambutandingin
itu. "Walaupun penonton tidak ramai, tetapi mereka tetapmemberikan
persembahan yang terbaik dan penonton juga kelihatanterhibur dengan
persembahan mereka," ujarnya selepas konsert ituberakhir. Di sebalik
sambutan yang dingin itu, memang tidak dapatdinafikan persembahan malam
itu yang menampilkan Atilia, Afgan, Yuvie& Nuno dan Maliq &
D'Essentials merupakan persembahan yanghebat dan bertenaga. Konsert
dimulakan seawal pukul 8 malam denganmenampilkan Atilia sebagai pembuka
tirai.
Atilia yang kelihatan santai bergaun pendek, menyampaikan
lagu-laguseperti Leka, Gelombang, Ranjau dan Selagi dengan suaranya
yang lunakdan manja. Dia yang ada ketikanya kelihatan tidak
bersemangatmemandangkan bilangan penonton yang hadir tidak
memberangsangkankembali bertenaga apabila melihat mereka yang hadir
terhibur dengannyanyiannya. Persembahan diteruskan dengan kemunculan
Afgan yangmembuatkan penonton wanita menjerit seperti histeria.

Afgan Syahreza
Jejaka yang terkenal dengan lagu Terima Kasih Cinta
menyampaikanlagu-lagu popularnya antaranya Bukan Cinta Biasa, Wajahmu
MengalihDuniaku dan lagu yang menjadi kegilaan ramai, Terima Kasih
Cinta. Disebalik suaranya yang lunak yang meruntun hati terutamanya
kaum hawaitu, berlaku perkara yang kurang manis apabila Afgan memeluk,
diciumdan mencium seorang penonton wanita yang dijemputnya naik ke
pentas.Yuvi & Nuno juga tidak kurang hebatnya apabila
memberikanpersembahan yang sungguh bertenaga dengan menyampaikan 10
buah lagu.
Kumpulan yang dianggotai empat jejaka iaitu Yuvie, Dudie, Dikta danDiat
memberikan persembahan bertenaga membuatkan penonton menaribersama.
Antara lagu yang disampaikan ialah Bunga Jieaku, Dia Milikku,Sempat
Termiliki dan Menjaga Hati yang sering kedengaran dicorong-corong
radio. Konsert Illuminight - A Light Beat Of Lovediakhiri dengan
persembahan dari Maliq & D'Essentials selama satujam.
Penonton-penonton yang membeli tiket berharga RM153 ke bawahdibenarkan
memenuhi hadapan pentas oleh penganjur untuk memeriahkanpersembahan
penutup konsert itu.
Hampir semua penonton bagaikan menunggu kemunculan mereka
apabilakelihatan penonton yang hadir begitu menikmati muzik yang dibawa
olehMaliq & D'Essentials. Keseluruhannya, konsert Illuminight - A
LightBeat Of Love merupakan konsert yang berkualiti dari segi
persembahanartis yang sungguh bertenaga, pemilihan lagu, permainan
cahaya danbunyi yang baik serta ketepatan waktu persembahan. Sayangnya
keranakehadiran penonton yang tidak memberangsangkan kerana
kurangnyapublisiti dan dua konsert percuma yang diadakan pada hari yang
samamembuatkan konsert ini suram.

Mati la penganjur cam nie.. modal langsung tak balik,...

nakal
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 79
Join date : 27/08/2009

Back to top Go down

Re: Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Thu Aug 27, 2009 6:02 pm

xminat aq lagu dari indon ni....

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

Post by Admin on Thu Aug 27, 2009 6:04 pm

sapala pengajur tu mesti pening pala gile.. nak bayar artis, dewan.. adoiii... ni kes kurang promosi laa nii...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

Post by adie on Thu Aug 27, 2009 6:09 pm

cetak rompak melumpuhkan isdustri hiburan kita....mimpi buruk kepada pengiat seni hiburan tanah air

adie
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 133
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

Post by Mr.Puaka on Thu Aug 27, 2009 6:11 pm

sapa artis yg tersenarai tu? aku tk kenal pun.. tk mustahil la takde org nak tengok.. bila konsert ni? bulan puasa ke? kalo bulan puasa org tk buat konsert.. org buat majlis bertadarus bkn konsert.. eh bln puasa kan konsert ni? kalo silap sorri.. kuikuikui

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

Post by Joe on Thu Aug 27, 2009 7:09 pm

adoi.....
consert mcam ni dorang tak pigi....
ampeh harapan manager yg wat konsert mcam ni....
mukin tak rezeki kot.....

Joe
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 401
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

Post by tongkat warent on Sun Sep 06, 2009 6:59 pm

maybe kurang promosi menyebabkan perkara ni berlaku...mustahil org2 indon yg ramai 2 tak kuar menyaksikan konsert dari artis2 terkenal negara mereka.

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

Post by jacksperow on Sun Sep 06, 2009 7:38 pm

baguih la pun org tak p konsert tu....semua tu tempat2 maksiat je....baik pg degar ceramah lg bagus n dapat pahala lg....pade pg tempat2 maksiat tu.....adess...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Konsert Afgan, Yuvi Nuno, Atilia, TAK LAKU! hanya 30 je dtg

Post by Sponsored content Today at 7:56 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum