Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Mon Sep 07, 2009 6:57 am

SEMALAM, 14 Ramadhan, ada dua berita menarik untuk diperhatikan. Pertama, mengenai kejayaan penduduk seksyen 23 Shah Alam membantah pemindahan kuil ke kawasan mereka yang jadi isu panas dan mampu mencetuskan perbalahan kaum dan agama. Kerajaan Selangor yang diterajui PKR dan dikuasai oleh DAP, akhirnya akur dengan kehendak penduduk setempat.

Lebih menarik lagi, ianya jadi berjaya kerana campur tangan Sultan Selangor yang memanggil mengadap Exco agama, Hassan Ali.

Natijahnya, orang Melayu memanglah baik dan banyak tolak ansurnya tetapi, kalau orang Melayu hilang sabar dan kemarahan meluap-luap, buruk padahnya.

Begitulah ulangan kisah orang Melayu di tanah airnya sendiri. Sikap kurang ajar puak imigran sudah sampai ke tahap memerlukan ajaran yang setimpal sebagai balasannya. Yang faham akan hakikat ini diharap mengambil iktibar dari apa yang berlaku itu.

Sementara untuk Menteri Besar PKR, Khalid Ibrahim, sedar dan ingatlah bahawa langit itu sebenarnya tinggi dan tidak mampu digapai tangan. Dan air laut itu tidak selalunya pasang. Tiba masanya ia akan surut juga. Itulah fitrah alam ciptaan Tuhan yang Maha Esa. Dan kuasa yang ada ditangan manusia itu hanya pinjaman untuk sementara waktu. Sampai masanya, ia akan merudum juga.

Berita kedua ialah mengenai nasib peniaga Pasar Ramadhan di Penang. Lebih tepatnya di Penang Road. Sebagaimana di beritakan Bernama, Seramai 50 peniaga bazar Ramadan di Penang Road, di tengah-tengah bandar raya Georgetown menggesa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) supaya meluluskan segera permohonan mereka untuk berniaga di kawasan terbabit.

Presiden Persatuan Peniaga Bazar Ramadan Melayu Pulau Pinang, Mohd Akhram Masir Ahmad, berkata peniaga di bazar tersebut yang beroperasi sejak lebih 25 tahun lalu tidak mendapat permit sah untuk berniaga walaupun sudah berkali-kali merayu.

"Tiada sebarang jawapan dari MPPP dan ini menyebabkan kerugian kira-kira RM450,000 bagi semua 30 gerai di sini," katanya.

Peniaga itu mendirikan gerai mereka mulai pagi ini. Anggota penguatkuasa MPPP turut hadir bagi memantau keadaan.

Beliau berkata, peniaga akan terus berniaga walaupun MPPP akan mengambil tindakan undang-undang seperti meroboh gerai serta merampas makanan yang mereka jual.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Komtar, Ng Wei Aik, berkata peniaga berkenaan tidak diberi permit untuk berniaga kerana ia boleh menyebabkan kesesakan jalan raya di kawasan tersebut. Beliau berkata, terdapat juga sungutan daripada peniaga di Penang Bazaar di situ bahawa beberapa peniaga tanpa izin Indonesia dan Bangladesh turut berniaga di situ, sehingga menjejaskan perniagaan mereka.

"Berdasarkan faktor-faktor tersebut, kami sudah menawarkan kawasan lain bagi diadakan Bazar Ramadan, tetapi peniaga menolaknya," katanya.

Kekecohan turut berlaku apabila Ng berunding dengan peniaga.

Ahli MPPP, Lee Siew Khim yang turut hadir dibaling dengan selipar dan beliau yang cedera kemudiannya turut membuat laporan polis.

Timbalan Ketua Menteri 1, Mansor Othman, berkata kerajaan negeri prihatin dengan masalah yang dihadapi peniaga dan akan mencari jalan penyelesaiannya.

"Peniaga diberi kebenaran sementara untuk berniaga sehingga Selasa ini apabila keputusan dijangka dicapai pada hari itu," katanya.

Kepada orang Penang, sedarlah bahawa Bandaraya Penang kini kepunyaan orang Cina sepenuhnya. Mereka bukan sahaja menetap di kawasan berkenaan, kini kaum mereka sudah dapat kuasa memerintah negeri dengan sokongan orang Islam melalui PRU 2008 lalu.

Sekarang baru hangpa tau siapa DAP dan bagaimana tindakan mereka apabila dapat kuasa. Mereka hanya mementingkan keperluan kaum mereka. Orang lain, terutamanya puak bukan Cina hanya layak jadi peminta sedekah kepada mereka.

Apa komen wakil rakyat Pas yang baru menang di Permatang Pasir? Walaupun kawasannya bukan di Penang Road tetapi, kepentingan orang Islam di kawasan itu bagaimana sekarang? Apa tindakan YB yang berada di kelompok parti yang berjenama Islam itu?

Bersuaralah sikit. Jangan dok cari alasan nak selamatkan diri dan lari dari masalah rakyat beragama Islam. Sebusuk-busuk kerajaan BN yang dahulu hangpa anggap tak baguih dan tak guna, hangpa boleh berniaga sempena bulan Ramadhan dan tidak ada gangguan dari Majlis Perbandaran Pulau Pinang atau dari pihak mana sekali pun.

Ingatlah.... terlajak perahu boleh diundur, terlajak pangkah (undi) sendiri yang terima padahnya.

Puaka: JOM UBAH! Kononnya! Cool


Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Mon Sep 07, 2009 12:21 pm

Sultan Selangor panggil Hasan Ali mengadap bukan pasal kes kuil tapi kes arak yang berlaku di Selangor (laporan TV3 cakap bukan aku@pembangkang cakap )

Bab melayu pulau pinang ni isu dah lama, cuma bila PR amik alih pemerintahan, sengaja UMNO gembar gemburkan cerita kononnya melayu di Penang & Selangor dipinggirkan..

nah satu contoh laporan dari Agendadaily (umno punye bukan pembangkang tau ) :-

Fakta-fakta masalah Melayu Pulau Pinang...

Majlis perasmian bangunan UMNO Bahagian Tanjong pagi Selasa telah diwarnai dengan insiden sebilangan ahli Pemuda UMNO mengibarkan sepanduk untuk meluahkan rasa hati mengenai masalah Melayu Pulau Pinang.

Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang merasmikan bangunan di Jalan Bishop menyifatkan perbuatan itu ‘ tidak manis’ kerana Ketua Menteri Tan Sri Dr Koh Tsu Khoon adalah tetamu di majlis itu.

Abdullah dalam ucapannya mengarahkan Koh Tsu Koon untuk mengadakan perbincangan segera dengan semua pihak bagi menyelesaikan masalah-masalah yang timbul dalam memajukan orang Melayu di negeri itu.

Sementara itu Ketua UMNO Bahagian Tanjong,Dato Ahmad Ibni Hajar dalam ucapannya antara lain telah memberi fakta-fakta mengenai ketidak seimbangan dalam berbagai segi yang menghimpit Melayu Pulau Pinang


Klik sini untuk berita penuh...




** DAP bagi RM300 sebulan ( bantuan sarahidup ) untuk warga tua berumur 65 tahun keatas diPulau Pinang tanpa mengira pahaman politik..<<~~~ Bapa mertua aku orang Pulau Pinang yang mengesahkan cerita ni...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Admin on Mon Sep 07, 2009 5:45 pm

alaaa macam kat negeri umno takde melayu tertindas... ko pergi la terengganu pahang mesti ada yg keciciran dari arus permodenan ni... tapi yg dihebohkan kat negeri2 PR jerk...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 08, 2009 4:06 am

Haha, dh jadi isu masuk media baru benarkan semula peniaga menjalankan perniagaannya ( akhbar hari ini, kalo salah maaf)

Hari ni aku baca timbalan menteri 1 Pulau Pinang ini berkata, peniaga yg protes ini dibenarkan menjalankan perniagaannya semula selama bulan puasa ini.

Puaka: aikk.. jadi isu baru nak kasi meniaga balik? heran! Razz

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 11:49 am

Alah pasal peniaga 20 -30 org tu pun nk kesah?? Bab yang ditolong berpuluh ratus lagi tu tkmo plak nk heboh kat media...



Peruntukan RM1 juta Bantu Peniaga Kecil Selangor



Thursday, 09 October 2008 |
Ruangan: Berita


SHAH
ALAM, 8 Oktober – Sejumlah RM1 juta diperuntukkan kerajaan negeri bagi
membantu 172 peniaga kecil di negeri ini memajukan lagi perniagaan
mereka.


Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber
Alam dan Pembangunan Usahawan, Yaakob Sapari berkata kesemua peserta
program khas berkenaan akan dihantar menghadiri kursus tiga hari
sebelum diberikan bantuan.
“Kita berharap melalui program ini kita dapat meningkatkan
pendapatan peniaga-peniaga kecil yang telah menunjukkan potensi dalam
perniagaan mereka,” katanya.
Sementara itu, bersempena sambutan Deepavali tidak lama lagi, Yaakob
turut mengumumkan bantuan khas kepada peniaga kecil yang terdiri
daripada ibu tunggal dan golongan miskin.
“Program khas ini adalah bagi membantu ibu tunggal dan mereka yang
susah di kalangan masyarakat India untuk memulakan perniagaan
kecil-kecilan bersempena Deepavali,” katanya.
Beliau berkata mereka yang berminat boleh membuat pendaftaran di
pejabat beliau di Tingkat 14, Bangunan SSAAS, Pejabat Setiausaha
Kerajaan Negeri.
Pihaknya menganggarkan 100 orang peserta bakal dipilih yang akan
menerima bantuan berbentuk khemah, meja dan modal asas untuk berniaga.
“Mudah-mudahan dengan usaha ini kita dapat membantu mereka untuk
meningkatkan sedikit pendapatan terutamanya dalam menyambut perayaan
tidak lama lagi,” katanya.
Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas menghadiri mesyuarat mingguan Exco petang tadi. – NOOR ALLIA KASSIM

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Wed Sep 09, 2009 4:05 am

Pijan wrote:Alah pasal peniaga 20 -30 org tu pun nk kesah?? Bab yang ditolong berpuluh ratus lagi tu tkmo plak nk heboh kat media...



Peruntukan RM1 juta Bantu Peniaga Kecil Selangor



Thursday, 09 October 2008 |
Ruangan: Berita


SHAH
ALAM, 8 Oktober – Sejumlah RM1 juta diperuntukkan kerajaan negeri bagi
membantu 172 peniaga kecil di negeri ini memajukan lagi perniagaan
mereka.


Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber
Alam dan Pembangunan Usahawan, Yaakob Sapari berkata kesemua peserta
program khas berkenaan akan dihantar menghadiri kursus tiga hari
sebelum diberikan bantuan.
“Kita berharap melalui program ini kita dapat meningkatkan
pendapatan peniaga-peniaga kecil yang telah menunjukkan potensi dalam
perniagaan mereka,” katanya.
Sementara itu, bersempena sambutan Deepavali tidak lama lagi, Yaakob
turut mengumumkan bantuan khas kepada peniaga kecil yang terdiri
daripada ibu tunggal dan golongan miskin.
“Program khas ini adalah bagi membantu ibu tunggal dan mereka yang
susah di kalangan masyarakat India untuk memulakan perniagaan
kecil-kecilan bersempena Deepavali,” katanya.
Beliau berkata mereka yang berminat boleh membuat pendaftaran di
pejabat beliau di Tingkat 14, Bangunan SSAAS, Pejabat Setiausaha
Kerajaan Negeri.
Pihaknya menganggarkan 100 orang peserta bakal dipilih yang akan
menerima bantuan berbentuk khemah, meja dan modal asas untuk berniaga.
“Mudah-mudahan dengan usaha ini kita dapat membantu mereka untuk
meningkatkan sedikit pendapatan terutamanya dalam menyambut perayaan
tidak lama lagi,” katanya.
Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas menghadiri mesyuarat mingguan Exco petang tadi. – NOOR ALLIA KASSIM

Ini isu kt selangor, skrang fokus kt penang nun, kat selangor psl MB dia pun melayu tak kisah la kalau ada bantuan utk bantu org melayu, nun kat penang nun, puak DAP nun apa dia buat kecuali lebihkan cina? cakap ape perjuangan DAP ni pada dasarnya.

Masa pilihanraya lalu, Anwar berjanji dgn penduduk kg.buah pala nak selesaikan isu tanah itu, skrg apa jadi dh dirobohkan pun, tidak dinafikan kerajaan ada menyediakan rumah berharga rm600,000 ( maklumat tk rasmi) tapi penduduk tolak.

ahh.. sudahlah bersengkonkol dgn DAP boleh terang-terang tidak suka dasar perjuangan sebuah negara Islam, bersengkonkol dgn PKR boleh yang memperjuangkan hak sama rata kononnya. Inilah akibat terlalu ikut kata-kata raja putar alam! Takpe bersengkonkol dgn DAP sekalipun asalkan Umno dpt dihapuskan itu aje yg dipegang oleh puak PAS dan PKR. Pendek kata tidor sebantal mimpi lain-lain.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Wed Sep 09, 2009 11:41 am

untuk pengetahuan semua la, DAP ada bagi wang sara hidup sebanyak RM300 sebulan untuk bantu warga emas berumur 65 tahun keatas diPulau Pinang yang tidak pernah diceritakan dimana2 media kerajaan BN..Cerita ni aku dpt sendiri dari bapa mertua aku warga Penang..itu tak termasuk bantuan pada Sekolah Agama Rakyat yang diberhentikan oleh kerajaan BN tapi disambung semula oleh DAP..

Aku nk tanya sikit la..Dap dah perintah Penang setahun lebih dah ni..brape bijik Masjid kene roboh kat sane?? UMNO plak perintah Malaysia 52 tahun, mengaku berjuang utk islam..dah brape masjid kene roboh?? Selangor : Kpg Berembang, Bangi.. Trengganu : Kpg Bujal...so mane lebih baik??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by HUGOBOYZ_2 on Wed Sep 09, 2009 8:00 pm

hal pulau pinang ja la aku share.. setakat pengetahuan aku al ek.. benda yg sara idup tuh btoi... then sal kat penang road diaorg nak buka kedai tuh.. mmg x bole la.. maybe diaorg buat lorong2 kat sana boel la kot.. seba penang road tuh pack bro... kalau buka kedai x jalan terus la kereta kat sana.. tp dah lulus tuh alhamdullilah la.. .sebulan ja pun.. diaorg nie pun bodo btoi.. tuh pun xle nak luluskan... tp mana2 pun ada masalah politik la... nie bukan salah parti.. nie salah orang2 yg tabur manifesto tuh.. bukan nak buat benda2 yg diaorg janji...

HUGOBOYZ_2
Manager
Manager

Posts : 580
Join date : 22/08/2009
Age : 28
Location : Penang

http://cacat.com/xat.com/kampung

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 3:13 am

Pijan wrote:untuk pengetahuan semua la, DAP ada bagi wang sara hidup sebanyak RM300 sebulan untuk bantu warga emas berumur 65 tahun keatas diPulau Pinang yang tidak pernah diceritakan dimana2 media kerajaan BN..Cerita ni aku dpt sendiri dari bapa mertua aku warga Penang..itu tak termasuk bantuan pada Sekolah Agama Rakyat yang diberhentikan oleh kerajaan BN tapi disambung semula oleh DAP..

Aku nk tanya sikit la..Dap dah perintah Penang setahun lebih dah ni..brape bijik Masjid kene roboh kat sane?? UMNO plak perintah Malaysia 52 tahun, mengaku berjuang utk islam..dah brape masjid kene roboh?? Selangor : Kpg Berembang, Bangi.. Trengganu : Kpg Bujal...so mane lebih baik??

Bab sara hidup saya tidak mahu menyangkal sebab disahkan oleh bapa mertua saudara sendiri. Dan disahkan oleh penduduk penang.

Saya nak bercakap pasal bazar ramadhan, ni maklumat sahih sy dapat dari penduduk dan anak jati Pulau Pinang, yang bazar ramadhan itu yg kononnya telah diselesaikan dan dibenarkan berniaga oleh Timbalan Menteri 1 Pulau Pinang tidak betul seperti didakwa olehnya.

Penduduk penang mengesahkan bazar ramadhan itu TIADA! peniaga bazar tu org apa? bukan melayu ke? org meniaga kecil-kecil selama sebulan pun tidak dibenarkan meniaga ke? Tidak boleh bertimbang rasa sikit ke? oii buruk-buruk Koh Tsu Koon pun tak pernah usik bazar ramadhan saudara. Tak nampak ke? Tahu ke bazar tu dh berapa lama? dh berkurun dh saudara org melayu cari makan selama sebulan kat situ. kita boleh tanya org penang sendiri. Ini org penang yang cakap.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 12:22 pm

Mr.Puaka wrote:
Pijan wrote:untuk pengetahuan semua la, DAP ada bagi wang sara hidup sebanyak RM300 sebulan untuk bantu warga emas berumur 65 tahun keatas diPulau Pinang yang tidak pernah diceritakan dimana2 media kerajaan BN..Cerita ni aku dpt sendiri dari bapa mertua aku warga Penang..itu tak termasuk bantuan pada Sekolah Agama Rakyat yang diberhentikan oleh kerajaan BN tapi disambung semula oleh DAP..

Aku nk tanya sikit la..Dap dah perintah Penang setahun lebih dah ni..brape bijik Masjid kene roboh kat sane?? UMNO plak perintah Malaysia 52 tahun, mengaku berjuang utk islam..dah brape masjid kene roboh?? Selangor : Kpg Berembang, Bangi.. Trengganu : Kpg Bujal...so mane lebih baik??

Bab sara hidup saya tidak mahu menyangkal sebab disahkan oleh bapa mertua saudara sendiri. Dan disahkan oleh penduduk penang.

Saya nak bercakap pasal bazar ramadhan, ni maklumat sahih sy dapat dari penduduk dan anak jati Pulau Pinang, yang bazar ramadhan itu yg kononnya telah diselesaikan dan dibenarkan berniaga oleh Timbalan Menteri 1 Pulau Pinang tidak betul seperti didakwa olehnya.

Penduduk penang mengesahkan bazar ramadhan itu TIADA! peniaga bazar tu org apa? bukan melayu ke? org meniaga kecil-kecil selama sebulan pun tidak dibenarkan meniaga ke? Tidak boleh bertimbang rasa sikit ke? oii buruk-buruk Koh Tsu Koon pun tak pernah usik bazar ramadhan saudara. Tak nampak ke? Tahu ke bazar tu dh berapa lama? dh berkurun dh saudara org melayu cari makan selama sebulan kat situ. kita boleh tanya org penang sendiri. Ini org penang yang cakap.

HUGOBOYZ_2 wrote:hal pulau pinang ja la aku share.. setakat
pengetahuan aku al ek.. benda yg sara idup tuh btoi... then sal kat
penang road diaorg nak buka kedai tuh.. mmg x bole la.. maybe diaorg
buat lorong2 kat sana boel la kot.. seba penang road tuh pack bro...
kalau buka kedai x jalan terus la kereta kat sana.. tp dah lulus tuh
alhamdullilah la.. .sebulan ja pun..
diaorg nie pun bodo btoi.. tuh pun
xle nak luluskan... tp mana2 pun ada masalah politik la... nie bukan
salah parti.. nie salah orang2 yg tabur manifesto tuh.. bukan nak buat
benda2 yg diaorg janji...

Ape yang nk kecoh2 lagi?? Dah lulus pun.Apsal tknak citer panjang lebar sal sara hidup?? Takut malu ke??Apsal tak nak sangkal bab UMNO roboh masjid DAP tak roboh masjid?? Takut malu ke??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 12:27 pm

Pijan wrote:
Mr.Puaka wrote:
Pijan wrote:untuk pengetahuan semua la, DAP ada bagi wang sara hidup sebanyak RM300 sebulan untuk bantu warga emas berumur 65 tahun keatas diPulau Pinang yang tidak pernah diceritakan dimana2 media kerajaan BN..Cerita ni aku dpt sendiri dari bapa mertua aku warga Penang..itu tak termasuk bantuan pada Sekolah Agama Rakyat yang diberhentikan oleh kerajaan BN tapi disambung semula oleh DAP..

Aku nk tanya sikit la..Dap dah perintah Penang setahun lebih dah ni..brape bijik Masjid kene roboh kat sane?? UMNO plak perintah Malaysia 52 tahun, mengaku berjuang utk islam..dah brape masjid kene roboh?? Selangor : Kpg Berembang, Bangi.. Trengganu : Kpg Bujal...so mane lebih baik??

Bab sara hidup saya tidak mahu menyangkal sebab disahkan oleh bapa mertua saudara sendiri. Dan disahkan oleh penduduk penang.

Saya nak bercakap pasal bazar ramadhan, ni maklumat sahih sy dapat dari penduduk dan anak jati Pulau Pinang, yang bazar ramadhan itu yg kononnya telah diselesaikan dan dibenarkan berniaga oleh Timbalan Menteri 1 Pulau Pinang tidak betul seperti didakwa olehnya.

Penduduk penang mengesahkan bazar ramadhan itu TIADA! peniaga bazar tu org apa? bukan melayu ke? org meniaga kecil-kecil selama sebulan pun tidak dibenarkan meniaga ke? Tidak boleh bertimbang rasa sikit ke? oii buruk-buruk Koh Tsu Koon pun tak pernah usik bazar ramadhan saudara. Tak nampak ke? Tahu ke bazar tu dh berapa lama? dh berkurun dh saudara org melayu cari makan selama sebulan kat situ. kita boleh tanya org penang sendiri. Ini org penang yang cakap.

HUGOBOYZ_2 wrote:hal pulau pinang ja la aku share.. setakat
pengetahuan aku al ek.. benda yg sara idup tuh btoi... then sal kat
penang road diaorg nak buka kedai tuh.. mmg x bole la.. maybe diaorg
buat lorong2 kat sana boel la kot.. seba penang road tuh pack bro...
kalau buka kedai x jalan terus la kereta kat sana.. tp dah lulus tuh
alhamdullilah la.. .sebulan ja pun..
diaorg nie pun bodo btoi.. tuh pun
xle nak luluskan... tp mana2 pun ada masalah politik la... nie bukan
salah parti.. nie salah orang2 yg tabur manifesto tuh.. bukan nak buat
benda2 yg diaorg janji...

Ape yang nk kecoh2 lagi?? Dah lulus pun.Apsal tknak citer panjang lebar sal sara hidup?? Takut malu ke??Apsal tak nak sangkal bab UMNO roboh masjid DAP tak roboh masjid?? Takut malu ke??

Buat apa nak menyangkal benda yg mmg sudah disahkan, apahal nak takut malu pulak? Roboh Masjid sebab anda banyak tgk video kat youtube ke? apa rasional roboh masjid itu dibuat tau? Kalau dah ada surau baru yg lama nak dibuat apa lagi, nak suruh satu masjid ada 2 imam? satu puak sembahyang surau ni, satu puak lagi sembahyang surau sana? macam tu?

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 12:43 pm



Peristiwa menyayat hati pemusnahan Masjid Desa Makmur, Rancangan Tanah
Berkelompok, Kampong Bujal, Mukim Kijal, Daerah Kemaman, Terengganu
Darul Iman.

Pemusnahan sebuah masjid tempat beribadatnya umat
Islam Kg Bujal diatas kerakusan UMNO Terengganu berlaku pada jam 2.30
petang, 26hb Mei tahun 2005.

Kekejaman ini adalah gara gara

arahan Kerajaan BN Terengganu yang tidak mengambil kira bahawa Masjid
Desa Makmur yang sedang digunakan itu adalah hasil dari derma
orangramai dan didirikan diatas tanah lot yang sah pemberian Kerajaan
PAS Negeri Terengganu sebelum itu yang diterajui Tuan Guru Datok Haji
Abdul Hadi Awang kepada penduduk di Kampong Bujal!


Turut
dimusnahkan beberapa rumah penduduk miskin yang menerima lot lot tanah
dari Kerajaan PAS Terengganu dahulu yang di anugerahkan kepada mereka
melalui Rancangan Tanah Berkelompok secara sah.

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 12:47 pm

Saya sudah tengok rakaman ini suadara bkn tk pernah tgk, terima kasih kerana sertakan lagi selagi. Sesiapa pun akan sedih kalau rumah dirobohkan, biasalah dh tinggal lama kt situ tkkan tak sedih

Ambil contoh kg.buah pala sudah, mahkamah mengesahkan tanah milik pemaju pun penduduk bersedih jugak. Berhimpun juga. Kita sendiri akan sedih kalau tgk rumah kita dirobohkan di depan mata, fikir logik akallah. Penduduk kg.buah pala menangis juga masuk tv mintak kerajaan DAP bantu. Jadi apa beza kedua-dua hal ini? Sama aje kan..

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 12:54 pm

Kpg Buah Pala : Tanah TOL

Kpg Bujal : Tanah Kerajaan PAS Negeri Bagi Pada Rakyat...tapi lepas tu kene rampas balik ngan UMNO

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 1:09 pm

Ok.. tetapi saya rasa tiada istilah rampas kot, sebab kerajaan sudah bertukar tangan masa tu, tidak dinafikan sebelum itu tanah itu diberikan kpd penduduk.

Sejauh mana pulak hitam-putih status pemilikan tanah itu, kalau tanah itu sah milik penduduk sebagaimana didakwa kenapa perkara tidak dibawa ke mahkamah? Kenapa kerajaan suka-suka nak roboh? sudah tentulah tanah itu tidak sah milik.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 1:21 pm

Masjid RTB Bujal dibina di atas lot PT 3294 yang dikhususkan sebagai
tapak surau dalam Pelan Susunatur Perumahan Kampung Bujal sebagaimana
diluluskan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) pada 3 Ogos 2003.
Satu lot lagi untuk pembinaan surau ialah di PT 3297.
Pelan
susunatur tersebut menyediakan 363 unit kediaman untuk diisi peserta
dan ianya jauh melebihi daripada 40 orang yang menjadi syarat untuk
mendirikan solat Jumaat..

Bab tanah tu tidak menjadi persoalan kat sini sebab anytime UMNO nak dia boleh ubah syarat2 tanah sebab tanah Masjid ni bukannya hak individu tapi hak kerajaan Negeri, cuma yang jadi persoalan ialah kenapa nk dirobohkan Masjid tersebut?? Apa rasionalnya tindakan merobohkan masjid tersebut??Tak boleh ke dibiarkan saja Masjid tersebut disitu??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Thu Sep 10, 2009 1:54 pm

lorrr rumah allah pon nak dirobohkan..

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 1:58 pm

!k!n@Pr!s0N BrEak wrote:lorrr rumah allah pon nak dirobohkan..

Ko baru tahu ke?

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Thu Sep 10, 2009 2:30 pm

hebat nye perdebatan kali ni...

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 7:43 am

Pijan wrote:Masjid RTB Bujal dibina di atas lot PT 3294 yang dikhususkan sebagai
tapak surau dalam Pelan Susunatur Perumahan Kampung Bujal sebagaimana
diluluskan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) pada 3 Ogos 2003.
Satu lot lagi untuk pembinaan surau ialah di PT 3297.
Pelan
susunatur tersebut menyediakan 363 unit kediaman untuk diisi peserta
dan ianya jauh melebihi daripada 40 orang yang menjadi syarat untuk
mendirikan solat Jumaat..

Bab tanah tu tidak menjadi persoalan kat sini sebab anytime UMNO nak dia boleh ubah syarat2 tanah sebab tanah Masjid ni bukannya hak individu tapi hak kerajaan Negeri, cuma yang jadi persoalan ialah kenapa nk dirobohkan Masjid tersebut?? Apa rasionalnya tindakan merobohkan masjid tersebut??Tak boleh ke dibiarkan saja Masjid tersebut disitu??

Apa rasionalnya masjid dirobohkan? Kg. Bujal tu satu kawasan pendalaman kat Terengganu. Penduduknya bukanlah ramai mana pun, kenapa perlu satu kampung sampai 2-3 Masjid? Masjid ini dirobohkan bukan tiada masjid lain pun kt kampung yang sama. Rasionalnya ialah nak memakmurkan Masjid satu lagi la.

Perlu ke satu kampung yg penduduknya tak seramai mana masjid ada 3 atau 4 buah sebagai contoh, saya tidak nampak rasionalnya kalau kampung yang tidak ramai penduduk memerlukan banyak masjid. Lainlah kalau kat Kg. Bujal tu masjid dirobohkan pahtu tiada masjid lain. Itu baru boleh jadikan isu.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 10:39 am

Masjid RTB Bujal dibina di atas lot PT 3294 yang dikhususkan sebagai tapak surau dalam Pelan Susunatur Perumahan Kampung Bujal sebagaimana diluluskan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) pada 3 Ogos 2003.
Satu lot lagi untuk pembinaan surau ialah di PT 3297.
Pelan
susunatur tersebut menyediakan 363 unit kediaman untuk diisi peserta dan ianya jauh melebihi daripada 40 orang yang menjadi syarat untuk mendirikan solat Jumaat..

Ape bodoh sgt kerajaan negeri ni?? Kan kat Kampung tu ade 2-3 Masjid lagi?? Buat ape nk buat masjid baru?? Tonggong punye kerajaan Negeri..Buang duit rakyat jer..Bahalol punye kerajaan negeri...

yang kerajaan sedia ada pun satu,masjid dah siap gi robohkan buat ape?? Kan kerje orang pandai bende dah siap gi robohkan...Kalau tk nk pun masjid ade 2-3, apsal tak tukar je masjid tu jadi dewan orang ramai ke perpustakaan awam ke..ni tidak gi robohkan masjid tu buat ape?? Kan kerje tonggong@bahalol tu namanya..sama jugak le pada yang sokong tujuan merobohkan masjid tu..bahalol jugak la..



_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 10:46 am

Pijan wrote:Masjid RTB Bujal dibina di atas lot PT 3294 yang dikhususkan sebagai tapak surau dalam Pelan Susunatur Perumahan Kampung Bujal sebagaimana diluluskan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) pada 3 Ogos 2003.
Satu lot lagi untuk pembinaan surau ialah di PT 3297.
Pelan
susunatur tersebut menyediakan 363 unit kediaman untuk diisi peserta dan ianya jauh melebihi daripada 40 orang yang menjadi syarat untuk mendirikan solat Jumaat..

Ape bodoh sgt kerajaan negeri ni?? Kan kat Kampung tu ade 2-3 Masjid lagi?? Buat ape nk buat masjid baru?? Tonggong punye kerajaan Negeri..Buang duit rakyat jer..Bahalol punye kerajaan negeri...

yang kerajaan sedia ada pun satu,masjid dah siap gi robohkan buat ape?? Kan kerje orang pandai bende dah siap gi robohkan...Kalau tk nk pun masjid ade 2-3, apsal tak tukar je masjid tu jadi dewan orang ramai ke perpustakaan awam ke..ni tidak gi robohkan masjid tu buat ape?? Kan kerje tonggong@bahalol tu namanya..sama jugak le pada yang sokong tujuan merobohkan masjid tu..bahalol jugak la..



Haha.. ko ni emosional betul lah.. guna la bahasa yg sopan sikit, nanti budak-budak bawah umur dari kita dok baca buat malu aje.. aku tau la forum lain lagi teruk dari ni.. tp kita tkyah ikut la jejak dorang.. org baca pun sedap sikit mata dia.. Isu tu dh lama berlalu dh.. kerajaan BN pun masih menang lg kat Terengganu.. kecoh lagi ke?

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 10:57 am

Abis tu dah bagi statement cam bahalol...bahalol le jawabnye..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Mr.Puaka on Sat Sep 12, 2009 8:05 am

Pijan wrote:Abis tu dah bagi statement cam bahalol...bahalol le jawabnye..

Statment org bahalol, statment saudara tu cerdik pandai sgt la.. sudah-sudah la guna agama utk berpolitik. Tapi saya bukan tk biasa tengok umarak PAS berkopiah berucap, setiap ucapan dia kalau dkt pilihanraya mesti di sajikan dgn maki-hamun, jadi saya tidak hairan sgt la kalau saudara ikut jejak golongan ini sekalipun.



_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by pahlawan007 on Sat Sep 12, 2009 8:14 am

Nak jadi penonton je kali ni

pahlawan007
Budak U
Budak U

Posts : 177
Join date : 29/08/2009
Age : 42
Location : Subang

Back to top Go down

Re: Melayu Penang dan Melayu Selangor Tertindas?

Post by Sponsored content Today at 11:36 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum