Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Kisah benar yang pelik tapi berlaku dalam hidup kita........

View previous topic View next topic Go down

Kisah benar yang pelik tapi berlaku dalam hidup kita........

Post by Admin on Sun Aug 23, 2009 5:45 pm

Assalamualikum,

Kisah dua rakan yang berkawan sejak kecil.Satu amat cerdik dalam akademik selepas UPSR telah ditawarkan ke Maktab Rendah Sains Mara( masa itu nak dapat tawaran terhad kerana MRSM hanya ambik yang cemerlang)

Lagi seorang tak cerdik sekolah kampung tapi amat rajin ke laut belajar tentang biz perniagaan ikan

Keduanya berhubung sentiasa.

Tapi benda pelik berlaku rakan yang cemerlang akademik telah berjaya mendapat first class honour degree di UK namun kepakarannya tak boleh dipakai di Malaysia sebab bidangnya dan teknologi masih belum sampai ke Malaysia hanya di negara maju

maka si rakan menganggur dapat tawaran kerja di eropah tapi nak bertapak di Malaysia

akhirnya yang kurang akademik membantunya memberi kerja dan karier sebagai pengurus juga konsultan syarikat

Dia mampu memberi rakannya gaji bulanan sehingga RM4000 sebulan

bukan pandai akademik namun dah ada aset bot juga pelbagai syarikat dan menjadi pelabur bagi banyak saham dan syarikat

juga berjaya memberi biasiswa kepada budak melayu yang mahu sambung pelajaran ke peringkat tinggi hingga ke england

namun beliau seorang yang bukan hebat akademiknya

Kesimpulannya dalam hidup ini

Tak semetinya hebat akademik mampu menjadi hebat dan memimpin masyarakat yang penting keazaman dan usaha tak pernah putus asa untuk berjaya

Pelik bukan kisah ini ada di paparkan di majalah jutawan tahun lepas

Adakah anda mampu berjaya dan terus menongkah jalan kejayaan

bagi saya tak mustahil semuanya mampu hebat yang penting usaha kental tak pernah jemu tak putus asa dan berani hadapi risiko

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..

avatar
Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Kisah benar yang pelik tapi berlaku dalam hidup kita........

Post by lDJlMagicianlOby on Mon Aug 24, 2009 1:24 pm

betul2 tu bro seed.......law pandai mcm mana law takde usaha.apa guna yer....usaha segala2 yer modal tu berjaya.... lol! lol! :cheers:yeahh......jadi ulasan yer .kita kena berusaha tuk berjaya bukan kepintaran jer perlu..tapi usaha jugak perlu!!!!biar keje tah apa2..janji halal..... Razz
avatar
lDJlMagicianlOby
Moderator
Moderator

Posts : 167
Join date : 23/08/2009
Age : 29
Location : kuala lumpur

Back to top Go down

Re: Kisah benar yang pelik tapi berlaku dalam hidup kita........

Post by cikmie on Mon Aug 24, 2009 7:10 pm

lawak ka oi??aku segan nak baca..
avatar
cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 88
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Kisah benar yang pelik tapi berlaku dalam hidup kita........

Post by lDJlMagicianlOby on Tue Aug 25, 2009 1:19 pm

jgn baca cik mie...megejer jer aw.........wakakakaka..bukan cita lawak la..ni cita supermen lawan atromen la lol!
avatar
lDJlMagicianlOby
Moderator
Moderator

Posts : 167
Join date : 23/08/2009
Age : 29
Location : kuala lumpur

Back to top Go down

Re: Kisah benar yang pelik tapi berlaku dalam hidup kita........

Post by reex on Tue Aug 25, 2009 5:46 pm

aku nak follow mende ni aku nengok kawan2 aku bukan main akademik dye
aku ape ade...tapi rilek2 nanti sampai mase aku lak jadi cam nelayan 2
avatar
reex
Budak U
Budak U

Posts : 164
Join date : 24/08/2009
Location : Kuala Lumpur

Back to top Go down

Re: Kisah benar yang pelik tapi berlaku dalam hidup kita........

Post by Joe on Thu Aug 27, 2009 3:39 pm

ceh crita ape ni admin...
mcam crita dlu2 rasenye
zaman 80an kot
kekekeke jagan mara


Razz Razz Razz Cool
avatar
Joe
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 401
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Kisah benar yang pelik tapi berlaku dalam hidup kita........

Post by adie on Thu Aug 27, 2009 9:52 pm

tol 2.x pandai x semestinya tak berjaya.kadang yg x pandai 2 lagi berjaya dri yg pandai.yg penting kita berusaha dan pandai mengambil peluang.
avatar
adie
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 133
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Kisah benar yang pelik tapi berlaku dalam hidup kita........

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum