Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Jimat Petrol ngan ubat gegat.. Betul ke?

View previous topic View next topic Go down

Jimat Petrol ngan ubat gegat.. Betul ke?

Post by Admin on Thu Sep 10, 2009 3:07 am

Memandangkan hari ini harga petrol yang tinggi disebabkan kenaikan
harga minyak global dan faktor-faktor lain, maka bermacamlah cara
dilakukan untuk penjimatan petrol yang optima. Antaranya menggunakan
pil fuel saver. Nampaknya sekarang kereta pun ada pil tersendiri.
Kaedah ini memang terbukti berkesan tetapi harga pil itu juga mahal dan
kalau dikira tolak campur.. pi mai pi mai tang tu jugak… still kena
keluar duit bergelen-gelen.


Ok.. sebenarnya ada satu cara istimewa yang diadaptasi daripada
penggunaan pil penjimat petrol fuel saver tersebut… Mengikut kajian dan
eksperimen oleh sekumpulan engineer syarikat automotive dan benda ni
telah pon dibuktikan oleh mereka.. Iaitu kita boleh mengunakan UBAT
GEGAT sebagai alternatif kepada penggunaan pil fuel saver. Ubat gegat
yang dimaksudkan ialah yang berbentuk pil sebesar ibu jari tangan… yang
kebiasaannya kita letak dalam almari atau laci untuk elakkan daripada
serangga seperti lipas dan semut. Ubat gegat ini boleh didapati secara
mudah dan murah dimana-mana pasar raya dan kedai runcit..

Cara-cara penggunaannya begini yang mesti diikut untuk kesan penjimatan yang optima,

* Pergi mana-mana stesen minyak untuk mengisi petrol dan pastikan memilih jenis unleaded(tanpa plumbum) sahaja.
* Sila buat isian sepenuh mungkin tangki minyak kereta anda.. sebabnya
kita tidak mahu ada ruang udara dalam tangki minyak… cuba minimumkan
atau kalau boleh tidak ada langsung ruang udara..
* Bila tangki sudah penuh dengan petrol, anda terus memasukkan 2 biji
ubat gegat yang berbentuk pil tadi kedalam tangki minyak dan tutup
dengan ketat secepat mungkin… tujuannya nak kurangkan tidakbalas dengan
gas dalam udara.
* Ok lepas itu anda boleh pandu macam biasa.. dan pastikan anda telah
resetkan meter mileage anda kepada zero untuk anda melihat keajaiban
hasilnya nanti.

Cara ini telah terbukti berkesan menjimatkan 25%-30% pengunaan petrol
oleh kereta anda dan tidak ada kesan sampingan langsung, malahan fungsi
ubat gegat tadi adalah 99% sama dengan pil fuel saver yang dijual
dipasaran..bezanya cuma bentuk fuel saver yang lebih kecil. Selamat
mencuba..

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Jimat Petrol ngan ubat gegat.. Betul ke?

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 3:09 am

Ubat gegat mmg menjimatkan petrol malah menjaga enjin itu sendiri, masa aku pakai kancil dulu aku selalu masukkan 2 bijik ubat gegat sebab pomen yang dakwa benda ni bagus utk enjin dan dpt jimatkan minyak

Tidak dinafikan mmg jimat itu pun kalo ko pakai kancil 660 macam aku dulu-dulu, tapi kalo pakai mercedes atau BMW letak la seguni ubat gegat sekali pun sama aje.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Jimat Petrol ngan ubat gegat.. Betul ke?

Post by Admin on Thu Sep 10, 2009 3:22 am

betul ke? banyak beza ke puaka? kalau betul ada harapan ubat geget ni jadi barang kawalan tak lama lagik...

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Jimat Petrol ngan ubat gegat.. Betul ke?

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 3:28 am

Admin wrote:betul ke? banyak beza ke puaka? kalau betul ada harapan ubat geget ni jadi barang kawalan tak lama lagik...

betul lah, aku pada mulanya tk caya jugak, tapi aku cuba mmg ada perubahan, malah enjin sendiri macam senyap aje bunyi, pomen tu ckp selain jimat minyak enjin bersih sikit kalo masukkan ubat gegat, serius ada perbezaan yang ketara, utk MYVI skrg aku tk cuba lagi.. tp mmg aku dh pakai ada penjimatan tidak dinafikan.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Jimat Petrol ngan ubat gegat.. Betul ke?

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Thu Sep 10, 2009 4:01 pm

leh caye ke ni....nak try la

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Jimat Petrol ngan ubat gegat.. Betul ke?

Post by nakal on Thu Sep 10, 2009 4:07 pm

Kalau rosak cari puaka

nakal
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 79
Join date : 27/08/2009

Back to top Go down

Re: Jimat Petrol ngan ubat gegat.. Betul ke?

Post by Sponsored content Today at 7:57 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum