Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


14 fakta lawak

View previous topic View next topic Go down

14 fakta lawak

Post by aL_BeLLa on Wed Sep 09, 2009 9:04 am

1.Tahukah anda apabila
350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam
cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada
nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair
yang dinamakan air masak.
2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah
satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian
telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk
menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap
mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.
3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak
akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya
kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan
4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan
….Italy…., jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perkataan itu
dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang
diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa
melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.
5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah
dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di
dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.
6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang
juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang
berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang
diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.
7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia
akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas
alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.
8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.
9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan
kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang
tersendiri sebenarnya.
10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan
tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa
bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih
boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.
11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga
ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapimengikut kajian
ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak
membayar bilnya selama tiga bulan.
12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.
13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga
boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi
ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.
14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?

aL_BeLLa
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 397
Join date : 07/09/2009
Location : shah alam,sek 19

Back to top Go down

Re: 14 fakta lawak

Post by cikmie on Wed Sep 09, 2009 11:51 am

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?

tak caya sebab aku takde niat pon nak sentuh...

cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 87
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 14 fakta lawak

Post by aL_BeLLa on Wed Sep 09, 2009 11:55 am

cikmie wrote:
14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?

tak caya sebab aku takde niat pon nak sentuh...

bende ni mmg xbetol pun

aL_BeLLa
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 397
Join date : 07/09/2009
Location : shah alam,sek 19

Back to top Go down

Re: 14 fakta lawak

Post by cikmie on Wed Sep 09, 2009 12:00 pm

eleh mesti bella ada test kan? Razz

cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 87
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 14 fakta lawak

Post by hafiz_mivec88 on Wed Sep 09, 2009 12:06 pm

btul2..mane leh sentuh guna siku

hafiz_mivec88
Manager
Manager

Posts : 654
Join date : 02/09/2009
Age : 28
Location : seremban

Back to top Go down

Re: 14 fakta lawak

Post by cikmie on Wed Sep 09, 2009 12:07 pm

hafiz_mivec88 wrote:btul2..mane leh sentuh guna siku

ko tak fikir dlu ker sebelum ko trai??hahaha..hafiz trai sentuh... Razz

cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 87
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 14 fakta lawak

Post by hafiz_mivec88 on Wed Sep 09, 2009 12:08 pm

wakakaka,,aku main2 je..hahahaha cikmie

hafiz_mivec88
Manager
Manager

Posts : 654
Join date : 02/09/2009
Age : 28
Location : seremban

Back to top Go down

Re: 14 fakta lawak

Post by napie_4789 on Sat Sep 12, 2009 1:29 pm

ala....
tekene lg.......
x pe......
memendangkan aq pn mmg tgh mengalami kebosanan tahap dewa2,so aq maaf kn ko bella tok raye akn dtg nie....

napie_4789
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 66
Join date : 12/09/2009

Back to top Go down

Re: 14 fakta lawak

Post by Sponsored content Today at 2:00 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum