Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


PKBM Kecewa Pelumba Guna Dadah!

View previous topic View next topic Go down

PKBM Kecewa Pelumba Guna Dadah!

Post by Mr.Puaka on Mon Sep 07, 2009 8:24 am

SUKAN lumba basikal negara dilanda kejutan.
Keputusan positif ujian dadah ke atas pelumba elit negara, Fauzan Ahmad Lutfi mencemaskan Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PKBM), lapor SHAHRIL NIZAM BADULLAH.

Fauzan didapati positif menggunakan bahan terlarang itu pada temasya Sukan Mini Olimpik bulan lepas.

Fauzan yang baru saja menyertai kem latihan skuad trek elit negara di Melbourne, terpaksa dipanggil pulang oleh Majlis Sukan Negara (MSN), Khamis lalu selepas ujian air kencingnya disahkan positif mengandungi bahan steroid anabolik.

Timbalan Presiden PKBM, Datuk Naim Mohamad berkata, PKBM mengambil sikap yang tegas dan serius dalam pendirian mereka berhubung gejala penyalahgunaan bahan terlarang oleh mana-mana atlet mereka.

"Pendirian PKBM mengenai perkara ini amat tegas dan sudah dijelaskan. Kami telah mengangkat reputasi sukan lumba basikal negara di mata dunia dan kami tidak akan berkompromi dengan mereka yang boleh menjejaskan imej dan reputasi ini dengan apa cara sekali pun," kata Naim dalam satu kenyataan semalam.

"Kami memiliki pelumba yang telah mempamerkan prestasi terbaik mereka dalam disiplin, latihan dan juga keazaman untuk berjaya. Mereka sanggup berkorban demi kecintaan kepada sukan ini, untuk mendapat kepuasan sendiri dan juga mengharumkan nama negara.

"Kami tidak boleh membenarkan 'nila yang setitik ini merosakkan susu sebelanga', sekali gus menjejaskan imej cemerlang sukan basikal Malaysia. Tiada jalan pintas untuk mencipta kejayaan dalam sukan berprestasi tinggi seperti sukan basikal ini. Pelumba perlu mengecapi kejayaan menerusi pengorbanan, usaha keras, dan keringat mereka sendiri," kata Naim lagi.
Fauzan yang berasal dari Pulau Pinang, bakal berdepan hukuman yang tegas daripada PKBM dan Naim turut memberitahu bahawa insiden ini tidak akan menjejaskan program 'Road to London' bagi Sukan Olimpik 2012.

"Sebagai badan sukan yang bertanggungjawab ke atas sukan lumba basikal negara, PKBM akan mengenakan hukuman yang tegas ke atas mereka yang didapati mengguna- kan bahan larangan dalam sukan ini tidak kira sama ada mereka adalah peminat, pegawai atau pun pelumba itu sendiri.

"Begitupun, program 'Road to London' kita tidak akan terjejas kerana pelumba ini tidak disenaraikan sebagai prospek pingat kita dalam misi memenangi pingat pada Sukan Olimpik 2012 nanti," ujar Naim yang juga pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Trek Berbasikal PKBM.
Fauzan merupakan bekas pemenang pingat gangsa Kejuaraan Basikal Asia 2006 dan juga pingat emas Sukan SEA 2007 selain menyertai acara trek kejar mengejar berpasukan pada Kejuaraan Asia di Kalimantan bulan lepas.

Pelumba berusia 24 tahun itu baru saja disenaraikan dalam skuad trek elit yang berpangkalan di Melbourne selepas dua tahun berlumba dalam acara lebuh raya.

Puaka: Baru nak naik nama dh kantoi pulak bdk ni! Laughing

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: PKBM Kecewa Pelumba Guna Dadah!

Post by tongkat warent on Mon Sep 07, 2009 9:37 am

2 la pasal puaka...kalau menang sesuatu prtandingan pasal dadah x de maknanya.ibarat menipu diri sendiri je.arap benda ni x menular kepada atlit malaysia yg lain.
majulah sukan untuk negara Basketball

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: PKBM Kecewa Pelumba Guna Dadah!

Post by Mr.Puaka on Mon Sep 07, 2009 9:41 am

Kat malaysia kes penyalahgunaan dadah dikalangan atlet belum serius, mungkin mereka semua ni pandang lewa benda-benda mcm ini.

Apa pun mmg bagus tindakan PKBM ini. Sebab kalo takde tindakan yg tegas tk mustahil isu penyalahgunaan dadah dikalangan atlet negara kita akan berulang.

Apapun kita doakan kejayaan atlet kita dipersada dunia, kerana apa yg saya perhatikan sukan negara kita masih jauh ketinggalan berbanding negara-negara yg baru nak maju lain. Sedangkan kita ada prasarana sukan yg baik. Jangan menang dan kuat sebab dadah pulak. kuikuikui.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: PKBM Kecewa Pelumba Guna Dadah!

Post by jacksperow on Mon Sep 07, 2009 9:47 am

kira ok la beliau guna dadah...kalau beliau guna dada camana???dada yg dimaksudkan ialah yg macam samy velu cakap tu...jangalah isap dada...hahahahahhaha....

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: PKBM Kecewa Pelumba Guna Dadah!

Post by tongkat warent on Mon Sep 07, 2009 9:58 am

kalau ikut prasarana sukan yg dimiliki dimalaysia mmg x jauh dari prasarana yg dimiliki oleh negara yg maju dalam sukan..kenapa kita x boleh jadi macam mereka..kalau ikutkan kat iraq padang bola pon x sempurna,tapi diorang leh menang bolasepak sukan asia.yg penting semangat untuk menjulang nama malaysia di mata dunia tersemai dijiwa setiap atlit

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: PKBM Kecewa Pelumba Guna Dadah!

Post by Mr.Puaka on Mon Sep 07, 2009 10:00 am

tongkat warent wrote:kalau ikut prasarana sukan yg dimiliki dimalaysia mmg x jauh dari prasarana yg dimiliki oleh negara yg maju dalam sukan..kenapa kita x boleh jadi macam mereka..kalau ikutkan kat iraq padang bola pon x sempurna,tapi diorang leh menang bolasepak sukan asia.yg penting semangat untuk menjulang nama malaysia di mata dunia tersemai dijiwa setiap atlit

Prasarana sukan kita mmg maju, tp sy berpendapat sukan kita tkkan maju selagi badan induk sukan itu sendiri diterajui oleh org politik bkn org sukan. bagaimana dgn pendapat saudara?

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: PKBM Kecewa Pelumba Guna Dadah!

Post by tongkat warent on Mon Sep 07, 2009 10:20 am

kat malaysia sesebuah persatuan sukan diterajui oleh org politik kerana mudah untuk mendapat peruntukan dari kerajaan dan penajaan dari syarikat swasta.kalau seseorang presiden, ada pengaruh dalam kerajaan,takke berebut syarikat2 swasta yg berharap dapat kontrak dari kerajaan menaja sesebuah persatuan..kan ada kedengaran satu masa dulu ali rustam diminta jadi presiden bolasepak melaka,semata2 nakkan pengaruh beliau supaya lebih bnyk dana masuk ke kantung persatuan.berbalik pada soalan tak kisah la sama ada sesebuah persatuan diterajui oleh org politik ataupun dari kalangan ahli sukan asalkan mereka mendapat nasihat dari mereka yg arif dalam sukan berkenaan

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: PKBM Kecewa Pelumba Guna Dadah!

Post by Sponsored content Today at 12:35 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum