Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Lembing Awang Pulang Ke Dayang

View previous topic View next topic Go down

Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by Admin on Mon Aug 24, 2009 4:36 pm

Dengarnya... Lembing Awang masuk panggung Oktober depan
Oleh Normah Becok


BARU-BARU ini Cik Normah dikejutkan dengan jemputan berbuka puasa daripada sebuah syarikat filem yang menerbitkan Lembing Awang Pulang Ke Dayang. Terkejut sebab selama ini Cik Normah tidak pernah dihubungi atau dimaklumkan mengenai apa-apa berita berkaitan dengan filem itu.

Tapi Cik Normah memang tahu pasal filem Lembing Awang Pulang Ke Dayang yang diilhamkan dari novel tulisan sasterawan, Shaharom Husain, pertama diterbitkan pada tahun 1957. Ia cerita legenda dari Johor mengenai satu tragedi cinta berdarah.

Filem ini diarahkan oleh Majed Salleh, khabarnya bakal ditayangkan pada 22 Oktober depan. Maknanya sebulan selepas Aidilfitri nanti. Apa yang Cik Normah tahu, filem terbitan Dayang Digital Sdn Bhd ini sudah lama disiapkan. Cuma tiada hebahan promosi atau publisiti filem itu. Malahan, Cik Normah dan kawan-kawan yang lain tidak tahu dengan siapa hendak berhubung untuk bertanyakan fasal filem ini.

Sekarang ringkasan cerita filem itu sudah ada di atas meja Cik Normah. Begitu juga barisan pelakonnya seperti Siti Elizad sebagai Dayang yang jatuh hati dengan Awang lakonan Farid Kamil. Apabila Awang hendak masuk meminang, bapa Dayang yang pentingkan darjat, mengenakan syarat ketat sehingga Awang terpaksa belayar selama tiga tahun.

Selama ketiadaan Awang, Bachok (Zul Huzaimy) juga meminati Dayang. Dengan bantuan guru silatnya, Panglima Merah (Hattan) yang juga bekas lanun, Bachok mengumpan Pak Long agar dapat mendekati Dayang.

Di atas kertas, Cik Normah berasakan filem ini menarik juga untuk ditonton. Lagi pun, sudah lama sangat Cik Normah tidak menonton filem Melayu dari genre ala-purba. Drama di TV pun, sudah tidak ada cerita berlatarkan zaman Melayu klasik.

Cik Normah harap penerbit filem Lembing Awang Pulang Ke Dayang gigih melakukan promosi untuk memastikan ada orang menonton. Cik Normah pasti, ramai yang tidak tahu fasal filem ini. Kawan-kawan sepejabat Cik Normah pun ternganga juga apabila Cik Normah sebut pasal filem Lembing Pulang Ke Dayang hendak ditayangkan masa raya nanti.

copy paste dari: bharian

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by Mr.Puaka on Fri Aug 28, 2009 8:36 am

filem apa ni? tajuk pun tk menarik.. promosi pulak tk ada.. aku rasa ada chance utk tk dpt pulangan modal.. ahahahha tiba2 pulak nak di tayangkan masa raya tp takde sebarang hebahan?

puaka- jarang tgk pilem melayu kt pawagam

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Fri Aug 28, 2009 10:08 am

mcm x best je cite nye...
kalo raya..tayangkan cite lawak best la...

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by Joe on Fri Aug 28, 2009 11:02 am

wakakakakka admin...
tgok tujuk pon tak best...
hahaha mukin pedpt saye same gak mcm poke tu..
hahaha ..
jagan mara admin Razz Razz Cool Cool

Joe
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 401
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by MutiaraKirana on Thu Sep 03, 2009 6:03 am

ye la puaka,aku pun mcm ko gak,xpnh dgr psl ceta ni,tjuk pun mcm xbest je

MutiaraKirana
Budak U
Budak U

Posts : 167
Join date : 27/08/2009
Age : 41
Location : Kuala Lumpur

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by hanabyozora on Thu Sep 03, 2009 7:58 am

citer psal perang2an ke ni???apsal ade guru silat plak??cm budaya orang dahulu kala plak......huhu...film action ke nie? Question

hanabyozora
Budak U
Budak U

Posts : 163
Join date : 25/08/2009
Age : 26
Location : Kuala Lumpur

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by Admin on Thu Sep 03, 2009 6:03 pm

ni citer cinta agung la kononnye suchy..

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by kyairil on Thu Sep 03, 2009 6:08 pm

ape nyeee solan daaaa

kyairil
Budak Sekolah Rendah
Budak Sekolah Rendah

Posts : 40
Join date : 01/09/2009
Location : penang

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by kiff on Fri Sep 04, 2009 6:47 pm

nie cite mcm citer hang tuah dgn tun teja gak nya... Basketball

kiff
Budak Tadika
Budak Tadika

Posts : 24
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by tongkat warent on Sun Sep 06, 2009 7:26 pm

cerita2 lagenda camni patut ditonton oleh kita..baru kita kenal asal usul budaya kita..

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by jacksperow on Sun Sep 06, 2009 7:39 pm

suchy buta sejarah ka???

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by tongkat warent on Sun Sep 06, 2009 7:45 pm

suchy sejarah indonesia dia tau la... Laughing

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by jacksperow on Sun Sep 06, 2009 7:52 pm

hahahahahhahaah...suchy jom kawin lari....

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Lembing Awang Pulang Ke Dayang

Post by Sponsored content Today at 2:01 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum