Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Pijan on Wed Sep 02, 2009 1:43 pm

6 Minggu, 6 Bulan, 6 Tahun Lepas Kahwin

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah-2 ya, mmmuach.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Masih lama lagi ke nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pilah gunung ledang sana!!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang..
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???


Pulang Kerje:
6 minggu: Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu: Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan: I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah
6 tahun: Nih duit, U beli sendirilah apa yg U nak..

Telefon:
6 minggu: Baby, ada yang ingin berbual ngan U di telefon nih
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!!!
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh
6 bulan: Hati-hati, nanti jatuh tuh.
6 tahun: Orang dah bilang berkali-2 pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu
6 bulan: Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancangkan Holiday:

6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun: JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:

6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR-2 BOLE TAK..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Pijan on Wed Sep 02, 2009 1:44 pm

Benda ni dah lame dan pasti ada antara korang yang pernah bace..cume kali nih, bagilah pendapat sikit samada bende ni betul2 berlaku ke atau sekadar humor kosong sahaja..TQ

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by hafiz_mivec88 on Wed Sep 02, 2009 1:52 pm

benda nie aku rase btul2 ler jd..bnyak pasangan yg romantik gle mase bru kawin,,ble dah lame ckit mula da ade yg x kena..bukan pasangan yg dah kawin je jd mcm tue,,pasangan yg dah lame cple pn kadang2 mcm tue gak.

hafiz_mivec88
Manager
Manager

Posts : 654
Join date : 02/09/2009
Age : 28
Location : seremban

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Pijan on Wed Sep 02, 2009 1:53 pm

hafiz_mivec88 wrote:benda nie aku rase btul2 ler jd..bnyak pasangan yg romantik gle mase bru kawin,,ble dah lame ckit mula da ade yg x kena..bukan pasangan yg dah kawin je jd mcm tue,,pasangan yg dah lame cple pn kadang2 mcm tue gak.

Cikgu nih mcm ade pengalaman jer... Laughing

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Admin on Wed Sep 02, 2009 1:55 pm

betul3 cam upin ngan ipin.... dlm rumah tangga ada pasang surutnya... tapi cinta tu tak pernah padam percayalah walaupun dialog dah bertukar..

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by selendang berduri on Wed Sep 02, 2009 3:34 pm

Admin wrote:betul3 cam upin ngan ipin.... dlm rumah tangga ada pasang surutnya... tapi cinta tu tak pernah padam percayalah walaupun dialog dah bertukar..
betui2 bro bkan takat pasngan dah kawen je...yg kapel pon same..tahun memula mmg la ayat sume mnis...bila dah lme ayat mnis tukat ngeri...bukn x syg tapi(sendrik pk la)...mungkin bunyik agk kasar cinta x kasar kot kat pasngan memasing....tpi lau dah syg dri ckap cmtuh baik lepaskan aje...dri wat orng merana....sekian

_________________
xXxSeLeNdAnG bERdUri DepT,sPiCy StUdiO~~xXx

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Pijan on Wed Sep 02, 2009 3:36 pm

selendang berduri wrote:
Admin wrote:betul3 cam upin ngan ipin.... dlm rumah tangga ada pasang surutnya... tapi cinta tu tak pernah padam percayalah walaupun dialog dah bertukar..
betui2 bro bkan takat pasngan dah kawen je...yg kapel pon same..tahun memula mmg la ayat sume mnis...bila dah lme ayat mnis tukat ngeri...bukn x syg tapi(sendrik pk la)...mungkin bunyik agk kasar cinta x kasar kot kat pasngan memasing....tpi lau dah syg dri ckap cmtuh baik lepaskan aje...dri wat orng merana....sekian

Tapi kalau dari start dah mmg kasar mcmane plak?? Sbg Cth : Tak bahasakan diri tu sayang ke ayang tapi cume aku & kau saje??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by selendang berduri on Wed Sep 02, 2009 3:44 pm

Pijan wrote:
selendang berduri wrote:
Admin wrote:betul3 cam upin ngan ipin.... dlm rumah tangga ada pasang surutnya... tapi cinta tu tak pernah padam percayalah walaupun dialog dah bertukar..
betui2 bro bkan takat pasngan dah kawen je...yg kapel pon same..tahun memula mmg la ayat sume mnis...bila dah lme ayat mnis tukat ngeri...bukn x syg tapi(sendrik pk la)...mungkin bunyik agk kasar cinta x kasar kot kat pasngan memasing....tpi lau dah x syg dri ckap cmtuh baik lepaskan aje...dri wat orng merana....sekian

Tapi kalau dari start dah mmg kasar mcmane plak?? Sbg Cth : Tak bahasakan diri tu sayang ke ayang tapi cume aku & kau saje??
bro cm situasi sy je bro...sebenarnye panggilan tuh adelah rhsia individu...panggil syg ayg b hubby mama papa baba ke ape ke...cukup la dorg je tahu....xperlu rasenye na mention pde sume...tpi jika situasi di atas berlaku mka ade smthing x kena la tuh...cuba kaji...y bertukar pnggilan n bhse secara tetibe....pd sy panggilan x penting..lau hormat n sling cinta2..sume indah king

_________________
xXxSeLeNdAnG bERdUri DepT,sPiCy StUdiO~~xXx

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by hafiz_mivec88 on Wed Sep 02, 2009 3:56 pm

rase2 nye kan masalah tu berpunca dr pihak mane..lelaki ke perempuan??ke same je dua2

hafiz_mivec88
Manager
Manager

Posts : 654
Join date : 02/09/2009
Age : 28
Location : seremban

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by et0n on Wed Sep 02, 2009 4:00 pm

hafiz_mivec88 wrote:rase2 nye kan masalah tu berpunca dr pihak mane..lelaki ke perempuan??ke same je dua2
entah laa dek..
zama sekrng ni...semua sama jek..tak kira jenis

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by et0n on Wed Sep 02, 2009 4:03 pm

Pijan wrote:
selendang berduri wrote:
Admin wrote:betul3 cam upin ngan ipin.... dlm rumah tangga ada pasang surutnya... tapi cinta tu tak pernah padam percayalah walaupun dialog dah bertukar..
betui2 bro bkan takat pasngan dah kawen je...yg kapel pon same..tahun memula mmg la ayat sume mnis...bila dah lme ayat mnis tukat ngeri...bukn x syg tapi(sendrik pk la)...mungkin bunyik agk kasar cinta x kasar kot kat pasngan memasing....tpi lau dah syg dri ckap cmtuh baik lepaskan aje...dri wat orng merana....sekian

Tapi kalau dari start dah mmg kasar mcmane plak?? Sbg Cth : Tak bahasakan diri tu sayang ke ayang tapi cume aku & kau saje??

klu dah dari awal cam tu susah jugak bro..
klu dah dari mula kapel ckp ko aku...jgn sampai dah kawen..bila satu tahap salah seorg pasangan mula rasa igin dihormati..
tu yg payah...
baik biasa2 jek..dari awal hingga akhir...bagi sama jek..."jgn kurang biar lebih"

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by hafiz_mivec88 on Wed Sep 02, 2009 4:04 pm

dlu bnyak kes isteri kne dera kte tgok kat tv,,skang dah x de lak..skang isteri dera suami lak ke huhuhu

hafiz_mivec88
Manager
Manager

Posts : 654
Join date : 02/09/2009
Age : 28
Location : seremban

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by et0n on Wed Sep 02, 2009 4:05 pm

et0n wrote:pada pendapat saya dan apa yang saya sudah lalui selama lebih 6 tahun di alam perkahwinan sama sekali tidak sama seperti diatas...
suami saya telah melayan saya dari awal perkenalan..awal perkahwinan dan sehingga sekarang sama jek...
tak pernah kurang cara layanannye...disebabkan saya tak pernah "dilayan lebih atau lain daripada yang lain"..
Laughing
yg paling penting dlm perkahwinan atau sesuatu hubungan itu jgn smpi hilang rasa HORMAT...klu hilang maka..dah tak de apa2 pada perhubungan ini...
Alhamdulliah..dia temanku sahabatku kekasihku syurgaku buat selama-lamanya...amin...
kalu tidak sehaluan manakan boleh berchating berforum bersama..gak gitu

sory kalu ter OT..Wink

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by cikmie on Thu Sep 03, 2009 5:20 pm

wa takde pengalaman.....taktau....kapel pon tak pehan apatah lagi kawen..huhuhu...ohh mama saya mahu kawen....

cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 87
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by selendang berduri on Thu Sep 03, 2009 11:21 pm

cikmie wrote:wa takde pengalaman.....taktau....kapel pon tak pehan apatah lagi kawen..huhuhu...ohh mama saya mahu kawen....
ko tuh mne reti kapel..tau bepoya2 je ko tuh bola

_________________
xXxSeLeNdAnG bERdUri DepT,sPiCy StUdiO~~xXx

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by MutiaraKirana on Fri Sep 04, 2009 2:57 am

et0n wrote:
et0n wrote:pada pendapat saya dan apa yang saya sudah lalui selama lebih 6 tahun di alam perkahwinan sama sekali tidak sama seperti diatas...
suami saya telah melayan saya dari awal perkenalan..awal perkahwinan dan sehingga sekarang sama jek...
tak pernah kurang cara layanannye...disebabkan saya tak pernah "dilayan lebih atau lain daripada yang lain"..
Laughing
yg paling penting dlm perkahwinan atau sesuatu hubungan itu jgn smpi hilang rasa HORMAT...klu hilang maka..dah tak de apa2 pada perhubungan ini...
Alhamdulliah..dia temanku sahabatku kekasihku syurgaku buat selama-lamanya...amin...
kalu tidak sehaluan manakan boleh berchating berforum bersama..gak gitu

sory kalu ter OT..Wink

sis stuju dgn eton 2

MutiaraKirana
Budak U
Budak U

Posts : 167
Join date : 27/08/2009
Age : 41
Location : Kuala Lumpur

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Pelangi on Fri Sep 04, 2009 7:05 am

MK kau kan paling lama d alam perkahwinan . tulis la banyak sikit....
bagi la info ngan tips.....
Cool

Pelangi
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 132
Join date : 03/09/2009
Age : 41
Location : keramat . AU 3

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 04, 2009 7:15 am

Artikel ni aku baru baca, terima kasih kpd tukang posting, aku rasa betul kut, sebab dlm perkahwinan ada pasang surutnya. Sekali air bah sekali pantai berubah.

Tetapi bergantung kpd individu juga, jika dia sukakan romantik tk kisah la 6 hari, 6 bulan atau 6 tahun suasana rumahtangga tu tetap romantik.

Puaka: Bergantung kpd kebijaksanaan pasangan itu sendiri kut.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Admin on Fri Sep 04, 2009 9:11 am

Pelangi wrote:MK kau kan paling lama d alam perkahwinan . tulis la banyak sikit....
bagi la info ngan tips.....
Cool
Sis pel apa kurangnye... lainlah macam saya ngan eton kita org masih baru lagi... gi honeymoon pun lom lagi... Razz Razz Razz

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 04, 2009 10:20 am

Admin wrote:
Pelangi wrote:MK kau kan paling lama d alam perkahwinan . tulis la banyak sikit....
bagi la info ngan tips.....
Cool
Sis pel apa kurangnye... lainlah macam saya ngan eton kita org masih baru lagi... gi honeymoon pun lom lagi... Razz Razz Razz

Apa yg baru nya anak dh 3,4,5? baru kunun.. tp bagus la buat aje macam2 baru kahwin.. Laughing

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Pelangi on Sat Sep 05, 2009 5:37 pm

TERIMA KASIH KEPADA ALLAH TAALA....SYUKUR ALHAMDULLILLAH

sis, eton ngan mk dapat suami yang HEBAT . Kerana mereka yang hebat maka kami isteri ini berusaha menjadi yang terbaik.
AMIN.

Pelangi
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 132
Join date : 03/09/2009
Age : 41
Location : keramat . AU 3

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by tongkat warent on Sat Sep 05, 2009 6:25 pm

tak dinafikan benda ni berlaku..tapi x semua camtu..sifat manusia tak pernah puas dengan apa yg dimiliki mendorong perlakuan sedimikian.sebab tu timbulnya gejala suami cari perempuan lain gara2 tak puas beristeri satu dan muak dengan apa yg dimiliki.

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Admin on Sun Sep 06, 2009 1:03 am

Pelangi wrote:TERIMA KASIH KEPADA ALLAH TAALA....SYUKUR ALHAMDULLILLAH

sis, eton ngan mk dapat suami yang HEBAT . Kerana mereka yang hebat maka kami isteri ini berusaha menjadi yang terbaik.
AMIN.

suami yg hebat sbb ada isteri yg hebat... Very Happy

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by selendang berduri on Sun Sep 06, 2009 1:14 am

Admin wrote:
Pelangi wrote:TERIMA KASIH KEPADA ALLAH TAALA....SYUKUR ALHAMDULLILLAH

sis, eton ngan mk dapat suami yang HEBAT . Kerana mereka yang hebat maka kami isteri ini berusaha menjadi yang terbaik.
AMIN.

suami yg hebat sbb ada isteri yg hebat... Very Happy
bro cm ade mkne je ayat neh Very Happy

_________________
xXxSeLeNdAnG bERdUri DepT,sPiCy StUdiO~~xXx

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by tongkat warent on Sun Sep 06, 2009 1:17 am

haha ieyla...ko ni suka menyampuk org tua2 ckp..paham2 je la..heheh

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Nak Tanya Pendapat Korang..Betulke jadi camni?

Post by Sponsored content Today at 12:58 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum