Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Disko kena serbu, polis antara ditahan

View previous topic View next topic Go down

Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by Pijan on Sat Sep 05, 2009 7:07 pm

Mini Disko Diserbu, 37 Positif Dadah Ditahan

KUALA LUMPUR, 5 Sept (Bernama) -- Polis menyerbu sebuah pusat hiburan karaoke ala mini disko yang beroperasi lebih masa di New Universal KTB atau lebih dikenali sebagai Laiketong di Taman Maluri, Cheras, pagi Sabtu, dan menahan 37 pengunjungnya yang didapati positif dadah.

Pusat hiburan itu didapati menjadi tumpuan penagih dadah sintetik untuk berhibur, dan pemeriksaan mendapati lebih separuh daripada pengunjung pusat hiburan itu adalah dari kalangan yang beragama Islam, dengan kebanyakannya sedang mabuk dan khayal.

Serbuan pukul 7.30 pagi itu dilakukan oleh Bahagian Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7) Ibu pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur yang diketuai oleh ASP Mahani Mohamed.

Seramai 118 pengunjung pusat hiburan tiga tingkat itu diperiksa dalam serbuan yang berakhir pada pukul 1 tengah hari ini, dan antara yang turut diperiksa dalam serbuan itu ialah 14 pegawai dan anggota polis yang juga didapati sedang berhibur di pusat itu.

Pemeriksaan mendapati 37 pengunjung pusat itu positif dadah jenis ketamin, Eramin 5 dan syabu, dengan 21 daripadanya adalah wanita, termasuk tiga warga Indonesia serta Laos, dan mereka akan disiasat di bawah Seksyen 15(1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Ketika serbuan beberapa pengunjung cuba melarikan diri melalui bumbung dan mengunci diri mereka ke dalam premis berhampiran, namun usaha itu gagal apabila taktik mereka dihidu polis, yang terpaksa memecah pintu premis berhampiran untuk memberkas mereka.

Polis turut menemui sejumlah dadah jenis ketamin di sekitar kawasan premis berkenaan.

-- BERNAMA



Hormat2 lah sikit bulan posa ni...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by hafiz_mivec88 on Sat Sep 05, 2009 7:38 pm

ape lah kan,,polis pn same je,,polis skang x ley pakai..dia pn same

hafiz_mivec88
Manager
Manager

Posts : 654
Join date : 02/09/2009
Age : 28
Location : seremban

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by tongkat warent on Sat Sep 05, 2009 8:03 pm

polis sebagai penguatkuasa undang2 di malaysia sepatutnya menjadi contoh kepada org awam.ini tidak ,polis pon terbabit.

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by jeyy on Sun Sep 06, 2009 12:20 am

polis tangkap ngan polis...heh...14 org lak tu,ni yg membuatkan lg betambh x pecaye aku ngan polis!!! Evil or Very Mad

jeyy
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 65
Join date : 27/08/2009

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by Admin on Sun Sep 06, 2009 1:58 am

pak polisi nii org bukan islam kot... maybe budak2 sarawak & sabah yg baru keluar pulapol kot...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by tongkat warent on Sun Sep 06, 2009 2:18 am

x kisah la islam ke bukan islam..bnyk lagi cara tuk berhibur..gi karoeke ke..ni pergi ke kelab2 yg berpotensi tuk diserbu sbb berlaku kes2 dadah ni..maybe sbb diorang ni ingat diorang ni berkuasa leh wat apa je diorang nak..leh lepas camtu je..

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by Mr.Puaka on Sun Sep 06, 2009 6:36 am

Admin wrote:pak polisi nii org bukan islam kot... maybe budak2 sarawak & sabah yg baru keluar pulapol kot...

Ada Islam ada bkn Islam.. tak semua baik dan tk semua jahat. 14 org punya kes nak babitkan semua polis seluruh negara? Kadang2 aku tk paham, ada polis yg tolak rasuah sampai rm500,000 tknak pulak masyarakat bercakap, Tentang kejujuran dan kebaikkan anggota itu , manusia ni biasalah nama aje islam, berapa ramai yg mengamalkan cara hidup islam itu sendiri. Tak kira org tu Polis ke, Tentera ke, apa2 aje la kerjaya dia baik di jabatan kerajaan atau swasta.

Adakah disebabkan segelintir polis mcm ni anda semua mengatakan semua polis tu tak baik? kenapa tk bercakap psl SAC 11 Abu Bakar yg sampai berhenti keje psl family dia diancam? Kenapa tk bercakap psl kejayaan polis banteras jenayah melibatkan warga asing?

Polis negara lain bagi penghormatan kt Polis Malaysia tk sangka ada lagi segelintir masyarakat berfikiran sempit, disebabkan artikel mcm ni. Kadang2 nak juga tanya anda semua ini, anda dpt tido lena dirumah disebabkan apa? Kalau bukan disebabkan polis-polis berkawal 24jam. Masyarakat selatan thai tk tido lena walaupun tentera dan polis berkawal kawasan rumah, psl tentera mereka sendiri musuh dlm selimut.

Disebabkan berita mcm ni anda semua seolah-olah menghentam pihak polis secara keseluruhannya ( dari komen-komen disini). Pendek kata kalo semua mengamalkan cara hidup islam takde kes-kes mcm ni kt malaysia tk kira la org tu ape kerjaya dia sekalipun.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by Admin on Sun Sep 06, 2009 1:07 pm

alah biasa lah puaka.. menda baik org mudah lupa... tapi benda jahat org akan ingat sampai bila2

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by tongkat warent on Sun Sep 06, 2009 1:28 pm

Admin wrote:alah biasa lah puaka.. menda baik org mudah lupa... tapi benda jahat org akan ingat sampai bila2
1000 kebaikan,1 kejahatan .yg jahat tu lebih dipandang oleh masyarakat kita.mmg yg buat tu 14 org je..tapi bak kata pepatah kerana nila setitik rosak susu sebelanga..

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by jeyy on Sun Sep 06, 2009 9:10 pm

byk ahh pengalamn ngan polis...tu yg xbrape nk percaye tu...pegawai atasan pon xble nk pki...

jeyy
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 65
Join date : 27/08/2009

Back to top Go down

Re: Disko kena serbu, polis antara ditahan

Post by Sponsored content Today at 7:57 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum