Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Sun Sep 06, 2009 8:25 am

Apabila pemindahan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guang Eng dari rumah rasmi KM ke sebuah bunglow menjadi kontroversi maka serta merta akhbar The STAR mengalih perhatian ramai terhadap rumah mewah kepunyaan bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo diseksyen 7 Shah Alam yang dikatakan bernilai lebih RM24 juta.

Akhbar The Star mempromosikan berita yang belum sah ini dengan gambar dimuka 1 rumah tersebut dengan pertanyaan " Mampukah MB mempunyai rumah ini?". Sekaligus pertanyaan ini memberikan kesan kepada pembaca bahawa berita itu benar sekalipun telah dinapikan oleh Toyo. Berita penapian itu dikecilkan tetapi berita yang tidak sah dibesarkan.

The Star melaporkan bahawa anggota Dewan Undangan Ngeri Sekinchan(DAP) Ng Suee Lim dengan diiringi oleh para wartawan telah pergi melihat rumah itu dari dekat .Disamping mendakwa rumah Toyo itu berharga RM 24 juta dan pembelian alat kelengkapannya berharga RM20 juta beliau bertanya bagaimana Dr Mohd Khirf Toyo boleh membina bunglow semahal itu sedangkan beliau hanya hanya berasal dari seorang Dr.gigi yang tinggal di rumah sewa sebelum menjadi anggota Dewan Undangan Negeri.

Saya tidak bermaksud untuk mempersolkan hak dan kebebasan akhbar The Star untuk mendedahkan kepada rakyat sesuatu penyelewengan,rasuah,penyalahguaankuasa dan sebagainya tetapi etika kewartawanan mestilah terus dihormati .Mensenasikan sesuatu berita yang belum sah semata mata untuk menunjukan lebih bebas dari akhbar lain atau kerana perasaan prajudis terhadap masyarakat Melayu adalah jahat dan tidak sihat, diluar etika.

Penyiaran berita yang tidak sah secara besar besaran oleh akhbar The Star itu adalah berniat jahat dan sangat tidak wajar bagi sebuah akhbar yang didukong oleh MCA yang merupakan komponen parti Barisan Nasional ketika parti ini menghadap pilihanrya Kecil Manek Urai.

Wajarkah sesaorang yang tidak mempunyai pertimbangan dari segi kepentingan parti menjadi pengrang sebuah akhbar yang bertanggungjawab terhadap parti dan kerajaan semata mata kerana mementingkan pasaran dan kepentingan pihak tertentu?

Bekas Menteri Besar Selangor Dr.Mohammad Khir Toyo dalam penapiannya menjelaskan bahawa kos sebenar rumahnya itu hanyalah RM3.5 juta dan beliau membelinya dengan pinjaman dari HSBC bank Malaysia Bhd untuk tempoh 30 tahun.

Jika benar penjelasan ini maka berarti Ng Suee Lim telah membuat tuduhan palsu dan akhbar The Star telah menyebarkan fitnah yang merosakan imej Toyo. Apa yang Toyo harus buat ialah mengambil tindakan saman malu terhadap The Star sebuah akhabr yang membuat keuntungan berpuluh juta ringgit setiap tahun.

Toyo mesti ingat inilah akhbhar yang telah mengubah pendirian masyarakat Cina dan bukan Melayu terhadap MCA dan BN dengan memperojekkan MCA sebagai sebuah parti yang lemah dengan memberikan promosi terhadap tuntutan tuntutan masayarakt Cina yang berbau Malaysian Malaysia yang tidak mungkin dapat dipenuhi oleh MCA yang terikat dengan Kontrak Sosial.

Toyo mesti mengajar The Star bagi pertama kali dan untuk menjadi ingatan kepadanya buat selama lamanya.

Sumber : Maharaja Blogger.

Puaka: Aku rasa Khir Toyo ni kaya sebab jual penyapu. Cool

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by jacksperow on Sun Sep 06, 2009 9:54 am

ADE PLAK JUAL PNYAPU...DIA JUAL TEMPE LA...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Admin on Sun Sep 06, 2009 1:05 pm

ahhaa.. memang dah jadi bahan prg yg berkepentingan jekr media ni.... kalau utusan sibuk cover org bn nanyang + star ni cover la pulak org2 PR... tapi memang nampak sanagt toyo tu ada seleweng.. skang ni org PR tengah korek abis2....

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by hafiz_mivec88 on Sun Sep 06, 2009 1:11 pm

wah klu 24 juta tu,,lebih dr istana tue

hafiz_mivec88
Manager
Manager

Posts : 654
Join date : 02/09/2009
Age : 28
Location : seremban

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Mon Sep 07, 2009 1:29 am

hafiz_mivec88 wrote:wah klu 24 juta tu,,lebih dr istana tue

tu la psl, mulai hari ni aku nak jadi supplier penyapu jugak, leh buat bungalow mcm khir ni.. ahahahahahha

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Pijan on Mon Sep 07, 2009 2:09 am

Ape SPRM buat dengan kes nih?? Buang dalam tong sampah je la kes salahlaku Khir Toyo...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Mon Sep 07, 2009 9:50 am

Pijan wrote:Ape SPRM buat dengan kes nih?? Buang dalam tong sampah je la kes salahlaku Khir Toyo...

Buang dalam tong sampah? saudara bercakap seolah-olah saudara pernah berkhidmat dlm SPRM, perlukah semua perkara didedahkan? Pendek kata perlukah semua perkara salahlaku tk kira la mane-mane pihak didedahkan kpd media?

Kenapa saudara seolah-olah mempertikaikan SPRM? Sejauh mana saudara tahu ketelusan SPRM itu sendiri menjalankan tugas, kadang-kadang sy tk faham kenapa saudara terlalu taksub dgn sesuatu isu, adakah disebabkan saudara terlalu banyak membaca media-media alternatif.

Wajarkah kita mempertikaikan badan kerajaan yg diberikan mandat utk menyiasat kes salah laku rasuah? Saya tidak akan mempertikaikan suadara jika pernah berkhidmat dlm SPRM itu sendiri, tapi jika saudara hanya bercakap tanpa bukti yg sahih bukankah itu satu fitnah? saudara sendiri menekankan kpd saya apa itu fitnah, tapi kenyataan saudara disini seolah-olah memfitnah pihak SPRM. Sebab itu sy nasihatkan saudara jgn menghentam tanpa usul periksa, dan jgn menghentam mana-mana pihak disebabkan ketaksuban saudara terhadap parti pembangkang.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by jacksperow on Mon Sep 07, 2009 9:53 am

vote YB poko...idup YB poko....aku kaki pngampu...mane tau dapat tanah kat tmpat yb poko...bukit binang...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Pijan on Mon Sep 07, 2009 11:56 am

Mr.Puaka wrote:
Pijan wrote:Ape SPRM buat dengan kes nih?? Buang dalam tong sampah je la kes salahlaku Khir Toyo...

Buang dalam tong sampah? saudara bercakap seolah-olah saudara pernah berkhidmat dlm SPRM, perlukah semua perkara didedahkan? Pendek kata perlukah semua perkara salahlaku tk kira la mane-mane pihak didedahkan kpd media?

Kenapa saudara seolah-olah mempertikaikan SPRM? Sejauh mana saudara tahu ketelusan SPRM itu sendiri menjalankan tugas, kadang-kadang sy tk faham kenapa saudara terlalu taksub dgn sesuatu isu, adakah disebabkan saudara terlalu banyak membaca media-media alternatif.

Wajarkah kita mempertikaikan badan kerajaan yg diberikan mandat utk menyiasat kes salah laku rasuah? Saya tidak akan mempertikaikan suadara jika pernah berkhidmat dlm SPRM itu sendiri, tapi jika saudara hanya bercakap tanpa bukti yg sahih bukankah itu satu fitnah? saudara sendiri menekankan kpd saya apa itu fitnah, tapi kenyataan saudara disini seolah-olah memfitnah pihak SPRM. Sebab itu sy nasihatkan saudara jgn menghentam tanpa usul periksa, dan jgn menghentam mana-mana pihak disebabkan ketaksuban saudara terhadap parti pembangkang.

Hahahaha..bukan taksub tapi mana dia?? apa jadi pada laporan tu?? kenapa senyap sunyi tanpa berita?? Kalau dah tindak tanduk SPRM tu yang mengundangkan fitnah..tanggung sendiri la SPRM...
Saudara ni tak hairan ke apsal kalau laporan dibuat tu untuk dakwa pihak pembangkang, laju je SPRM siasat...kenapa kalau pembangkang buat laporan siap bagi bukti pun susah SPRM nk amik tindakan?? Kenapa jadi macam tu??? tak leh nk fikir ke kenapa?? Atau BTN tu berjaya mempengaruhi minda saudara bahawa UMNO itu benar Yang lain semua salah?
?

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by pahlawan007 on Mon Sep 07, 2009 12:38 pm

Pijan wrote:
Mr.Puaka wrote:
Pijan wrote:Ape SPRM buat dengan kes nih?? Buang dalam tong sampah je la kes salahlaku Khir Toyo...

Buang dalam tong sampah? saudara bercakap seolah-olah saudara pernah berkhidmat dlm SPRM, perlukah semua perkara didedahkan? Pendek kata perlukah semua perkara salahlaku tk kira la mane-mane pihak didedahkan kpd media?

Kenapa saudara seolah-olah mempertikaikan SPRM? Sejauh mana saudara tahu ketelusan SPRM itu sendiri menjalankan tugas, kadang-kadang sy tk faham kenapa saudara terlalu taksub dgn sesuatu isu, adakah disebabkan saudara terlalu banyak membaca media-media alternatif.

Wajarkah kita mempertikaikan badan kerajaan yg diberikan mandat utk menyiasat kes salah laku rasuah? Saya tidak akan mempertikaikan suadara jika pernah berkhidmat dlm SPRM itu sendiri, tapi jika saudara hanya bercakap tanpa bukti yg sahih bukankah itu satu fitnah? saudara sendiri menekankan kpd saya apa itu fitnah, tapi kenyataan saudara disini seolah-olah memfitnah pihak SPRM. Sebab itu sy nasihatkan saudara jgn menghentam tanpa usul periksa, dan jgn menghentam mana-mana pihak disebabkan ketaksuban saudara terhadap parti pembangkang.

Hahahaha..bukan taksub tapi mana dia?? apa jadi pada laporan tu?? kenapa senyap sunyi tanpa berita?? Kalau dah tindak tanduk SPRM tu yang mengundangkan fitnah..tanggung sendiri la SPRM...
Saudara ni tak hairan ke apsal kalau laporan dibuat tu untuk dakwa pihak pembangkang, laju je SPRM siasat...kenapa kalau pembangkang buat laporan siap bagi bukti pun susah SPRM nk amik tindakan?? Kenapa jadi macam tu??? tak leh nk fikir ke kenapa?? Atau BTN tu berjaya mempengaruhi minda saudara bahawa UMNO itu benar Yang lain semua salah?
?

Perlukah setiap laporan diserahkan pada saudara pijan untuk kelulusan? perlukah setiap laporan itu dimasukkan dalam paper? atau pernah ke saudara pijan lihat segmen 999 tu memaparkan kisah penyiasatan SPRM?

Apa motif saudara mengatakan SPRM tu tak telus, polis tak betul dan kerajaan tak boleh pakai.... saudara sanggup jadi Ketua Pengarah SPRM atau saudara sanggup jadi Ketua Polis Negara atau saudara mahu jadi Perdana Menteri? mana tahu dengan kehadiran saudara sebagai salah satu pemegang jawatan yang saya sebutkan tadi mungkin boleh mengubah prosedur yang tak betul sekarang ini kepada yang saudara inginkan.... insyallah

pijan jangan anggap Jabatan/agensi penguatkuasa ni sebagai barua kerajaan jer, saudara kena ingat negara kita ada undang-undang, kita bukan main hantam je macam zaman komunis ni.. setiap kes ada prosedur tertentu bukan dalam masa 2 hari kena siap kes, kalau tak siap kes maka kes tu tutup la....banyak cantekk.. po rahhh..

pahlawan007
Budak U
Budak U

Posts : 177
Join date : 29/08/2009
Age : 42
Location : Subang

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Pijan on Mon Sep 07, 2009 12:45 pm

Aduhhhh!! Apsal la korang nih... ni bukan aku je kate! Kat luar sane ramai yang anggap camtu, kalau saudara pahlawan ni bagi jawapan camni kat luar sane, buat kene gelak jer saudara...

Orang kat luar sana anggap SPRM ni mcm mcm sebab tindak tanduk SPRM ni sendiri mengundang fitnah << faham tak nih??Kadang2 sampai bertahun kes tu tergantung,kadang2 senyap camtu jer kes tu...So kalau taknak kene fitnah sila la buat perubahan, buat press conference & buat la sesuatu supaya jangan sampai orang ramai hilang kepercayaan terhadap SPRM sebagaimana orang ramai mula hilang kepercayaan terhadap PDRM...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Admin on Mon Sep 07, 2009 5:48 pm

nape la pengarah SPRM suruh hold dulu kes2 yg libat ahli politik ni? lagi la wat org ramai confuse...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 08, 2009 2:38 am

Admin wrote:nape la pengarah SPRM suruh hold dulu kes2 yg libat ahli politik ni? lagi la wat org ramai confuse...

Tak hold mcm mane encik admin, kalau baru nak mulakan siasatan SPRM diberikan tekanan, pendek kata kalo nak siasat mengenai puak PR aje, mcm-mcm tekanan pihak SPRM dapat, kalo takde tekanan mane-mane pihak Ketua Pengarah SPRM tkkan keluarkan kenyataan yg hold kan dulu siasatan melibatkan pemimpin pembangkang.

Oleh sebab itu sy kata, biarkan SPRM uruskan keje mereka, kenapa perlu pihak luar campur tangan dalam urusan SPRM. Macam mana Pihak SPRM nak buat keje kalau asyik dihentam oleh media kononnya SPRM ni tk telus la ape la, tak ke kita perasan sejak SPRM ditubuhkan statistik rasuah negara kita dh turun, tk macam dulu-dulu. Malah ada juga pemimpin kerajaan yg dihadapkan kat mahkamah hasil siasatan SPRM.

Jadi tidak wajar kita cakap SPRM hanya menyiasat isu yg dikaitkan dengan pembangkang aje, walhal saya rasa SPRM tak mengambil sikap pilih bulu dalam menjalankan tugasnya. Isu rasuah dikalangan anggota polis sendiri sudah berkurangan sejak SPRM ditubuhkan.

Jadi adalah lebih baik kita tidak mencampuri mane-mana urusan jabatan kerajaan akibat dakyah buruk yg dibawa pembangkang.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 11:51 am

Mr.Puaka wrote:
Admin wrote:nape la pengarah SPRM suruh hold dulu kes2 yg libat ahli politik ni? lagi la wat org ramai confuse...

Tak hold mcm mane encik admin, kalau baru nak mulakan siasatan SPRM diberikan tekanan, pendek kata kalo nak siasat mengenai puak PR aje, mcm-mcm tekanan pihak SPRM dapat, kalo takde tekanan mane-mane pihak Ketua Pengarah SPRM tkkan keluarkan kenyataan yg hold kan dulu siasatan melibatkan pemimpin pembangkang.

Oleh sebab itu sy kata, biarkan SPRM uruskan keje mereka, kenapa perlu pihak luar campur tangan dalam urusan SPRM. Macam mana Pihak SPRM nak buat keje kalau asyik dihentam oleh media kononnya SPRM ni tk telus la ape la, tak ke kita perasan sejak SPRM ditubuhkan statistik rasuah negara kita dh turun, tk macam dulu-dulu. Malah ada juga pemimpin kerajaan yg dihadapkan kat mahkamah hasil siasatan SPRM.

Jadi tidak wajar kita cakap SPRM hanya menyiasat isu yg dikaitkan dengan pembangkang aje, walhal saya rasa SPRM tak mengambil sikap pilih bulu dalam menjalankan tugasnya. Isu rasuah dikalangan anggota polis sendiri sudah berkurangan sejak SPRM ditubuhkan.

Jadi adalah lebih baik kita tidak mencampuri mane-mana urusan jabatan kerajaan akibat dakyah buruk yg dibawa pembangkang.


ele...kalau betul dakyah buruk,apsal tak sumbat je diorang yang buat dakyah buruk tu pakai Sediction Act?? Dah tentu ade buat salah bila orang bising naik hangin plak konon pembangkang ni suka mengadu domba....piiiiirahhhhhh

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Wed Sep 09, 2009 3:55 am

Pijan wrote:
Mr.Puaka wrote:
Admin wrote:nape la pengarah SPRM suruh hold dulu kes2 yg libat ahli politik ni? lagi la wat org ramai confuse...

Tak hold mcm mane encik admin, kalau baru nak mulakan siasatan SPRM diberikan tekanan, pendek kata kalo nak siasat mengenai puak PR aje, mcm-mcm tekanan pihak SPRM dapat, kalo takde tekanan mane-mane pihak Ketua Pengarah SPRM tkkan keluarkan kenyataan yg hold kan dulu siasatan melibatkan pemimpin pembangkang.

Oleh sebab itu sy kata, biarkan SPRM uruskan keje mereka, kenapa perlu pihak luar campur tangan dalam urusan SPRM. Macam mana Pihak SPRM nak buat keje kalau asyik dihentam oleh media kononnya SPRM ni tk telus la ape la, tak ke kita perasan sejak SPRM ditubuhkan statistik rasuah negara kita dh turun, tk macam dulu-dulu. Malah ada juga pemimpin kerajaan yg dihadapkan kat mahkamah hasil siasatan SPRM.

Jadi tidak wajar kita cakap SPRM hanya menyiasat isu yg dikaitkan dengan pembangkang aje, walhal saya rasa SPRM tak mengambil sikap pilih bulu dalam menjalankan tugasnya. Isu rasuah dikalangan anggota polis sendiri sudah berkurangan sejak SPRM ditubuhkan.

Jadi adalah lebih baik kita tidak mencampuri mane-mana urusan jabatan kerajaan akibat dakyah buruk yg dibawa pembangkang.


ele...kalau betul dakyah buruk,apsal tak sumbat je diorang yang buat dakyah buruk tu pakai Sediction Act?? Dah tentu ade buat salah bila orang bising naik hangin plak konon pembangkang ni suka mengadu domba....piiiiirahhhhhh

Saudara rasa nak sumbat org tu main sumbat aje ker? tak perlu siasat? tk perlu kertas siasatan? nanti kalo sumbat kata tk telus pulak. Dh berapa ramai puak PR ini keje dorang keluar masuk lokap aje? tk nampak ke atau sengaja buat-buat tk nampak? hari ni sumbat esk bayar jamin lepas, hoii bukak minda tu sikit jangan berfikiran sempit sangat!

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Pijan on Wed Sep 09, 2009 10:47 am

Mr.Puaka wrote:
Saudara rasa nak sumbat org tu main sumbat aje ker? tak perlu siasat? tk perlu kertas siasatan? nanti kalo sumbat kata tk telus pulak. Dh berapa ramai puak PR ini keje dorang keluar masuk lokap aje? tk nampak ke atau sengaja buat-buat tk nampak? hari ni sumbat esk bayar jamin lepas, hoii bukak minda tu sikit jangan berfikiran sempit sangat!

nak siasat mcmana? nak bukak kertas siasatan mcmana?? mmg dah benda tu betul apa yang pembangkang tu cakap.. dah mmg betul pembangkang tu ikut jalan yang dibenarkan perlembagaan dan undang2 Malaysia.. camne diorang nk buat dakwaan??

Part masuk lokap...masuk je la.. tapi apsal tkmo buat dakwaan kat Mahkamah?? Sebab takut nanti kalau kalah, pembangkang dah ade "reference case" untuk menyanggah tangkapan2 yang dibuat tidak mengikut lunas2 Undang2 tuh..addoiiiii

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 2:58 am

Pijan wrote:
Mr.Puaka wrote:
Saudara rasa nak sumbat org tu main sumbat aje ker? tak perlu siasat? tk perlu kertas siasatan? nanti kalo sumbat kata tk telus pulak. Dh berapa ramai puak PR ini keje dorang keluar masuk lokap aje? tk nampak ke atau sengaja buat-buat tk nampak? hari ni sumbat esk bayar jamin lepas, hoii bukak minda tu sikit jangan berfikiran sempit sangat!

nak siasat mcmana? nak bukak kertas siasatan mcmana?? mmg dah benda tu betul apa yang pembangkang tu cakap.. dah mmg betul pembangkang tu ikut jalan yang dibenarkan perlembagaan dan undang2 Malaysia.. camne diorang nk buat dakwaan??

Part masuk lokap...masuk je la.. tapi apsal tkmo buat dakwaan kat Mahkamah?? Sebab takut nanti kalau kalah, pembangkang dah ade "reference case" untuk menyanggah tangkapan2 yang dibuat tidak mengikut lunas2 Undang2 tuh..addoiiiii

Undang-undang perlembagaan mana yang pembangkan ini ikut? taktau ke berapa banyak dakwaan yang melibatkan puak pembangkang setakat ini? Mat Sabu nun berapa banyak kes masih berjalan kt mahkamah? Asal perhimpunan haram aje mesti muka dia ini ada, berapa banyak dakwaan yang melibatkan pembangkang masih berjalan saudara tahu ke?

Siapa pulak yang tk buat dakwaan kat Mahkamah ini? nak meyanggah penangkapan eik? taktau ke setiap mereka yang mengingkari arahan polis boleh ditahan? nak sy cakap seksyen berapa akta ape kt sini ke baru nak faham? Polis takkan tangkap kalau takde sebab saudara, tapi mereka ini semua ada duit, bawak kes ke mahkamah, bayar aje jamin susah ape, kalau kes itu berlansung makan masa bertahun-tahun itu bergantung kpd mahkamah la bkn polis, polis hanya menyediakan kertas siasatan sahaja.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 12:27 pm

Satu je aku nk tanye..Apsal time UMNO ( khairy ) buat demo masa Setiausaha AS datang KL tempoh hari tu polis tkde amik tindakan??Bute ke??

Btwlah...dalam perlembagaan Malaysia, Hak untuk berhimpun adalah dijamin..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 12:32 pm

Pijan wrote:Satu je aku nk tanye..Apsal time UMNO ( khairy ) buat demo masa Setiausaha AS datang KL tempoh hari tu polis tkde amik tindakan??Bute ke??

Btwlah...dalam perlembagaan Malaysia, Hak untuk berhimpun adalah dijamin..

Memang dijamin, tapi kesusahan orang ramai tidak perlu di ambil kira? semua benda anda pikir boleh diselesaikan dgn berhimpun? Pendek kata semua benda kita bawak ke tengah jalan baru boleh diselesaikan begitu?

Pernah ke sertai perhimpunan haram? kalau sekadar bercakap sebab banyak membaca baik tk payah, tahu ke macam mane tahap kesulitan yang dialami oleh masyarakat amnya? Pasal khairy berhimpun tiada tindakan ke? Khairy pun dipanggil beri keteranganlah, nak tunggu sumbat dalam jel baru cakap ada tindakan begitu?


Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 12:50 pm

Cara mana Khairy dipanggil bagi keterangan ngan cara pembangkang dipanggil keterangan tu sama ke? Yang Khairy ni leh senang lenang balik umah dulu tukar baju minum makan nasi tidur esok baru gi balai bagi keterangan..Yang pembangkang ni kena bagi mandi ngan air asid dulu, balun dulu apa yang patut, gari, letak dalam lokap 4-6 jam, baru amik keterangan...sama ke?

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 12:56 pm

Pijan wrote:Cara mana Khairy dipanggil bagi keterangan ngan cara pembangkang dipanggil keterangan tu sama ke? Yang Khairy ni leh senang lenang balik umah dulu tukar baju minum makan nasi tidur esok baru gi balai bagi keterangan..Yang pembangkang ni kena bagi mandi ngan air asid dulu, balun dulu apa yang patut, gari, letak dalam lokap 4-6 jam, baru amik keterangan...sama ke?

Tengok situasi la saudara, kalau yg ramai terlibat dalam sesuatu perhimpunan sudah tentulah makan masa 4-6 jam, tgk la perhimpunan basmi ISA baru-baru ini, tk cukup ruang punya psl, bawak ke bkt. jalil sana.. berapa org yg ditahan beratus orang suadara sudah tentu la nak amik keterangan makan masa.

Ingat nak amik keterangan seorang individu dgn 100 individu amik masa sama ke? sudah tentulah keterangan yang melibatkan ramai pendemo memakan masa. Lepas amik keterangan semua dibenarkan pulangkan, dengan jaminan polis dan hadir pada hari2 yang ditetapkan.

Bab gari tu pulak, tengok keadaanlah kalau org melawan tkkan tknak gari, nak tunggu masa kt permatang pasir? pemimpin PKR melempang polis baru bertindak nak mengari. Jangan ingat semua org sertai perhimpunan haram aje kena gari, perhimpunan banteras ISA pun tk ramai bergari, polis iringi aje mereka naik trak. Bergantung kpd kerjasama yang diberikanlah.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 1:23 pm

Persoalan sekarang : Apsal Khairy tak macam tu?? Apsal Khairy diberi waktu time ikut suka dia bila nk bagi keterangan??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 3:34 am

Pijan wrote:Persoalan sekarang : Apsal Khairy tak macam tu?? Apsal Khairy diberi waktu time ikut suka dia bila nk bagi keterangan??

Saya rasa maklumat ini tidak benar ini, saya tidak boleh mengulas lanjut ini, kalau saudara kemukakan bukti dari mana saudara dpt cerita ini saya kan mengulas, sebab setahu saya tidak kira mana-mana individu sekalipun tiada kompromi punya, mana boleh ikut suka sendiri nak tentukan masa utk beri keterangan.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 11:39 am

dah plak maklumat tidak benar....kalau tidak benar silalah tunjukkan kebenarannya..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 11:43 am

Pijan wrote:dah plak maklumat tidak benar....kalau tidak benar silalah tunjukkan kebenarannya..

Haha.. ko ingat semua benda boleh didedahkan utk memuaskan hati ko? alahai.. aku nak cakap pun malas.. umur ko lebih tua dari aku.. fikir relevan la saudara pijan..

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Antara Rumah TOYO Dengan Bungalow Ketua Menteri Pulau Pinang.

Post by Sponsored content Today at 8:39 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum