Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Putus Jari Dan Raya?

View previous topic View next topic Go down

Putus Jari Dan Raya?

Post by Mr.Puaka on Fri Aug 28, 2009 10:34 pm

Kebabboommmm...

Riuh rendah bunyi mercun, bunyi bunga api di kampung tatkala tiba aje ramadhan.. lps terawih aje berpusu2 lah kanak2 pergi ke kedai pak mat utk membeli mercun dan bunga api, si bapa pulak tanpa segan silu memberi duit tanpa bertanyakan apa tujuan anak2 minta duit tersebut.. maka di sebabkan mudah dpt duit si anak2 guna la duit ni utk membeli mercun atau bunga api..

Kebbabooommm....

Berseronok lah anak2 ni tatkala dpt bermain bunga api, riuh rendah tanpa menghiraukan jemaah yg sedang terterawih di surau2, masjid2, kerana bagi mereka ramadhan tak meriah tanpa bunyi mercun dan bunga api.. penyeludup mercun pulak tanpa membuang masa teruslah ke sempadan atau ke negara jiran utk mendapatkan bekalan bunga api dan mercun.. kerana bg mereka keuntungan adalah segalanya tanpa memikirkan nasib anak2 yg bermain mercun ini..

Kebbaboooommm.

Anak2 kita cukup pandai mereka cipta mercun sendiri mengalahkan pakar2 bom di dalam kumpulan al-qaeda atau pun kumpulan pengganas yg ade di dunia, mcm2 mercun la di cipta baik mercun buluh, mercun katak, mercun ketupat walaupun pd asalnya ketupat ni sejenis kueh di kelantan... tatkala bunyi mercun berkumandang org tau la kita berada di bulan puasa.. sbb jarang sekali kita dgr bunyi mercun di bulan lain selain Tahun baru cina itu pun dulu2..

Kebabooommm..

Maka adalah jari anak2 melayu yg putus, di laporkan di media saban hari di bulan puasa walaupun jumlah itu dah tahun ke tahun di lihat makin berkurangan selepas kerajaan mengharamkan mercun..Persoalannya kenapa budak2 melayu yg bermain mercun aje yg selalu putus tidak jari2 anak2 cina yg ada juga bermain mercun ketika tahun baru cina.. Kerana anak2 melayu kita cukup bijak mereka cipta mercun pelbagai guna.. jadi ibu bapa pantaulah anak2 anda, jgn la benarkan mereka bermain mercun atau mereka cipta mercun kerana risiko yg bakal menimpa amatlah banyak...begitulah kisahnya org melayu kita dgn ramadhan dan raya, balik2 ade aje bunyi mercun dan putus jari sbb mercun..

Setakat ni hanya satu kes mercun di laporkan utk tahun ini, harap2 takde lagi lps2 ni mudahan2 anak2 melayu kita mengguanakan jari utk menjawab soalan peperiksaan daripada memutuskan jari utk keseronokkan yg sementara..

Anda renungkanlah utk anak2 anda.. sayangi keluarga anda..

Puaka - Tk suka bunyi mercun bingit telinga!

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Putus Jari Dan Raya?

Post by Joe on Fri Aug 28, 2009 10:42 pm

ala...
bdak2 mmg suke maen bunga api...
yg paling dhasat yg maen meriam buluh...
kekekeke..
ape pon bgos ko bgi nasihat ni ..
heheheh Cool Cool

Joe
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 401
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Putus Jari Dan Raya?

Post by Mr.Puaka on Sat Aug 29, 2009 2:02 am

Joe wrote:ala...
bdak2 mmg suke maen bunga api...
yg paling dhasat yg maen meriam buluh...
kekekeke..
ape pon bgos ko bgi nasihat ni ..
heheheh Cool Cool

Joe, bunga api mmg tk membahayakan yg harga rm2 ringgit seikat tu.. tp kemungkinan kes melecur, kebakaran boleh terjadi juga kalo bermain tanpa kawalan.. tang meriam buluh tu mereka skrg dh pakar.. dh main meriam besi.. bkn mcm zaman kita.. kuikuikui Cool

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Putus Jari Dan Raya?

Post by Sponsored content Today at 12:33 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum