Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

View previous topic View next topic Go down

Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Mr.Puaka on Mon Aug 31, 2009 8:25 am

Si peliwat dan sang isterinya yang juga seorang penipu sekarang dilaporkan
sedang berada di Tanah Suci Mekah.Semoga selepas balik dari Mekah si peliwat ini tidak terus menerus menipu
rakyat. Semoga beliau kembali ke jalan yang benar.

Sampai bila beliau harus menggunakan agama untuk melindungi kegiatan songsang
beliau. Yang lebih malang lagi pengikut yang bodoh terus membabi buta menyokong
beliau kerana kononnya beliau seorang yang baik.

Beliau memang cukup handal berlakon. Sehingga rakyat pun terkeliru. Meliwat
boleh,main bini orang boleh, tazkirah boleh, baca khutbah boleh, jadi imam pun
boleh.Pernah sekali dalam bulan Ramadhan tahun 90 an, pada waktu petang beliau
melakukan hubungan seks dengan pelacur. Selepas selesai semuanya beliau boleh
beritahu kepada pelacur berkenaan "i'm rushing to terawih".

Petang main pelacur,malam jadi imam terawih. Macamana rakyat tidak terkeliru Saya tahu ramai yang akan kutuk serta maki hamun saya kerana artikel
ini,kononnya saya memfitnah di bulan Ramadhan. Tapi saya tidak hairan semua itu.
Saya bukan memfitnah,saya bercakap perkara yang benar,untuk menyedarkan kamu
semua agar tidak terus terpesong dengan sang peliwat ini. Saya orang Islam,saya
telah diajar sejak kecil lagi,oleh ibu bapa saya,dan guru-guru saya tentang dosa
memfitnah. Saya tahu apa yang saya buat. Saya pun mahukan puasa yang sempurna
dan dapat segalanya. Bukan puasa yang hanya dapat lapar dan dahaga.


Perkara yang perlu anda tahu dan anda semua perlu fikirkan. Di zaman reformasi, Ezam Md.Nor adalah pendukung kuat Anwar.
Dipenjara,dilokap,ISA dan sebagainya. Itulah pengorbanan yang Ezam yang lakukan
terhadap Anwar.Semasa di Penjara Kajang, Ezam di tempatkan di satu blok dengan Sukma Dermawan
(adik angkat Anwar). Duduk dalam penjara,tiada kerja,baca buku,amal ibadat dan
bersembang. Bila sudah bertahun duduk bersembang,macam-macam perkara yang Ezam
dapat tahu daripada Sukma. Tembelang sudah pecah. Kebusukan mula dihidu. Itu
adalah antara punca Ezam meninggalkan Anwar.

Kepada sesiapa yang kenal Wan Azizah, tolong tanya beliau,apa yang beliau pernah
terlepas cakap dan meluahkan isi hati beliau kepada Ezam semasa Anwar dalam
penjara.
Tanya lagi Wan Azizah, kenapa beliau menelefon Ezam dari Amerika dan berpesan
kepada Ezam "you make sure,tiada jantan,tiada betina di rumah". Pada waktu itu
Ezam dan Anwar berada di rumah Anwar Ibrahim.

Tanya lagi satu kepada Wan Azizah, kenapa beliau bergaduh dengan Anwar pasal
Rashid dan halau Rashid keluar daripada rumah beliau dalam masa 24 jam. Untuk
pengetahuan, Rashid adalah bekas 'rakan sekolej' Anwar semasa sama-sama
'menuntut' di Universiti Of Sungai Buloh.
Selepas bebas daripada
penjara,Anwar mengambil Rashid bekerja di rumah beliau. Kenapa Wan Azizah
benar-benar 'jealous' dengan Rashid ?

Sesiapa yang kenal Nallakarupan pula, tolong tanya beliau, adengan apa yang
beliau saksikan antara Anwar dan Rashid ? Baik
punya...
Sedikit tambahan , semasa di Sungai Buloh, Rashid adalah tukang urut Anwar.
Cerita Sukma kepada Ezam pula semasa dalam Penjara Kajang ialah, Sukma akan
mulakan 'adengan' beliau dan Anwar dengan 'upacara' urut mengurut sebelum
ehem-ehem...

Itulah wajah sebenar idola pujaan orang-orang PKR,PAS dan DAP.


Puaka: (Sumber Di Petik Dari Sebuah Blog Utk Tatapan Semua)

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by bump iq on Mon Aug 31, 2009 10:01 am

hehe...tq tok info...
nk dgr psl cerita najib plak x??
nk cerita psl rosmah plak x??
nk dgr crita psl pak lah x??
hehe

bump iq
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 277
Join date : 24/08/2009

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Admin on Mon Aug 31, 2009 11:56 am

hehehehe... banyak versi citer ni aku aku dah dengar..


Last edited by Admin on Mon Aug 31, 2009 12:00 pm; edited 1 time in total

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by nuwinzaaba on Mon Aug 31, 2009 11:59 am

biasa la 2 dh lumrah kehidupan...buang yang keruh, ambek yg jernih!!~~

nuwinzaaba
Manager
Manager

Posts : 554
Join date : 25/08/2009
Age : 86
Location : Bangi, Selangor, Malaysia

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Pijan on Mon Aug 31, 2009 2:23 pm

Firman Allah bermaksud: "Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan."(Surah al-Hujurat, ayat 6)

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah." (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)


Topik ni ada berbau fitnah..sekurang2nya perlu sertakan bukti untuk mengukuhkan cerita ni..

Pada admin, saya cadangkan supaya tutup saja topik ini jika tidak dikemukakan bukti sahih tentang cerita diatas ini dalam tempoh 24 jam dari sekarang. Terima Kasih

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by et0n on Mon Aug 31, 2009 2:34 pm

seramnya nak komen
leh baca jek...
apa2 pon politic is suck!

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by jeyy on Mon Aug 31, 2009 5:04 pm

Pijan wrote:Firman Allah bermaksud: "Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan."(Surah al-Hujurat, ayat 6)

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah." (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)


Topik ni ada berbau fitnah..sekurang2nya perlu sertakan bukti untuk mengukuhkan cerita ni..

Pada admin, saya cadangkan supaya tutup saja topik ini jika tidak dikemukakan bukti sahih tentang cerita diatas ini dalam tempoh 24 jam dari sekarang. Terima Kasih
i second that!

jeyy
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 65
Join date : 27/08/2009

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Mr.Puaka on Mon Aug 31, 2009 7:00 pm

Kenapa perlu tutup, thread bertajuk " MALAYSIA DI AMBANG PEPERANGAN JUGA" tidak ada bukti yg sahih.. mane dpt sumber tu? benda ni just utk tatapan bkn utk fitnah.. kita hidup kena seimbang... baik cerita pembangkang atau kerajaan dua-dua kita siarkan just utk tatapan takde pulak berniat fitnah. Sebut psl fitnah pulak sy rasa byk fitnah2 lain yg di hamburkan di internet ni.. tk kira oleh penyokong pembangkang atau kerajaan, sy tidak ckp sy seorang penyokong kerajaan, tujuan sy postkan artikel ini utk anda baca.

Saya juga tau pengguna internet skrg sudah bijak utk menilai baik dan buruknya sesebuah cerita yg disebarkan di internet. Adakah anda mengatakan ini fitnah kerana anda penyokong mereka? Sejauh mana anda tau kebenaran di sebalik cerita didalam artikel ini? Adakah anda rapat dgn penulis artikel? sy sendiri pun tk percaya 100% cerita sebegini, namun tujuannya hanya satu utk tatapan, selebihnya anda yg tentukan!

Puaka- Semua ada akal utk menilai. Razz

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Admin on Mon Aug 31, 2009 11:52 pm

betul aku rasa pun section politik ni perlu pro dan con. Barulah kita dpt menilai sebelum membuat keputusan..

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Pijan on Tue Sep 01, 2009 1:23 am

Betul kene ade pro & con tapi tgk la jugak cerita mcmana yang nak dipamerkan. Untuk apa tujuan cerita ni dipostkan dialam maya?? Adakah untuk membetulkan mana yang mungkar atau untuk mengaibkan orang perseorangan??

Apa yang saya minta hanyalah kemukakan bukti sahih tentang perkara2 yang diperkatakan dalam cerita tersebut bagi mengelakkan ianya menimbulkan fitnah...


_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 01, 2009 2:44 am

Saya setuju dgn anda setiap cerita memerlukan bukti yg sahih, agar setiap pembaca dpt membuat penilaian, inilah yg dinamakan internet sesuatu yg sukar dikawal. Malah laman web malaysiakini atau malaysiatoday sendiri pun kdg2 gagal menyediakan bukti2 yg sahih. Adakah anda mengatakan ia fitnah?

Adakah penulis di malaysiakini atau malaysiatoday berniat utk memfitnah? saya sendiri tidak pasti akan hal itu, semuanya bergantung kpd satu iaitu "nawaitu". Boleh jadi penulis artikel yg sy posting kan disini berniat utk memberi kesedaran kpd semua pembaca internet.

Jadi kita disini baca teliti dan berfikir agar kita tidak dipergunakan pihak tertentu utk kepentingan mereka, saya postingkan artikel ini supaya rakan2 saya disini boleh menilai supaya mereka tidak menjadi seekor lembu yg dicucuk hidung dan diheret kesana kesini demi kepentingan pihak tertentu.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by jeyy on Tue Sep 01, 2009 3:04 am

tp yg penting jgn le kite gado2 plak psl politik ye walaupon berbeza pendpt...masing2 ade hak utk memilih... Smile

jeyy
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 65
Join date : 27/08/2009

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 01, 2009 3:09 am

jeyy wrote:tp yg penting jgn le kite gado2 plak psl politik ye walaupon berbeza pendpt...masing2 ade hak utk memilih... Smile

yer encik jeyy.. kita tk perlu bergaduh psl perbezaan ideologi politik.. itulah namanya forum.. masing2 bagi pendapat... malah sy tidak mempercayai 100% setiap artikel yg saya baca, baik dari penyokong kerajaan atau pembangkang.

Puaka: Ingat jalan mesti ke dpn bkn kebelakang. Razz

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Pijan on Tue Sep 01, 2009 11:38 am

Mr.Puaka wrote:Saya setuju dgn anda setiap cerita memerlukan bukti yg sahih, agar setiap pembaca dpt membuat penilaian, inilah yg dinamakan internet sesuatu yg sukar dikawal. Malah laman web malaysiakini atau malaysiatoday sendiri pun kdg2 gagal menyediakan bukti2 yg sahih. Adakah anda mengatakan ia fitnah?

Adakah penulis di malaysiakini atau malaysiatoday berniat utk memfitnah? saya sendiri tidak pasti akan hal itu, semuanya bergantung kpd satu iaitu "nawaitu". Boleh jadi penulis artikel yg sy posting kan disini berniat utk memberi kesedaran kpd semua pembaca internet.

Jadi kita disini baca teliti dan berfikir agar kita tidak dipergunakan pihak tertentu utk kepentingan mereka, saya postingkan artikel ini supaya rakan2 saya disini boleh menilai supaya mereka tidak menjadi seekor lembu yg dicucuk hidung dan diheret kesana kesini demi kepentingan pihak tertentu.

Lagi sekali saya tanya, apa tujuan artikel ni disiarkan? Untuk mencegah kemungkaran atau mengaibkan orang perseorangan?
Kalau betul berniat nak beri kesedaran kepada semua pembaca, sila buat laporan polis atau akuan bersumpah sekurang2nya untuk menyokong cerita diatas bukan sekadar menulis tak tentu arah menuduh orang lain bukan2.
Saya bercakap bukan kerana saya ni penyokong tegar Anwar tapi saya bercakap kerana saya amat kecewa dengan sikap sesetengah orang melayu yang mana demi kuasa sanggup menjatuhkan maruah@martabat saudara seislam sendiri sebegini rupa.

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by nuwinzaaba on Tue Sep 01, 2009 11:56 am

la setiap thread ade gado2 ker?CB pon gado cni pon gado!sng2 bukak 1 thread GADOH, hbs cite!benda yg d share xsbrapa pon...gado je lebey...huhu!ape nak jadik neh pon xtau lew!Dunia2...erm...mkn gado2 bukak pose nantik pon best neh...kuikuikui!!~~ SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN!!~~

nuwinzaaba
Manager
Manager

Posts : 554
Join date : 25/08/2009
Age : 86
Location : Bangi, Selangor, Malaysia

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Pijan on Tue Sep 01, 2009 12:40 pm

nuwinzaaba wrote:la setiap thread ade gado2 ker?CB pon gado cni pon gado!sng2 bukak 1 thread GADOH, hbs cite!benda yg d share xsbrapa pon...gado je lebey...huhu!ape nak jadik neh pon xtau lew!Dunia2...erm...mkn gado2 bukak pose nantik pon best neh...kuikuikui!!~~ SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN!!~~

Kene paham beza gado ngan berforum tu camne...jangan igt asalkan ade berselisih pendapat tu semuanya bergado...as you say "think positive"

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Mr.Puaka on Wed Sep 02, 2009 3:46 am

Pijan wrote:
Mr.Puaka wrote:Saya setuju dgn anda setiap cerita memerlukan bukti yg sahih, agar setiap pembaca dpt membuat penilaian, inilah yg dinamakan internet sesuatu yg sukar dikawal. Malah laman web malaysiakini atau malaysiatoday sendiri pun kdg2 gagal menyediakan bukti2 yg sahih. Adakah anda mengatakan ia fitnah?

Adakah penulis di malaysiakini atau malaysiatoday berniat utk memfitnah? saya sendiri tidak pasti akan hal itu, semuanya bergantung kpd satu iaitu "nawaitu". Boleh jadi penulis artikel yg sy posting kan disini berniat utk memberi kesedaran kpd semua pembaca internet.

Jadi kita disini baca teliti dan berfikir agar kita tidak dipergunakan pihak tertentu utk kepentingan mereka, saya postingkan artikel ini supaya rakan2 saya disini boleh menilai supaya mereka tidak menjadi seekor lembu yg dicucuk hidung dan diheret kesana kesini demi kepentingan pihak tertentu.

Lagi sekali saya tanya, apa tujuan artikel ni disiarkan? Untuk mencegah kemungkaran atau mengaibkan orang perseorangan?
Kalau betul berniat nak beri kesedaran kepada semua pembaca, sila buat laporan polis atau akuan bersumpah sekurang2nya untuk menyokong cerita diatas bukan sekadar menulis tak tentu arah menuduh orang lain bukan2.
Saya bercakap bukan kerana saya ni penyokong tegar Anwar tapi saya bercakap kerana saya amat kecewa dengan sikap sesetengah orang melayu yang mana demi kuasa sanggup menjatuhkan maruah@martabat saudara seislam sendiri sebegini rupa.

Tujuan artikel ini disiarkan adalah sy mengambil kira tagline forum ini sendiri "sharing is caring" jadi tidak timbul isu sy hendak mengaibkan seseorang. Sebab akhir artikel sy tekankan ianya diambil dari sebuah blog. Mengenai laporan polis yg saudara cuba timbulkan, saudara membuat andaikan seolah-olah artikel ini hasil tulisan saya sendiri.

Kesempatan ini sy nak tanya saudara apa tujuan artikel berjudul " betul ke ini khairy" (walaupun artikel itu bkn saudara yg postingkan) saya melihat saudara menerima ianya bulat2 walaupun sy rasa saudara sendiri tidak pasti akan gambar2 itu. Ini menunjukkan saudara ini hanya menghentam artikel yg berkaitan dgn pemimpin yg saudara agungkan (mungkin) manakala artikel yg berkaitan dgn org2 umno saudara menerimanya bulat2 juga tanpa usul periksa. Mengambil kata saudara kecewa yg umat islam cuba mengaibkan seseorang, ingin sy tanya saudara adakah gambar didalam artikel "betul ke ini khairy " itu saudara menganggapnya bkn satu perkara yg mengaibkan?

Jadi akhir sekali sy tekankan disini artikel ini sy postingkan bkn bertujuan mengaibkan org yg dimaksudkan dalam artikel tetapi utk berkongsi dgn anda apa yg saya baca dari sebuah blog. Jadi sy tidak bertujuan menghina atau mengaibkan seseorang, selebihnya sy hanya hendak menyeimbangkan ruangan politik ini agar seimbang, supaya kita sama2 menilai karenah orang2 politik itu sendiri.


Last edited by Mr.Puaka on Wed Sep 02, 2009 4:08 am; edited 1 time in total

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Mr.Puaka on Wed Sep 02, 2009 3:49 am

Pijan wrote:
nuwinzaaba wrote:la setiap thread ade gado2 ker?CB pon gado cni pon gado!sng2 bukak 1 thread GADOH, hbs cite!benda yg d share xsbrapa pon...gado je lebey...huhu!ape nak jadik neh pon xtau lew!Dunia2...erm...mkn gado2 bukak pose nantik pon best neh...kuikuikui!!~~ SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN!!~~

Kene paham beza gado ngan berforum tu camne...jangan igt asalkan ade berselisih pendapat tu semuanya bergado...as you say "think positive"

Bila pulak bergaduh ini? inilah yg dinamakan forum, masing2 ada pendapat masing2 win.. tempat meluahkan pendapat dan berkongsi pendapat.. tk bermakna bertelagah tu bergaduh..haiya.. Mad

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by nuwinzaaba on Wed Sep 02, 2009 5:36 am

owh telagah cara wamas mesra la neh ek?bagus2...jgn mangganggu gugat org len nak berforum dh la...ayat2 pon mcm negatif & menghentam satu sama lain saje...kuikuikui...bukan apa aku tegur pasal dh perati smua thread mcm 2 gak la. semua mcm nak tunjuk bgs aje.. maafkan la aku klu tslp komen. xslhkan klu komen? sharing is caring ahaks! lagipon korg lebey tua dari aku...pandai2 la pk sndrik jgn tau nak kaber aje...korg pon bgs la klu fikir cara positif jgn pandai taip jer tapi xamalkan...jgn mrh yer kuikuikui!!~~Apa Yang Buruk Datang Dari Aku & Apa Yang Baik Datang Dari Allah SWT!!~~

nuwinzaaba
Manager
Manager

Posts : 554
Join date : 25/08/2009
Age : 86
Location : Bangi, Selangor, Malaysia

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Mr.Puaka on Wed Sep 02, 2009 6:47 am

nuwinzaaba wrote:owh telagah cara wamas mesra la neh ek?bagus2...jgn mangganggu gugat org len nak berforum dh la...ayat2 pon mcm negatif & menghentam satu sama lain saje...kuikuikui...bukan apa aku tegur pasal dh perati smua thread mcm 2 gak la. semua mcm nak tunjuk bgs aje.. maafkan la aku klu tslp komen. xslhkan klu komen? sharing is caring ahaks! lagipon korg lebey tua dari aku...pandai2 la pk sndrik jgn tau nak kaber aje...korg pon bgs la klu fikir cara positif jgn pandai taip jer tapi xamalkan...jgn mrh yer kuikuikui!!~~Apa Yang Buruk Datang Dari Aku & Apa Yang Baik Datang Dari Allah SWT!!~~

tidak timbul gangu gugat org pun win, aku pun tkde hentam satu sama lain aku rasa, tktau pulak kalo org baca mcm aku dgn pijan menghentam satu sama lain, isu tunjuk bagus pun tk timbul, pijan dgn pandangan dia aku dgn pandangan aku.. as pijan said " think positive"

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Pijan on Wed Sep 02, 2009 11:02 am

Mr.Puaka wrote:
Pijan wrote:
Mr.Puaka wrote:Saya setuju dgn anda setiap cerita memerlukan bukti yg sahih, agar setiap pembaca dpt membuat penilaian, inilah yg dinamakan internet sesuatu yg sukar dikawal. Malah laman web malaysiakini atau malaysiatoday sendiri pun kdg2 gagal menyediakan bukti2 yg sahih. Adakah anda mengatakan ia fitnah?

Adakah penulis di malaysiakini atau malaysiatoday berniat utk memfitnah? saya sendiri tidak pasti akan hal itu, semuanya bergantung kpd satu iaitu "nawaitu". Boleh jadi penulis artikel yg sy posting kan disini berniat utk memberi kesedaran kpd semua pembaca internet.

Jadi kita disini baca teliti dan berfikir agar kita tidak dipergunakan pihak tertentu utk kepentingan mereka, saya postingkan artikel ini supaya rakan2 saya disini boleh menilai supaya mereka tidak menjadi seekor lembu yg dicucuk hidung dan diheret kesana kesini demi kepentingan pihak tertentu.

Lagi sekali saya tanya, apa tujuan artikel ni disiarkan? Untuk mencegah kemungkaran atau mengaibkan orang perseorangan?
Kalau betul berniat nak beri kesedaran kepada semua pembaca, sila buat laporan polis atau akuan bersumpah sekurang2nya untuk menyokong cerita diatas bukan sekadar menulis tak tentu arah menuduh orang lain bukan2.
Saya bercakap bukan kerana saya ni penyokong tegar Anwar tapi saya bercakap kerana saya amat kecewa dengan sikap sesetengah orang melayu yang mana demi kuasa sanggup menjatuhkan maruah@martabat saudara seislam sendiri sebegini rupa.

Tujuan artikel ini disiarkan adalah sy mengambil kira tagline forum ini sendiri "sharing is caring" jadi tidak timbul isu sy hendak mengaibkan seseorang. Sebab akhir artikel sy tekankan ianya diambil dari sebuah blog. Mengenai laporan polis yg saudara cuba timbulkan, saudara membuat andaikan seolah-olah artikel ini hasil tulisan saya sendiri.

Kesempatan ini sy nak tanya saudara apa tujuan artikel berjudul " betul ke ini khairy" (walaupun artikel itu bkn saudara yg postingkan) saya melihat saudara menerima ianya bulat2 walaupun sy rasa saudara sendiri tidak pasti akan gambar2 itu. Ini menunjukkan saudara ini hanya menghentam artikel yg berkaitan dgn pemimpin yg saudara agungkan (mungkin) manakala artikel yg berkaitan dgn org2 umno saudara menerimanya bulat2 juga tanpa usul periksa. Mengambil kata saudara kecewa yg umat islam cuba mengaibkan seseorang, ingin sy tanya saudara adakah gambar didalam artikel "betul ke ini khairy " itu saudara menganggapnya bkn satu perkara yg mengaibkan?

Jadi akhir sekali sy tekankan disini artikel ini sy postingkan bkn bertujuan mengaibkan org yg dimaksudkan dalam artikel tetapi utk berkongsi dgn anda apa yg saya baca dari sebuah blog. Jadi sy tidak bertujuan menghina atau mengaibkan seseorang, selebihnya sy hanya hendak menyeimbangkan ruangan politik ini agar seimbang, supaya kita sama2 menilai karenah orang2 politik itu sendiri.

First, bab repot polis tu bukan saya suruh anda yang buat tapi penulis asal cerita ni la yang patut buat.

Second, Bab gambar khairy tu, bukan first time ianya timbul dikhalayak ramai malah dah berbelas belas laman web lain menyiarkan gambar yang sama tanpa ada sebarang tindakan saman atau injuksi mahkamah yang dipohon oleh khairy tentang gambar tersebut walaupun ianya pernah disiarkan oleh laman2 web yabng popular.Walaubagaimanapun, saya sendiri tidak pernah menghentam beliau itu yang berpakaian seperti seorang wanita malah saya sendiri merasakan ianya sekadar gurauan bersama rakan2 sahaja.

Berbeza dengan artikel yang disiarkan oleh anda disini tentang DSAI, ianya bersifat menghina dan mengaibkan serta memalukan saudara sesama islam hanya kerana perbezaan pahaman politik sahaja.

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Peliwat Di Mekah..! Cerita Ezam dan Aksi Urut Mengurut!

Post by Sponsored content Today at 12:33 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum