Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Suami Boroi Tanda Bahagia??

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by cikmie on Sat Sep 05, 2009 12:09 pm

Isu ini telah didebatkan berkurun lamanya. Lelaki akan bertambah berat badan setelah berumah tangga adalah suatu perkara biasa dan ianya pasti berlaku. Lelaki bujang lebih cenderung hidup aktif, kurang makan dan kurang waktu rehat. Ke sana dan ke mari bersama teman-teman dan setiap masa dipenuhi aktiviti. Malah waktu dan pola pemakanan mereka juga tidak menentu. Lebih-lebih lagi lelaki yang hidup berjauhan dari keluarga.

Oleh itu hampir kesemua lelaki bujang berperut leper dan berat badan mereka sekitar 48-60 kilogram. Namun setelah seseorang lelaki itu mendirikan rumah tangga, dari tahun ke setahun berat badan mereka akan bertambah. Ini adalah kerana mereka sudah tidak lagi hidup aktif. Lebih banyak masa dihabiskan bersama anak dan isteri di rumah. Jadual makan yang teratur, tambah apabila mendapat isteri yang pandai dan gemar memasak. Hampir semua lelaki berkahwin dengan tujuan untuk æakan di rumah�. Lelaki akan merasa selesa setelah berkahwin kerana ada isteri yang akan menyediakan makanan dan mudah bagi mereka untuk makan. Berbanding wanita. Wanita yang hidup bujang masih tetap memasak. Jadi mereka akan terus memasak setelah berumah tangga malah menurut kajian wanita akan lebih minat memasak setelah berumah tangga. Mereka didapati akan mula gemar mengumpul resepi dan menonton rancangan masakan. Mereka akan mula tertarik dengan aksesori dapur seperti set kuali, periuk dan alatan-alatan memasak walaupun pada zaman bujang mereka tidak bergitu. Apabila dapat menyediakan satu hidangan untuk suami dan melihat suami memakannya, isteri akan merasa cukup puas. Itu Hakikat!

Setelah berumah tangga, kebanyakkan lelaki tidak punya banyak aktiviti yang dapat mengeluarkan peluh. Hanya aktiviti seks sahaja yang dapat mengeluarkan peluh dan menjadi medium utama dalam pembakaran lemak mereka. Jadi lemak dari pemakanan mereka akan mula berkumpul di perut.
Lama-kelamaan perut mereka akan mula membuncit atau dalam istilah lain boroi. Terdapat 2 jenis lelaki boroi, pertama lelaki dengan berat badan yang bertambah, bertambah gemuk dan berperut buncit, manakala jenis kedua di mana lelaki itu akan bertambah berat badannya tetapi masih lagi kurus cuma
bahagian perut sahaja membuncit.

Walaupun saintifik tidak dapat menjawab bahawa lelaki yang boroi tanda mereka bahagia hidup berumah tangga, tetapi melalui kajian ianya terjawab dengan mudah. Hampir 92% lelaki berkahwin akan boroi setelah 2 tahun dan ke atas tempoh perkahwinan. Malah statistik penceraian juga melaporkan hamper 89% kes penceraian berlaku kepada suami yang slim dan masih tampan. Berbanding kadar penceraian yang melibatkan suami boroi hanya sekadar 19% kes penceraian. Mungkin anda terperanjat sekarang namun itulah hakikatnya. Jadi beruntunglah kepada mereka yang mempunyai suami boroi. Dan menurut kajian lagi, lelaki boroi lebih penyayang dan berfikiran jauh dan lebih mementingkan hidup berumah tangga.

Persepsi lelaki dan wanita cukup berbeza. 97% suami mula jemu atau mengelak untuk mengadakan aktiviti seks bersama isteri mereka apabila wanita itu mula gemuk, semakin tidak terurus, kurang perhatian kepada suami, melebihkan anak-anak dan apabila si siteri tidak lagi menitik beratkan penampilan. 97% kes penceraian datangnya dari masalah isteri yang sebegini. Jadi awas dengan penampilan anda. Namun sebaliknya pula bagi isteri. Isteri tidak memandang ke arah rupa paras suaminya setelah berkahwin. Cukup sekadar menyisir rambut dengan kemas dan berpakaian kemas, isteri akan terus setia menyayangi suaminya meskipun si suami semakin bulat atau perutnya semakin membuncit dan ada di antara mereka yang mempunyai perut yang seolah-olah mahu meletup. Selalunya suami akan terus mengimpikan isteri yang cantik dan menarik sepanjang usia perkahwinannya tetapi isteri hanya sekadar mengimpikan suami yang bertanggung jawab dan penyayang dan paras rupa suami seperti boroi, botak dan bau badan bukan lagi ukuran buat mereka sepanjang tempoh perkahwinan. Nampak sekali dunia ini tidak adil, namun itulah hakikat yang harus diterima sejak azali lagi. Oleh itu pada zaman dahulu kala hampir 77% wanita yang berkahwin memakai susuk untuk memastikan suami mereka akan terus setia dan tidak berkahwin lain. Lihat sahaja potongan pinggang mereka yang digelar pinggang kerengga, buah dada yang munggil dipadankan dengan kebaya ketat, punggung yang padat dan bersanggul tinggi, bagi mereka itulah kekuatan seorang perempuan.

Dari sudut lain pula mengatakan lelaki memang akan mudah buncit selepas berumah tangga atas faktor hubungan seks. Air mazi isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa proses hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekali gus akan mudah membuatkan mereka buncit. Semua lelaki tidak dapat lari dari permasalahan ini. Faktor ini juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang. Namun jika aktiviti seks tidak dilakukan dalam waktu tempoh yang lama buat seseorang lelaki yang pernah berkahwin, perut mereka akan kembali kendur manakala zakar pula akan mula mengecut malah kulit zakar akan mengering. Ini banyak berlaku kepada lelaki yang telah bercerai, mereka yang telah lama menduda ataupun mereka yang sudah lama tidak melakukan hubungan seks bersama pasangan.

Berlainan dengan wanita. Wanita yang sudah berkahwin dikatakan akan mempunyai kulit yang lebih lembut dan punya mood yang lebih baik. Kulit isteri yang lebih lembut dikatakan berlaku hasil daripada pancutan sperma suami yang mengandungi banyak protein dan khasiat yang terhasil dari pundit couper lelaki. Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar boleh mendatangkan zuriat ianya juga akan bersatu dengan darah dan segala kebaikan air mani suami akan diserap kedalam tubuh isteri. Oleh itu wanita yang telah berumah tangga dan kerap menerima pancutan sperma suami cenderung mempunyai kulit yang lebih gebu dan lembab. Dalam Islam juga tempoh edah itu diberi kerana air mani bekas suami masih berada dalam tubuh isteri untuk diserap dalam tempoh beberapa minggu selepas hubungan kelamin yang terakhir sebelum penceraian berlaku. Ini untuk memastikan tidak berlaku percampuran air mani jika wanita itu terus berkahwin lain dan terus melakukan hubungan seks dengan lelaki lain sebaik sahaja bercerai. Ada juga pendapat bahawa kebaikan air mani itu juga dapat dilihat pada rambut isteri yang semakin hitam dan berkilat. Campuran sperma suami di dalam tubuh isteri juga akan menghasilkan berjuta-juta hormon yang akan membuat wanita lebih ceria dan gembira. Berbanding wanita bujang atau yang menjanda, mereka dikatakan lebih mudah marah, kurang mood dan selalu tertekan.

Kembali kepada persoalan anda, jadi kesimpulannya, suami yang berperut buncit tanda mereka bahagia hidup berumah tangga adalah benar, seperti yang telah anda baca pada artikel berkenaan. Tetapi awasi suami anda, walau pun mereka berberut buncit tetapi pastikan mereka kekal sihat. Anda sebagai isteri berperanan besar untuk memastikan menu yang dimasak buat suami dan anak-anak adalah menu yang sihat. Kurangkan minyak, gula dan garam. Amalkan pemakanan sihat sekeluarga.
avatar
cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 88
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by jacksperow on Sat Sep 05, 2009 12:10 pm

KALAU SUAMI TU BOROI PASAL KUAT TANIK NAK BAHAGIA MACAMNA?????ADESS

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by jahat on Sat Sep 05, 2009 12:17 pm

hahaha cikmie
panjang sungguh stamen anda ini
tp klu boroi sebelom kawin cmne la
Razz Razz Razz

_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!
avatar
jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pijan on Sat Sep 05, 2009 12:19 pm

jahat wrote:hahaha cikmie
panjang sungguh stamen anda ini
tp klu boroi sebelom kawin cmne la
Razz Razz Razz


boleh jadi tarnik Taisong kuat kut bro...

_________________
avatar
Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by cikmie on Sat Sep 05, 2009 12:20 pm

woi2..tuh cukup kasih sayng gak..ades mana aku post aku gak kene bahan...cis..wakakaka
avatar
cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 88
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by nuwinzaaba on Sat Sep 05, 2009 12:20 pm

ada ape dgn boroi? hahahaa... boroi ke x yg ptg ati mau bek bawoo hbgn bjln lancar... lwk je topik neh... cikmie2 lynkan aje la adikku neh ngee!!~~
avatar
nuwinzaaba
Manager
Manager

Posts : 554
Join date : 25/08/2009
Age : 86
Location : Bangi, Selangor, Malaysia

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by jahat on Sat Sep 05, 2009 12:22 pm

wakakakakakka
ang jgn la post topik yg boleh bahan ang blk
wakakakkakak
lol! lol! lol!

_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!
avatar
jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by jacksperow on Sat Sep 05, 2009 12:25 pm

ABIS KO KAN BOROI GAK RAJA MISAI....KO KAWIN PUN BLUM LG...KO RASA KO BAHAGIA KE SKANG?

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by cikmie on Sat Sep 05, 2009 12:42 pm

aku bahagia arr skrg nih..uya sentiasa dihati..ku serahkan cnta abadiku hanya utk UYa...takpe aku luahkan rasa cinta aku sini ada akak ipaq aku dok sampaikan..ngeeee.... Embarassed Embarassed
avatar
cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 88
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pelangi on Sat Sep 05, 2009 1:06 pm

BAHAGIA la cikmie sebab bila perut dia boroi hati senang .
anak bini x selalu kena marah . hehehe



Last edited by Pelangi on Sat Sep 05, 2009 1:10 pm; edited 1 time in total
avatar
Pelangi
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 132
Join date : 03/09/2009
Age : 42
Location : keramat . AU 3

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pijan on Sat Sep 05, 2009 1:08 pm

Pelangi wrote:BAHAGIA la cikmie sebab bila perut dia boroi hati senang .
anak bini x kena selalu kena marah . hehehe


Sian...pernah kene marah jugak ler nih...

_________________
avatar
Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pelangi on Sat Sep 05, 2009 1:16 pm

kena lah sebab
1. selalu copek duit dia
2. marah anak dia
3. lupa gosok seluar jeans
4. lupa buat air ( masa x posa la )
5. lupa pakai baju seksi
6. malaz basuh kereta
7. lupa bagi ikan makan
8. lupa letak kunci moto kat mana
dan lain lain .
avatar
Pelangi
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 132
Join date : 03/09/2009
Age : 42
Location : keramat . AU 3

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by cikmie on Sat Sep 05, 2009 1:18 pm

tudia list time sis pel kena marah..hehehe
avatar
cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 88
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pijan on Sat Sep 05, 2009 1:19 pm

Pelangi wrote:kena lah sebab
1. selalu copek duit dia
2. marah anak dia
3. lupa gosok seluar jeans
4. lupa buat air ( masa x posa la )
5. lupa pakai baju seksi
6. malaz basuh kereta
7. lupa bagi ikan makan
8. lupa letak kunci moto kat mana
dan lain lain .

Len kali suh dia cari orang gaji satu bagi....buat sendiri tak leh ke??

_________________
avatar
Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by jahat on Sat Sep 05, 2009 1:20 pm

Pelangi wrote:kena lah sebab
6. malaz basuh kereta
aik yg nie pon kne marah ker
Shocked Shocked Shocked

_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!
avatar
jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pijan on Sat Sep 05, 2009 1:22 pm

jahat wrote:
Pelangi wrote:kena lah sebab
6. malaz basuh kereta
aik yg nie pon kne marah ker
Shocked Shocked Shocked

Tu le pasal bro...hantar gi car wash tak leh ke?

_________________
avatar
Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pelangi on Sat Sep 05, 2009 1:25 pm

abis nanti dia kata baik kwen ngan orang gaji .

eleh leh korang blom kwen kan . kwen la dulu tgk camner .

hehehe
avatar
Pelangi
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 132
Join date : 03/09/2009
Age : 42
Location : keramat . AU 3

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by cikmie on Sat Sep 05, 2009 1:40 pm

Pelangi wrote:abis nanti dia kata baik kwen ngan orang gaji .

eleh leh korang blom kwen kan . kwen la dulu tgk camner .

hehehe

takde sis..cikmie nanti nak jd suami yg penyayang,..takde buli isteri..susah senang bersama...heheheh.... Embarassed
avatar
cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 88
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by jahat on Sat Sep 05, 2009 1:44 pm

Pelangi wrote:abis nanti dia kata baik kwen ngan orang gaji .

eleh leh korang blom kwen kan . kwen la dulu tgk camner .

hehehe
xde la sis
klu na marah pon biar la kene pada tmpt nyer
ish2
mntk2 jgn ak wat mcm 2 nnt da ler
amin
bounce bounce bounce

_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!
avatar
jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pijan on Sat Sep 05, 2009 1:47 pm

Pelangi wrote:abis nanti dia kata baik kwen ngan orang gaji .

eleh leh korang blom kwen kan . kwen la dulu tgk camner .

hehehe

eih...saya dah kahwin anak 2, tak pernah pun saya suruh@marah bini saya suruh buat benda2 mcm tu..

_________________
avatar
Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by jahat on Sat Sep 05, 2009 1:49 pm

2 la bro
mayb lain org lain ragam kot bro
Very Happy Very Happy

_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!
avatar
jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pelangi on Sat Sep 05, 2009 2:04 pm

OooOOOoooOOooo
PIJAN dah kwen yek.
abis Pijan kau selalu suruh wife buat apa.
kau boroi x pijan???
bila nak anak no 3 ???
dah gemuk kena la basuh keta , biar hilang kolestrol. wakakaka

avatar
Pelangi
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 132
Join date : 03/09/2009
Age : 42
Location : keramat . AU 3

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Pijan on Sat Sep 05, 2009 2:05 pm

Suruh dia dok diam tgk TV saja...

_________________
avatar
Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by jahat on Sat Sep 05, 2009 2:08 pm

wakakakakak
skali dye bahan lu la bro
Razz Razz Razz

_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!
avatar
jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by tongkat warent on Sat Sep 05, 2009 2:21 pm

bahagia ke tidak sesuatu perkahwinan tu terletak pada sikap toleransi antara pasangan,,sikap paham memahami antara satu sama lain dan juga restu ibubapa juga penting.

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Suami Boroi Tanda Bahagia??

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum