Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Apa pandangan korang pasal video ni

View previous topic View next topic Go down

Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Admin on Mon Sep 07, 2009 6:04 pm


_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 08, 2009 4:12 am

Simbah petrol ke dalam api, itu la pendapat aku.. org tgh hot dia bangkitkan psl azan. Tapi ape dia cakap logik, masyarakat hindu boleh menerima azan 5 kali sehari tapi kenapa masyrakat Islam menolak pembinaan kuil.

Masalahnya kat situ 80% penduduk Islam, bina la tmpt lain tkkan dh takde tanah kot. Penduduk ini tidak menolak kuil dibina tapi mereka cuma mahukan tmpt sesuai.

Puaka: MB kena ":booo" mcm Khir toyo dulu. hahaha Razz

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 12:35 pm

Mr.Puaka wrote:Simbah petrol ke dalam api, itu la pendapat aku.. org tgh hot dia bangkitkan psl azan. Tapi ape dia cakap logik, masyarakat hindu boleh menerima azan 5 kali sehari tapi kenapa masyrakat Islam menolak pembinaan kuil.

Masalahnya kat situ 80% penduduk Islam, bina la tmpt lain tkkan dh takde tanah kot. Penduduk ini tidak menolak kuil dibina tapi mereka cuma mahukan tmpt sesuai.

Puaka: MB kena ":booo" mcm Khir toyo dulu. hahaha Razz


Ko bgtau kat aku kat Shah Alam tu mane yang area dia 80% India jer?? Takkan nk bina kat area kilang?? Ko nak ke diorang buat masjid kat area kilang??

Btw..isu kuil ni UMNO dah twist seakan2 mcm PR nk buat kuil baru tapi sebenarnya ialah PR nak selesaikan isu kuil di Seksyen 19 yang kerajaan BN dulu tak mampu selesaikan ( yang hanya 20m dari rumah org ) berbanding dengan di Seksyen 23 ( 600 meter jaraknya dari rumah terdekat )

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by et0n on Tue Sep 08, 2009 1:08 pm

adoi..susah betol laaa...
kang2 mereka ni..kuil masjid tak seberapa..tapi nak tunjuk teror jek lebih..
nasib kat bali x macam ni..kuil bersepah2..org buat dek jek..

kena laa ada toleransi..kata hidup nak bermcm kaum..

salah ke kuil dekat ngan org melayu??

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by zis on Tue Sep 08, 2009 1:17 pm

Pijan wrote:
Ko bgtau kat aku kat Shah Alam tu mane yang area dia 80% India jer?? Takkan nk bina kat area kilang?? Ko nak ke diorang buat masjid kat area kilang??

Btw..isu kuil ni UMNO dah twist seakan2 mcm PR nk buat kuil baru tapi sebenarnya ialah PR nak selesaikan isu kuil di Seksyen 19 yang kerajaan BN dulu tak mampu selesaikan ( yang hanya 20m dari rumah org ) berbanding dengan di Seksyen 23 ( 600 meter jaraknya dari rumah terdekat )
ahakzzz..tu la pasal..bak kata sis eton..kita hidup dalam pelbagai kaum..so toleransi la skit..kita patut bersyukur sebab agama rasmi kita adalah Islam..cuba kalo kita jadi kat negara barat yg kuil or gereja dorang buat depan umah kita sesuka hati je..sampai tudung pon kena bukak tabley pakai tudung..apa kita rasa?

p/s: Islam mengajar kita menghormati agama lain..bukannya menindas orang lain..

zis
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 283
Join date : 31/08/2009

http://zisdixie.ucoz.com

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Admin on Tue Sep 08, 2009 1:26 pm

tapi skang ni aku naik meluat tengok bangsa lain yg sibuk nak mintak macam2 dah macam kaduk naik junjung... Evil or Very Mad

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by et0n on Tue Sep 08, 2009 1:31 pm

Admin wrote:tapi skang ni aku naik meluat tengok bangsa lain yg sibuk nak mintak macam2 dah macam kaduk naik junjung... Evil or Very Mad

kalau meluat..pergi jajah mana2 pulau kosong..bina negara sendiri..igt kaum2 lain jugak ada menaik tarafkan ekonomi negara..
duit tu..

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 1:34 pm

Admin wrote:tapi skang ni aku naik meluat tengok bangsa lain yg sibuk nak mintak macam2 dah macam kaduk naik junjung... Evil or Very Mad

Sebab tak lain tak bukan yang tukang jadi tok dalang dia ialah UMNO BN la... cucuk kuat.. sakit hati tgk PR boleh pegang byk negeri...


Btw, tkde ape sgt la yang bangsa lain tu minta..bende bende kecik jer...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Tue Sep 08, 2009 1:43 pm

video yg menunjukan org malayu dah hampir ilang sabar....
kalau bab agema jgn main2 sebab ramai yg sangop mati krane agame.

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 1:46 pm

!k!n@Pr!s0N BrEak wrote:video yg menunjukan org malayu dah hampir ilang sabar....
kalau bab agema jgn main2 sebab ramai yg sangop mati krane agame.

Sape main agama sape skang?? Ko jangan salah faham plak..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Admin on Tue Sep 08, 2009 1:55 pm

Entah la sejak akhir2 ni aku macam racist sikit... bila la Pas ngan Umno Nka bergabung.. mesti kuat melayu time tu...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Pijan on Tue Sep 08, 2009 1:56 pm

Admin wrote:Entah la sejak akhir2 ni aku macam racist sikit... bila la Pas ngan Umno Nka bergabung.. mesti kuat melayu time tu...

Tkkan bergabung punye selagi UMNO tu tkmo berubah dari sekular kepada parti berteraskan islam..

Btw.. ade terbace kat somewhere yang bgtau islam melarang adanya sikap rasis dalam diri orang islam..wallahualam

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Thu Sep 10, 2009 3:57 pm

Admin wrote:Entah la sejak akhir2 ni aku macam racist sikit... bila la Pas ngan Umno Nka bergabung.. mesti kuat melayu time tu...

tol 2 seed...kalau pas n umno bergabung tentu bangse len xbrani mainkan isu pekauman

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by nakal on Thu Sep 10, 2009 4:04 pm

Ah skang cina n india dah lebih2. Libas kang cam 13 may baru tau

nakal
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 79
Join date : 27/08/2009

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by jacksperow on Thu Sep 10, 2009 5:04 pm

adess...aku nak cakap islam tu indah...tapi ummat islam yg buat islam tu tak indah...so renung2 kan la...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by jacksperow on Thu Sep 10, 2009 5:09 pm

konon bila org hina islam kita marah...org islam kita sendiri dok malukan islam kita senyap ja...cuba kita pikir,org hina islam kita marah,tapi pebuatan kita tak macam ummat islam,yg mnjatuh kan maruah islam camne plak kemarahan ALLAH azawajala?????patutnya kita kena risau pasal tu bukan sibuk2 nak cakap macam2 pasal si org lain...baik kita muhasabah diri kita dulu...aku cakap kat diri aku gak...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 8:11 pm

woo...bace komen kat sini sungguh menakutkan... tak takut ngan Hukum Allah Taala ke ape?

Rasulullah s.a.w bersabda,

"Dan tidak termasuk golongan kami orang yang menyeru kepada 'assabiyyah, berperang atas dasar 'assabiyyah, dan mati atas (sebab) 'assabiyyah". [HR Abu Daud]

Sabda baginda yang lain,

“Tinggalkanlah ia (nasionalisme/kesukuan). Ia merupakan suatu perkara yang jijik” [HR Bukhari dan Muslim]

Di dalam suatu insiden Jabir bin Abdullah Al-Ansari telah meriwayatkan apa yang berlaku di Al-Muraysi di mana golongan munafik cuba menyalakan perasaan assabiyyah di kalangan kaum Muslimin:

“Kami sedang di dalam suatu sariyyah bilamana salah seorang Muhajirin telah menendang salah seorang Ansar. Si Ansar menjerit, 'Wahai Ansar bantulah aku dan si Muhajirin juga menjerit, 'Wahai Muhajirin bantulah aku'. Mendengarkan ini Rasulullah s.a.w berkata, 'Mengapakah kamu hidupkan sesuatu dari zaman jahiliyyah?”

Terdapat banyak lagi hadis yang menjelaskan kebusukan dan kejijikan semangat perkauman, yang membawa perpecahan di kalangan kaum Muslimin yang sebenarnya adalah satu kerana kita disatukan oleh aqidah Islam. Salah satu tentangan dan cabaran besar kepada pejuang-pejuang Islam yang bergerak untuk menyatukan umat Islam dewasa ini adalah semangat perkauman ini. Sikap ini pula banyak menjadi duri dalam daging, dengan adanya gerakan Islam yang bersifat setempat dan mempertahankan bangsa dan negara masing-masing. Sudah semestinya sempadan maya dalam pemikiran dan perasaan umat Islam dihapuskan dan digantikan dengan Khilafah Islamiyyah, sebuah negara Islam yang hakiki yang tidak lagi mengenal sempadan berdasarkan bangsa.


So buangkanlah jauh jauh perasaan perkauman tu kerana ianya jelas ditegah oleh islam...wallahualam

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by jacksperow on Fri Sep 11, 2009 7:05 pm

tah la...umat islam skang hanya tingal pada nama ja...tak segah dulu...sepatut nya kita kena renung sabda nabi,akhir zaman nanti musuh2 islam akan menhuruhakan islam cam anjing menghurung makanan...ni semua sebab allah campakan al wahan dalam hati kita...allah masukan keberanian dalam hati otg2 kapir...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Apa pandangan korang pasal video ni

Post by Sponsored content Today at 12:34 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum