Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Perlu Kursus Motivasi.

View previous topic View next topic Go down

Perlu Kursus Motivasi.

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 01, 2009 8:07 am

SEMUA persatuan bola sepak negeri mesti menganjurkan sekurang-kurangnya kursus motivasi intensif mengenai bahaya rasuah sebelum sesebuah pasukan itu beraksi dalam apa jua pertandingan yang dianjurkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).
Demikian saranan Ahli Majlis FAM, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar ketika diminta mengulas dakwaan Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa) mengenai beberapa pemain pasukan itu dikatakan menjual perlawanan dalam kancah Liga Super baru-baru ini.
Sebagai bekas peneraju utama skuad Seladang, beliau tidak dapat menyembunyikan rasa kecewa dengan dakwaan sedemikian lebih-lebih lagi isu berkenaan telah dibongkar dan `dibersihkan' kira-kira 15 tahun lalu.
“Saya masih ingat pada tahun 1994, ramai yang terlibat telah dikenakan tindakan termasuk gantung dan sebagainya tetapi mengapa perkara (rasuah) seperti ini timbul semula.
“Mungkin semua pihak perlu diberikan motivasi supaya menjauhkan diri daripada gejala yang akan meruntuhkan industri sukan negara ini,” katanya pada sidang media pada majlis berbuka puasa bersama anak yatim di Kompleks Badan Khidmat Islam Perak (Bakip), Ipoh kelmarin.
Menurutnya, kursus motivasi anti-rasuah yang dicadangkan itu perlu dihadiri bukan sahaja oleh pemain tetapi juga pegawai dan pengurusan pasukan terlibat.
“Sewajarnya sebelum Piala Malaysia bermula, semua pasukan mengambil inisiatif mengadakan kursus motivasi mereka dan dalam hal ini, Perak mungkin seharusnya melakukannya lebih awal,” katanya.
Dalam pada itu, beliau yang juga Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan dan Kewangan FAM berkata, pihaknya telah mengadakan satu mesyuarat khas bagi membincangkan isu berkaitan kebajikan pengadil bola sepak negara baru-baru ini.
“Kita mahu memastikan semua pengadil yang berkhidmat dengan FAM dijaga segala kebajikan mereka namun apa yang lebih penting, kita mahu peranan mereka dipertingkatkan,” katanya.
Beliau yang kini memangku Pengerusi Jawatankuasa Pengadil FAM berkata, badan induk bola sepak negara itu juga tidak menolak kemungkinan untuk menuruti langkah beberapa persatuan bola sepak negara Eropah yang melarang pengadil bola sepak dikritik secara terbuka.
“FAM akan pastikan pengadil yang bertugas dalam pertandingan anjurannya mendapat pembelaan sewajarnya dan tidak menjadi mangsa keceluparan mulut pegawai pasukan yang berfikiran sempit.
“Kita bukan tidak mahu terima atau menutup pintu daripada sebarang kritikan tetapi biarlah kritikan atau komen itu dibuat secara melalui saluran tertentu,” katanya.


Puaka : Macam2 motivasi dianjurkan tp mutu bolasepak takat tu jgk Sad

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Perlu Kursus Motivasi.

Post by Admin on Tue Sep 01, 2009 1:22 pm

hehehe.. kursus tu semua kuar duit... jadi dia org leh la tengkel sikit2 tuk buat beli baju raya... tak gitu poke?

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Perlu Kursus Motivasi.

Post by Pijan on Tue Sep 01, 2009 1:25 pm

buat la kursus motivasi camne sekalipun sebab bab duit nih mmg susah kalau diri sendiri tu tkde azam tuk berubah...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Perlu Kursus Motivasi.

Post by et0n on Tue Sep 01, 2009 1:27 pm

biar eton jek laa bagi motivasi kat dorang..
free jek
I love you

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: Perlu Kursus Motivasi.

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 01, 2009 7:57 pm

Admin wrote:hehehe.. kursus tu semua kuar duit... jadi dia org leh la tengkel sikit2 tuk buat beli baju raya... tak gitu poke?

boleh tenkel2 utk baju raya tu org2 atas nun kut.. pemain2 ni apa yg kita nampak selalu teraniaya aje.. kadang2 hutang kete, umah pun tk dpt bayar... tu salah satu motivasi.. kalo gaji bayar tk sangkut.. tk perlu motivasi.. org pun bersemangat nak main.. ekekekek

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Perlu Kursus Motivasi.

Post by Sponsored content Today at 10:19 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum