Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!

View previous topic View next topic Go down

Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!

Post by Admin on Sun Aug 30, 2009 11:25 am

Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!







Remaja ditelan lubang pasir

PERCUTIAN sebuah keluarga di pantai
Pulau Rhode, Amerika Syarikat (AS) bertukar menjadi mimpi ngeri apabila
salah seorang daripada anggota keluarga itu terperangkap dalam lubang
pasir. Menurut sebuah akhbar semalam, salah seorang anggota keluarga
itu, James Boydden, 17, menggali pasir di pantai tanpa menyedari ada
rongga lubang sebelum dia disedut sedalam 2.44 meter. Adiknya, Andrew
dan bapanya, Ken, yang menyedari kejadian itu segera membantu James
yang semakin tenggelam ke dalam lubang tersebut tetapi gagal untuk
mengeluarkannya.

Bapanya menggali lubang itu selepas tubuh James disedut dan berjaya
menemui kepalanya yang sudah ditimbus. Kepala James kemudian
dibersihkan oleh bapanya daripada pasir tetapi tubuh remaja itu masih
tertimbus. Lebih 100 anggota bomba dan petugas kecemasan bergegas
menyelamatkan remaja itu yang terperangkap selama dua jam dalam lubang
pasir. Menceritakan pengalamannya, James berkata: "Ia bukan seperti
konkrit. Saya tak boleh berdiri dan melakukan banyak pergerakan. Pasir
memasuki mulut dan paru-paru saya. Karbon dioksida mula meracuni saya."
Remaja itu bernafas dengan menggunakan tiub oksigen semasa kakitangan
bomba melakukan usaha untuk menyelamatkannya. Selepas dikeluarkan,
James dibawa ke sebuah hospital kerana mengalami hipotermia. - Agensi


p/s Aku kerapkali nengok
orangramai suka korek2 pasir timbus badan. Lagi satu, korek pasir untuk
wat istana pasir. Mana tau, kali akan datang, insiden ni berlaku kat
sini !!!!

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!

Post by Mr.Puaka on Mon Aug 31, 2009 8:32 am

Errm.. aku pun pernah tgk org korek pasir timbus diri.. boleh jadik kes2 mcm ni terjadi kt kita di malaysia ni...so kalo anak2 main pasir korek2 timbus2 tu pantau2 aje la.. hehehe.

Surprised

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!

Post by adie on Mon Aug 31, 2009 9:06 am

benda ni remeh...tp yg remeh ni la org terlepas pandang.........lain kali kna ati2 ni.. Shocked

adie
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 133
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!

Post by Admin on Tue Sep 01, 2009 12:23 am

tu laa.. sukar nak tau lokasi pasir jerlus ni... cuma kena peka setiap kali gi pantai.. takut nanti dtag happy balik sedih...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!

Post by selendang berduri on Tue Sep 01, 2009 12:30 am

gerun plak aku nak p pantai...kensel la nak bercuti...bro ujung tahun nak p langkawi...sile pantau aktiviti anak2 anda

selendang berduri
Manager
Manager

Posts : 610
Join date : 31/08/2009
Age : 29
Location : JaLaN iPoH,Kl

http://nszantiquezone.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!

Post by jahat on Tue Sep 01, 2009 12:34 am

wah
na men pasir pon xboleh neh
bahaya sungguh
pale pale pale

jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!

Post by HUGOBOYZ_2 on Tue Sep 01, 2009 2:55 am

main la apa yg dok ada.. (D) yg gatai p main pasir buat apa.. tuh la habuannya hahahah~~.. nasib badan la.. kalau nak kira kena.. dok tido atas katil pun bole kena timpa hahahahah!~!

HUGOBOYZ_2
Manager
Manager

Posts : 580
Join date : 22/08/2009
Age : 28
Location : Penang

http://cacat.com/xat.com/kampung

Back to top Go down

Re: Awas: Jgn Main Istana pasir atau timbus2 badan di pantai !!!!

Post by Sponsored content Today at 12:34 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum