Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Admin on Thu Sep 03, 2009 7:32 pm

600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini.

IPOH: Seramai 600 anggota parti komponen Barisan Nasional (BN) di Perak
didakwa akan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada satu majlis di
Dewan Tow Boo Keong, di sini, Sabtu ini.

Bekas Ahli Parlimen Lumut daripada MCA, Datuk Dr Yap Yit Thong, berkata
90 peratus daripada kelompok berkenaan adalah anggota MCA, Umno, MIC
dan Parti Progresif Penduduk (PPP) dan hanya 10 peratus adalah mereka
yang belum pernah menyertai mana-mana parti sebelum ini.

"Kebanyakan mereka daripada MCA dari Ipoh Barat, Ipoh Timur, Batu
Gajah, Gopeng, Tambun, Kampar, Taiping dan Lumut," katanya pada sidang
media di pejabat PKR Perak di sini, hari ini.

Beliau mendakwa lebih ramai anggota MCA di Perak akan menyertai PKR
selepas mesyuarat agung luar biasa (EGM) parti itu selesai yang akan
diadakan tidak lama lagi.

"Ini adalah gelombang pertama...ramai lagi akan sertai PKR selepas EGM.
Kebanyakan mereka memegang jawatan di peringkat MCA bahagian dan
meminta untuk mengundi dalam EGM terlebih dahulu sebelum menyertai
PKR," katanya.

Ditanya sama ada tindakan menyertai PKR oleh anggota MCA berkenaan ada
kaitan dengan kes pemecatan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua
Soi Lek baru-baru ini, Tan yang juga bekas Naib Pengerusi MCA Bahagian
Ipoh Timur berkata anggota parti berkenaan menyertai PKR disebabkan
tertarik dengan idea 'sistem dua parti' dan bukannya disebabkan faktor
pemecatan bekas Menteri Kesihatan itu.

Tan bersama bekas Menteri Kesihatan Datuk Chua Jui Meng dan bekas
Senator, David Yeoh keluar MCA dan menyertai PKR Julai lalu. - Bernama

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 03, 2009 7:38 pm

Kes kat perak ini mudah aje kesimpulan dia, kes perak terjadi sebab kes "lompat-melompat" mula ADUN BN lompat ke PKR, lps tu ADUN PR lompat masuk BN.

Jadi pada pendapat aku siapa yg memperkenalkan budaya lompat parti? DSAI? ye kot.. lepas jadi kecoh gunakan isu demokrasi, polis yg dikerahkan tenaga mengawal keadaan di cop " anjing-anjing BN"
Balik-balik polis dipersalahkan kerana mengawal keadaan.

Berbalik kpd artikel ini pulak, banyak kalangan MCA keluar aku rasa sebab kes chua soi lek kut, sebab tu ong tee keat hilang sokongan.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Admin on Thu Sep 03, 2009 7:40 pm

ni bukan geng choi sai lek ni geng chua jui meng la puaka...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 03, 2009 7:46 pm

yeke, tu la aku nak taip kerana terlalu ingat babak2 chua soi lek diranjang otak aku sering teringatkan nama beliau, terima kasih kerana betulkan sy. Pasal sebut bekas menteri kesihatan, chua coi lek pun bekas menteri kesihatan.. nak sama aje nama mereka tu. Razz

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Pijan on Thu Sep 03, 2009 10:35 pm

Berapa banyak Lawmakers BN yang Anwar berjaya pujuk suruh lompat parti sampai dicop Anwar tu yang memperkenalkan budaya lompat?? tkde satu pun...jadi mcmana beliau dituduh sebagai pelopor acara lompat parti nih?

Bab polis digelar anjing BN, maaflah bercakap tapi dah tindak tanduk polis tu sendiri yang melayakkan mereka digelar demikian..

Kenapa pihak polis mesti ada double standard?? Perhimpunan haram bawa kepala lembu ke pejabat kerajaan negeri Selangor tempoh hari haram seorang pun tkde ditangkap tapi bila pembangkang buat perhimpunan aman upacara membakar lilin habis satu batalion FRU polis datang nk tangkap diorang tu macam diorang tu nk buat upacara membakar bom.....

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by jahat on Thu Sep 03, 2009 11:12 pm

polis under gov bro
mesti la sokong gov BN
ekekekekekk
waklu polis bnyk makan rasuah
(flip)

_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!

jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by selendang berduri on Thu Sep 03, 2009 11:39 pm

kali ke bape ntah topik neh jadik bualan...kuar parti neh masuk parti tuh...suke tol lompat2...pastu nak pth balik ke parti neh..kekadang x pham jugak ape yg dorang dpat dri semua neh

_________________
xXxSeLeNdAnG bERdUri DepT,sPiCy StUdiO~~xXx

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by nuwinzaaba on Thu Sep 03, 2009 11:51 pm

Ala ieyla bese la sape xmo rasa benda bawoo neh?... xkan nak pakai baju lama je kot... mesti nak tuko yg bawoo punya kan? Nama lagik negara DEMOKRASI, so hak msg2... Zmn skrg neh ssh nk carik yg tol2 SETIA... so lompat ke x semua depends pd dri msg2, ade otak pakai, sgala kptsn d tgn anda ngeeee, ade duit semua leh jd, yg bek leh jadik xbek, 2 kan dh lumrah alam, manusia mana xbnafsu? keh keh keh, xtau nak slh kan sape psl xtau keadaan sbnr, ape2 pon bnda neh xkn jadik klu dua2 xde respon!!~~Aku Bukan Nabi Yg Bisa Sempurna Ku X Luput Dari Dosa~~

nuwinzaaba
Manager
Manager

Posts : 554
Join date : 25/08/2009
Age : 86
Location : Bangi, Selangor, Malaysia

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Admin on Fri Sep 04, 2009 1:33 am

selendang berduri wrote:kali ke bape ntah topik neh jadik bualan...kuar parti neh masuk parti tuh...suke tol lompat2...pastu nak pth balik ke parti neh..kekadang x pham jugak ape yg dorang dpat dri semua neh
duit. Pangkat. Pompuan. Tak dpt apa2. Kau teka yg mana satu

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 04, 2009 6:59 am

Pijan wrote:Berapa banyak Lawmakers BN yang Anwar berjaya pujuk suruh lompat parti sampai dicop Anwar tu yang memperkenalkan budaya lompat?? tkde satu pun...jadi mcmana beliau dituduh sebagai pelopor acara lompat parti nih?

Bab polis digelar anjing BN, maaflah bercakap tapi dah tindak tanduk polis tu sendiri yang melayakkan mereka digelar demikian..

Kenapa pihak polis mesti ada double standard?? Perhimpunan haram bawa kepala lembu ke pejabat kerajaan negeri Selangor tempoh hari haram seorang pun tkde ditangkap tapi bila pembangkang buat perhimpunan aman upacara membakar lilin habis satu batalion FRU polis datang nk tangkap diorang tu macam diorang tu nk buat upacara membakar bom.....

Anda mengatakan pihak polis mengamalkan "double standard" setahu saya tidak, kerana setiap perhimpunan haram yg dianjurkan, pihak polis memberi cukup masa dan arahan utk mereka bersurai, bukan kata turun aje trak FRU terus tembak gas pemedih mata.

Tetapi setiap perhimpunan haram, bila wakil dipanggil dan diberikan arahan supaya bersurai kebanyakkan mereka masih berdegil, malah cuba mencetuskan provokasi, wajarkah pihak polis dipersalahkan kerana menggunakan sedikit kekerasan kerana sikap taksub dan degil para peserta perhimpunan haram itu sendiri . Anda bercakap seolah-olah pihak polis cukup suka menembak gas pemedih mata ke arah sesama bangsa, andai PR mengambil alih kerajaan, jika terjadi sesuatu perhimpunan haram yg di anjurkan Umno , pihak polis yg dikerah menjalankan tugas di gelar pula "anjing-anjing PR" begitu?

Mengenai perhimpunan "aman" biar saya jelaskan, jika sesuatu perhimpunan itu tidak mempunyai permit tidak kira aman atau tidak, pihak polis diberikan kuasa utk menyuraikannya utk mengelakkan sebarang masalah. Setakat ini sy rasa tiada satu pun perhimpunan tanpa permit itu dijalankan secara "aman".

Apa pun sy hargai pandangan saudara. Jadi sy berharap saudara tidak melanjutkan pertanyaan ini kerana sy rasa kenyataan ini tidak elok di bincangkan di sini. Sy harap saudara faham.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Pijan on Fri Sep 04, 2009 1:08 pm

Sape suruh tembak?? atau paling penting kenape tak luluskan saje permit?? bila apply tak mau nk approve...bile x apply dicop sebagai haram...Ape kate daripada tembak air tu, kan lebih bagus kalau polis turut serta mengawal lalulintas serta keselamatan pendemo2 tersebut..

Kenape bile time demo kepala lembu anjuran UMNO tu polis tgk jer?? Dapat permit ke diorang tu?? Kenape bile time perarakan Hari Kebangsaan tu polis boleh plak jaga lalulintas elok elok??

Saya tak mahu nk bertelagah bab suruh bersurai ke cukup tak cukup masa sebab bagi saya perkara ni boleh dielak jika pihak polis tak bersikap seperti berkerja untuk UMNO saje...

Bab anjing PR tu, ade 4 buah negeri sekarang ni dibawah PR, ade ke kita dengar diorang panggil polis kat negeri2 tu anjing PR?? So fikir2lah..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Mr.Puaka on Sat Sep 05, 2009 6:39 am

Pijan wrote:Sape suruh tembak?? atau paling penting kenape tak luluskan saje permit?? bila apply tak mau nk approve...bile x apply dicop sebagai haram...Ape kate daripada tembak air tu, kan lebih bagus kalau polis turut serta mengawal lalulintas serta keselamatan pendemo2 tersebut..

Kenape bile time demo kepala lembu anjuran UMNO tu polis tgk jer?? Dapat permit ke diorang tu?? Kenape bile time perarakan Hari Kebangsaan tu polis boleh plak jaga lalulintas elok elok??

Saya tak mahu nk bertelagah bab suruh bersurai ke cukup tak cukup masa sebab bagi saya perkara ni boleh dielak jika pihak polis tak bersikap seperti berkerja untuk UMNO saje...

Bab anjing PR tu, ade 4 buah negeri sekarang ni dibawah PR, ade ke kita dengar diorang panggil polis kat negeri2 tu anjing PR?? So fikir2lah..

Yer, kalau kt London polis akan kawal keselamatan pendemo-pendemo itu sendiri, tp kita di malaysia sebaliknya, sy tidak nafikan. Mengenai lulusan permit pula sy tidak boleh memberi sbrg huraian kerana sebab-sebab tertentu.

Perkara ini mmg boleh dielakkan jika semua org menuruti arahan polis saudara, ni kebanyakkan pendemo2 bila di suruh bersurai pihak polis di provokasi, di sumpah seranah pun ada. Polis bekerja utk negara bukan utk umno atau pr atau mane-mane parti politik, walaupun pada pandangan ramai pihak seolah-olah polis ni "balaci umno". Jika puak umno buat perhimpunan takde permit sekalipun mereka disuruh bersurai juga, berbalik kpd persoalan saudara mengapa puak umno berhimpun tk disembur gas pemedih mata atau semburan air, kebanyakkan demo yg diadakan puak umno, wakil mereka mudah bertolak ansur, disuruh bersurai mereka bersurai. Tetapi bila puak satu lagi membuat demo, kebanyakkan pemimpin mereka berdegil, jadi dlm hal ini tidak boleh salahkan polis jika berlaku kekasaran.

Bab "Anjing PR" saudara tk sedar ke, tak kira mana negeri sekali pun sama ada dikuasai oleh PR atau BN gelaran ini selalu diberikan kpd pihak polis. Pendek kata kalau banteras puak PR berhimpun polis jadi anjing BN, tapi kalo tk banteras polis dikatakan bagus pulak dlm menjalankan tugas. Pendek kata kalo sebelah pihak dia boleh, sebelah pihak sini tk boleh.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by anak kancil on Sat Sep 05, 2009 7:10 am

sume ade hak masing2 nak masuk parti mane...yg mane yg membawa kebenaran yg itu kite sokong..kaum xbleh bawak msuk syurga..hanya agama islam yg boleh bawa masuk syurga-!!~ lol! http://malaynea.fotopages.com

anak kancil
Budak Sekolah Rendah
Budak Sekolah Rendah

Posts : 48
Join date : 29/08/2009
Age : 30
Location : malaysia

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Pijan on Sat Sep 05, 2009 11:22 am

Mr.Puaka wrote:
Pijan wrote:Sape suruh tembak?? atau paling penting kenape tak luluskan saje permit?? bila apply tak mau nk approve...bile x apply dicop sebagai haram...Ape kate daripada tembak air tu, kan lebih bagus kalau polis turut serta mengawal lalulintas serta keselamatan pendemo2 tersebut..

Kenape bile time demo kepala lembu anjuran UMNO tu polis tgk jer?? Dapat permit ke diorang tu?? Kenape bile time perarakan Hari Kebangsaan tu polis boleh plak jaga lalulintas elok elok??

Saya tak mahu nk bertelagah bab suruh bersurai ke cukup tak cukup masa sebab bagi saya perkara ni boleh dielak jika pihak polis tak bersikap seperti berkerja untuk UMNO saje...

Bab anjing PR tu, ade 4 buah negeri sekarang ni dibawah PR, ade ke kita dengar diorang panggil polis kat negeri2 tu anjing PR?? So fikir2lah..

Yer, kalau kt London polis akan kawal keselamatan pendemo-pendemo itu sendiri, tp kita di malaysia sebaliknya, sy tidak nafikan. Mengenai lulusan permit pula sy tidak boleh memberi sbrg huraian kerana sebab-sebab tertentu.

Sebab ape? memang ade keluar memo kate jangan bagi permit kat pembangkang ke?


Perkara ini mmg boleh dielakkan jika semua org menuruti arahan polis saudara, ni kebanyakkan pendemo2 bila di suruh bersurai pihak polis di provokasi, di sumpah seranah pun ada. Polis bekerja utk negara bukan utk umno atau pr atau mane-mane parti politik, walaupun pada pandangan ramai pihak seolah-olah polis ni "balaci umno". Jika puak umno buat perhimpunan takde permit sekalipun mereka disuruh bersurai juga, berbalik kpd persoalan saudara mengapa puak umno berhimpun tk disembur gas pemedih mata atau semburan air, kebanyakkan demo yg diadakan puak umno, wakil mereka mudah bertolak ansur, disuruh bersurai mereka bersurai. Tetapi bila puak satu lagi membuat demo, kebanyakkan pemimpin mereka berdegil, jadi dlm hal ini tidak boleh salahkan polis jika berlaku kekasaran.

Lagi sekali saya tanya, kenapa demo kepala lembu depan Pejabat Kerajaan Negeri Selangor tu haram langsung polis tak buat ape ape padahal ade unsur2 provokasi berbau perkauman??
Satu masa dulu, adelah seorang Naib Ketua Pemuda UMNO nih buat demonstrasi bantah kekejaman Israel dekat KLCC siap ade bakar bendera AS, poster presiden AS lagi, langsung pihak polis buat tak nampak, kenapa? Dapat permit ke diorang tu?? Setahu saya tkde permit jugak demonstrasi tu tapi ok je tkde plak kene tembak ngan air walhal boleh dikatakan 2-3 jam jugaklah diorang tu berdemo...kenapa ade double standard??

Bab "Anjing PR" saudara tk sedar ke, tak kira mana negeri sekali pun sama ada dikuasai oleh PR atau BN gelaran ini selalu diberikan kpd pihak polis
. Pendek kata kalau banteras puak PR berhimpun polis jadi anjing BN, tapi kalo tk banteras polis dikatakan bagus pulak dlm menjalankan tugas. Pendek kata kalo sebelah pihak dia boleh, sebelah pihak sini tk boleh.

Boleh tak bagi contoh berserta "quote" dari mana2 suratkhabar ke laman web ke yang ade pernah menulis polis kat Penang ke Selangor ke Kelantan ke Kedah ke yang pernah kena maki atau dipanggil "anjing PR"??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by jacksperow on Sat Sep 05, 2009 11:26 am

NO KOMEN...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Pijan on Sat Sep 05, 2009 11:28 am

jacksperow wrote:NO KOMEN...

No komen kalau tk yah la post!!

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by jacksperow on Sat Sep 05, 2009 11:31 am

HAHAHAHAHAAH AKU ORG PERAK...TAK BULEH KOMEN APE2 WOI...
NANTI RAYA TAK BULEH BALIK KMPG LA...LEPAS RAYA AKU KOMEN...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by selendang berduri on Sun Sep 06, 2009 2:02 am

Admin wrote:
selendang berduri wrote:kali ke bape ntah topik neh jadik bualan...kuar parti neh masuk parti tuh...suke tol lompat2...pastu nak pth balik ke parti neh..kekadang x pham jugak ape yg dorang dpat dri semua neh
duit. Pangkat. Pompuan. Tak dpt apa2. Kau teka yg mana satu
dpat masuk paper pastu pemes kot bro scratch

_________________
xXxSeLeNdAnG bERdUri DepT,sPiCy StUdiO~~xXx

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by tongkat warent on Sun Sep 06, 2009 2:24 am

sana lompat,sini lompat...x kisah la anda ahli mana parti sekalipun yg penting bila anda mengundi,parti mana yg anda pilih...pikir sebelum memangkah.. Laughing

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Mr.Puaka on Sun Sep 06, 2009 7:09 am

Pijan wrote:
Mr.Puaka wrote:
Pijan wrote:Sape suruh tembak?? atau paling penting kenape tak luluskan saje permit?? bila apply tak mau nk approve...bile x apply dicop sebagai haram...Ape kate daripada tembak air tu, kan lebih bagus kalau polis turut serta mengawal lalulintas serta keselamatan pendemo2 tersebut..

Kenape bile time demo kepala lembu anjuran UMNO tu polis tgk jer?? Dapat permit ke diorang tu?? Kenape bile time perarakan Hari Kebangsaan tu polis boleh plak jaga lalulintas elok elok??

Saya tak mahu nk bertelagah bab suruh bersurai ke cukup tak cukup masa sebab bagi saya perkara ni boleh dielak jika pihak polis tak bersikap seperti berkerja untuk UMNO saje...

Bab anjing PR tu, ade 4 buah negeri sekarang ni dibawah PR, ade ke kita dengar diorang panggil polis kat negeri2 tu anjing PR?? So fikir2lah..

Yer, kalau kt London polis akan kawal keselamatan pendemo-pendemo itu sendiri, tp kita di malaysia sebaliknya, sy tidak nafikan. Mengenai lulusan permit pula sy tidak boleh memberi sbrg huraian kerana sebab-sebab tertentu.

Sebab ape? memang ade keluar memo kate jangan bagi permit kat pembangkang ke?


Perkara ini mmg boleh dielakkan jika semua org menuruti arahan polis saudara, ni kebanyakkan pendemo2 bila di suruh bersurai pihak polis di provokasi, di sumpah seranah pun ada. Polis bekerja utk negara bukan utk umno atau pr atau mane-mane parti politik, walaupun pada pandangan ramai pihak seolah-olah polis ni "balaci umno". Jika puak umno buat perhimpunan takde permit sekalipun mereka disuruh bersurai juga, berbalik kpd persoalan saudara mengapa puak umno berhimpun tk disembur gas pemedih mata atau semburan air, kebanyakkan demo yg diadakan puak umno, wakil mereka mudah bertolak ansur, disuruh bersurai mereka bersurai. Tetapi bila puak satu lagi membuat demo, kebanyakkan pemimpin mereka berdegil, jadi dlm hal ini tidak boleh salahkan polis jika berlaku kekasaran.

Lagi sekali saya tanya, kenapa demo kepala lembu depan Pejabat Kerajaan Negeri Selangor tu haram langsung polis tak buat ape ape padahal ade unsur2 provokasi berbau perkauman??
Satu masa dulu, adelah seorang Naib Ketua Pemuda UMNO nih buat demonstrasi bantah kekejaman Israel dekat KLCC siap ade bakar bendera AS, poster presiden AS lagi, langsung pihak polis buat tak nampak, kenapa? Dapat permit ke diorang tu?? Setahu saya tkde permit jugak demonstrasi tu tapi ok je tkde plak kene tembak ngan air walhal boleh dikatakan 2-3 jam jugaklah diorang tu berdemo...kenapa ade double standard??


Bab "Anjing PR" saudara tk sedar ke, tak kira mana negeri sekali pun sama ada dikuasai oleh PR atau BN gelaran ini selalu diberikan kpd pihak polis
. Pendek kata kalau banteras puak PR berhimpun polis jadi anjing BN, tapi kalo tk banteras polis dikatakan bagus pulak dlm menjalankan tugas. Pendek kata kalo sebelah pihak dia boleh, sebelah pihak sini tk boleh.

Boleh tak bagi contoh berserta "quote" dari mana2 suratkhabar ke laman web ke yang ade pernah menulis polis kat Penang ke Selangor ke Kelantan ke Kedah ke yang pernah kena maki atau dipanggil "anjing PR"??

Maafkan sy, disebabkan terikat dgn etika tertentu sy tidak dpt menjawab kesemua soalan-soalan yg saudara ajukan, jika sy menjawab sia-sia sahajalah sumpah yg saya buat dan pegang selama ini. Walaupun sy teringin menjawab kesemuanya.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 08, 2009 3:57 am

Mana kesudahan kes ini? kononnya 600 org akan sertai PKR, kena kencing lagi. Razz

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 12:08 pm

Mr.Puaka wrote:Mana kesudahan kes ini? kononnya 600 org akan sertai PKR, kena kencing lagi. Razz

Source berita tu dari mana?? Takde pun dalam mane mane laman web rasmi parti2 PR mahupun pemimpin PR?? Ke UMNO BN nak stim sendiri buat berita palsu lepas tu kondem balik berita tu kononnya PR tu suke menipu...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by et0n on Tue Sep 08, 2009 12:25 pm

selendang berduri wrote:
Admin wrote:
selendang berduri wrote:kali ke bape ntah topik neh jadik bualan...kuar parti neh masuk parti tuh...suke tol lompat2...pastu nak pth balik ke parti neh..kekadang x pham jugak ape yg dorang dpat dri semua neh
duit. Pangkat. Pompuan. Tak dpt apa2. Kau teka yg mana satu
dpat masuk paper pastu pemes kot bro scratch

politik ni dah tentu2 utk kepentingan mereka dan keluarga mereka sahaja..bukan kepentingan rakyat pon..
bukan mcm org dulu2..mempertahankan negara dgn keiklasan..
sekanrg semua nak duit..x iklas..politik untuk diri sendiri jek..

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 12:28 pm

et0n wrote:
selendang berduri wrote:
Admin wrote:
selendang berduri wrote:kali ke bape ntah topik neh jadik bualan...kuar parti neh masuk parti tuh...suke tol lompat2...pastu nak pth balik ke parti neh..kekadang x pham jugak ape yg dorang dpat dri semua neh
duit. Pangkat. Pompuan. Tak dpt apa2. Kau teka yg mana satu
dpat masuk paper pastu pemes kot bro scratch

politik ni dah tentu2 utk kepentingan mereka dan keluarga mereka sahaja..bukan kepentingan rakyat pon..
bukan mcm org dulu2..mempertahankan negara dgn keiklasan..
sekanrg semua nak duit..x iklas..politik untuk diri sendiri jek..

Beg to differ sis, ape kate sis gi face to face ngan Tuan Guru Nik Aziz lepas tu cakap kat depan muke dia sebagaimana sis taip kat sini yang beliau tu berjuang untuk diri beliau sendiri bukan rakyat...tgk ape dia kate..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Mr.Puaka on Wed Sep 09, 2009 3:42 am

Pijan wrote:
Mr.Puaka wrote:Mana kesudahan kes ini? kononnya 600 org akan sertai PKR, kena kencing lagi.

Source berita tu dari mana?? Takde pun dalam mane mane laman web rasmi parti2 PR mahupun pemimpin PR?? Ke UMNO BN nak stim sendiri buat berita palsu lepas tu kondem balik berita tu kononnya PR tu suke menipu...

Inilah yang dikatakan taksub, sumber ini dari mana? saya pun nak tahu, bila takde 600 org sertai PKR spin cakap UMNO stim sendiri pulak. Macam demo kepala lembu juga, mula-mula cakap org umno, alih-alih pelbagai latar belakang politik.. nah tu dia, nak cover punya psl tuding jari ke arah UMNO. Pendek kata semua berita yg sebarkan sudah diolah oleh puak-puak UMNO, pikir logik sudah, bukak minda sikit!

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: 600 ahli BN Perak sertai PKR Sabtu ini..

Post by Sponsored content Today at 12:31 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum