Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 8:32 am

Marah betoi baca laporan Utusan sini mengenai tingkahlaku Mat Sabu dan penunjuk-penunjuk perasaan BERSIH 2007 di mahkamh. Ketawa-ketawa, lawak-lawak dan tengking-tengking dalam mahkamah.

Nak kata satu aja, membaca mengenai perangai Mat Sabu menunjukkan dia seorang yang tidak ada sopan dan tidak menghormati institusi kehakiman dan undang-undang. Orang yang bukan lagi pemimpin PAS dan penceramah mereka yang paling popular mereka ini pakai saja songkok haji sana sini tapi tidak bersopan.

Orang tak bersopan adalah orang tak ada moral. Mat Sabu memang seorang pemimpin PAS yang tidak bermoral. Bagi pembaca yang terlalu muda untuk ingat peristiwa ini, Mat Sabu pernah ditangkap basah sedang melakukan khalwat.

Dia ditangkap bersama dengan isteri orang bernama Norma pada 31 Januari 1995. Ianya berlaku di bilik 121 Hotel Perdana, Jalan Mahmood, Kota Baru. Siapa-siapa pi Kota Baru dan tidor di Perdana, sebut saja bilik Mat Sabu depa dah tau maksudnya bilik 121. Butiran tarikh, orang dan tempat sudah lengkap.

Masa itu, Mat, seperti digelar kawan-kawannya dalam PAS, adalah ahli Parlimen Nilam Puri Kelantan. Jadi orang asal Perak ni selalu turun Kota Baru untuk urusan kawasan. Rupanya dalam dia berjauhan dari isteri, dia jatuh teringin kat bini orang ni. Biasalah orang pompuan Kelantan, bab cerai berai tak ada hal kerana depa dok bangga kumpul jantan dan suami.

Sebelum hangpa orang PAS nak putarbelit untuk nafi, sabaq dulu. Aku tau hangpa tengah naik angin pasai Nabi hangpa Nik Aziz dah disebut. Nak marah biak pilah. Nik Aziz bukan ulamak tapi umarak. Dia tak ada budi pekerti seorang ulamak. Mulut celupar dan tak jaga maruah diri!

Mat didakwalah di Mahkamah Syariah tapi dia dilepaskan oleh Cheap Kodi Kota Baru atas teknikaliti.

Dr Mahathir masa tu PM dan dia hairan Mat Sabu boleh lepas. Dia kata, "Saya tak faham bagaimana mahkamah (syariah) boleh lepaskan Mat Sabu bila dia sendiri mengaku berada dalam bilik bersama dengan pasangannya (Norma Abdul Halim) yang bukan muhrimnya (pertalian keluarga)."

Lani Mat dok terang-terang kata orang PAS pun ada nafsu dan punai tahu juga bengkak sendiri. Katanya isteri nombor dua Mat adalah Norma. Cuma tak confirm Norma yang samakah dengan perempuan dia khalwat.

Masa tu dia beri alasan. Katanya Norma pi bilik dia bawak ubat. Awat tak boleh turun ambil ubat. Baiklah mumngkin sakit. Kalau nak ambil ubat, kasi di luaq pintu saja kan cukup? Masa tu dia kata ubat tu ubat buasir. Itu dia kata. Dia ahli PAS yang ada nafsu. Mana tau ubat mcm viagra untuk senangkan bengkak.

Nik Aziz masa tu bantu dari belakang supaya Mat lepas atas teknikaliti. Orang ramai tahu pihak pendakwa boleh macam sengaja silap nombor bilik. Awat boleh silap bila satu dunia tau bilik 121 Perdana bilik Mat Sabu.

Satu benda yang orang ramai lupa adalah Nik Aziz telah memanipulasi hukum agama. Ikut hukum syariah, kena ada empat orang saksi. Masa tu, dua dari empat Mat Skodeng dari MAIK boleh tiba-tiba mengundur diri dari jadi saksi. Alasannya dua pegawai tu luar waktu bekerja. Tak boleh jadi saksi. Hukum tuhan boleh ada ikut waktu pejabat atau tidak pulak?!

Jadi tuan-tuan dan puan-puan, dalam bulan puasa ni saya beritau hangpa jangan percaya sangat orang lebai pakai serban. Depa selalu menipu salahguna ugama, putarbelit hadith dan kasi firman sekerat untuk kepentingan politik. Jangan lupa bahawa orang jurusan agama memang ada dapat latihan dalam public speaking dan ilmu mantiq untuk berhujah. Depa dalam PAS adalah umarak yang dapat latihan ini tapi disalah guna. Lani dah tak kira prinsip, perjuangan dan kepentingan untuk dapatkan kuasa.

Itu yang kita The Unspinners tak ada hal nak dedahkan isu peribadi depa baru-baru ini. Ular-dalam-semak ini kalau menipu lagi bahaya kerana orang tak boleh persoal. Sat lagi pasti orang PAS belasah Nik Aziz tak boleh dipersoal. Kata-katanya macam Nik Aziz tak boleh dikritik dan bangkang. Nabi pun ada dibangkangkeputusan. Kerendahan budi pekerti tutur kata diterima sebagai kebenaran. Umarak dianggap ulamak. Memang sesat.

Mahfudz tuntut Najib jawab pasal Altantunya tapi tak ada bukti nak salahkan dia. Cakap berbelit. Kena calun Salleh Man, minta bukti. Anak sendiri dadah, minta bukti. Pak Lebai jenjeng bini orang, dia kata demi membela janda yang dibiarkan. Giler ... nampak dia nak guna untuk politik dan bukan untuk bela. Lani senyap aja.

Kita pun dengar ada Naib President PAS ada affair dengan pompuan Kelantan bila dia balik kawasan. Paling 'Pantai Cinta Berahi' masa isteri buat pembedahan di IJN. Orangnya hensem, putih dan stailo bukan pak lebai. Kalau ikut lojik bodoh Mahfudz, Naib President PAS tu kena bersihkan dirinya.

Pendik kata orang PAS ni tak boleh pakai cakapnya. Tak kira Nik Aziz, Haji Hadi, dan lain-lain.


Puaka : Sumber TheUnspinners. Baca dan buat penilaian sendiri! Saya tahu org akan cakap saya fitnah psl artikel ini. Tapi tujuan saya nak bagi sedikit kesedaran utk anda yg berminat sgt nak berpolitik! Jangan di sebut nama normah trauma mat sabu tau.


Last edited by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 8:43 am; edited 1 time in total

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by pahlawan007 on Thu Sep 10, 2009 8:41 am

abe masih ingat lagi pasal isu ini kerana pada masa tu abe dalam umo 20 lebih dah tu dah dah keje askar masa tu... ingat memang masih ingat peristiwa tu

pahlawan007
Budak U
Budak U

Posts : 177
Join date : 29/08/2009
Age : 42
Location : Subang

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 8:45 am

pahlawan007 wrote:abe masih ingat lagi pasal isu ini kerana pada masa tu abe dalam umo 20 lebih dah tu dah dah keje askar masa tu... ingat memang masih ingat peristiwa tu

Yer abe mmg dh lama, kalau abe umur 20 masa tu sy masih kencing kt tepi jalan la pendek kata, isu lama seronok juga di ungkitkan balik, nak buka mata forumer yg ada agar ruangan politik ini seimbang, takde la hentam satu pihak aje kan.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by pahlawan007 on Thu Sep 10, 2009 9:45 am

Mr.Puaka wrote:
pahlawan007 wrote:abe masih ingat lagi pasal isu ini kerana pada masa tu abe dalam umo 20 lebih dah tu dah dah keje askar masa tu... ingat memang masih ingat peristiwa tu

Yer abe mmg dh lama, kalau abe umur 20 masa tu sy masih kencing kt tepi jalan la pendek kata, isu lama seronok juga di ungkitkan balik, nak buka mata forumer yg ada agar ruangan politik ini seimbang, takde la hentam satu pihak aje kan.

sekarang ni yang jadi masalahnya bila dibesarkan dalam keluarga yang anti-kerajaan ni susah sket sebab memang sejak dari dalam perut telah ditanam dalam minda anak2 ini bahawa kerajaan tak betul maka tertutuplah mata hati budak tu sebab dari kecik lagi dah di asuh macam tu.

siapa yang patut dipersalahkan diatas apa yang berlaku pada anak2 yang macam ni???

Pada minda diorang ni tak kira sapa yang jadi PM asalkan dari BN maka PM tersebut tetap tak betul kerana dari BN dan bukan PAS. Kalau dari PAS atau DAP semua betul kerana mereka perjuangkan Islam, maklumlah kerana BN ni tak perjuankan Islam kerana duk bergabung dengan MCA dan MIC.

pahlawan007
Budak U
Budak U

Posts : 177
Join date : 29/08/2009
Age : 42
Location : Subang

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Thu Sep 10, 2009 9:54 am

pahlawan007 wrote:
Mr.Puaka wrote:
pahlawan007 wrote:abe masih ingat lagi pasal isu ini kerana pada masa tu abe dalam umo 20 lebih dah tu dah dah keje askar masa tu... ingat memang masih ingat peristiwa tu

Yer abe mmg dh lama, kalau abe umur 20 masa tu sy masih kencing kt tepi jalan la pendek kata, isu lama seronok juga di ungkitkan balik, nak buka mata forumer yg ada agar ruangan politik ini seimbang, takde la hentam satu pihak aje kan.

sekarang ni yang jadi masalahnya bila dibesarkan dalam keluarga yang anti-kerajaan ni susah sket sebab memang sejak dari dalam perut telah ditanam dalam minda anak2 ini bahawa kerajaan tak betul maka tertutuplah mata hati budak tu sebab dari kecik lagi dah di asuh macam tu.

siapa yang patut dipersalahkan diatas apa yang berlaku pada anak2 yang macam ni???

Pada minda diorang ni tak kira sapa yang jadi PM asalkan dari BN maka PM tersebut tetap tak betul kerana dari BN dan bukan PAS. Kalau dari PAS atau DAP semua betul kerana mereka perjuangkan Islam, maklumlah kerana BN ni tak perjuankan Islam kerana duk bergabung dengan MCA dan MIC.


Apa yang layak gelaran diberikan kpd golongan ini? "Pengkhianat" kasar sgt, tapi hairan juga, kebanyakkan rakyat Malaysia ini berjaya atas Dasar Pendidikan Negara yg diperkenalkan BN, ada yg menjawat jawatan bagus-bagus baik sektor swasta atau kerajaan. Tapi mungkin betul cakap abe, mereka ini hanya tahu berterima kasih kpd kerajaan bila kerajaan umumkan bonus, lepas tu hentam kerajaan balik.

Mereka tahu menghentam tanpa usul periksa, pendek kata semua org buat tk betul, puak dia aje betul. Takpe inilah salah satu tujuan saya berforum, sy tk kisah org nak cop saya apa, tapi jika menentang satu pihak maka pincanglah perjalanan forum, inilah yg sy cuba buatkan agar perjalanan forum lebih seimbang.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by pahlawan007 on Thu Sep 10, 2009 10:43 am

umpama menegakkan benang yang basah dan macam2 lagi peribahasa yang sinonim dan sewaktu dengannya...meludah ke langit, umpama anjing menyalak bukit

pahlawan007
Budak U
Budak U

Posts : 177
Join date : 29/08/2009
Age : 42
Location : Subang

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 1:12 pm

So sekarang ni kena berterima kasih banyak banyak la pada kerajaan yer sebab bagi Dasar Pendidikan Negara yang baik, rakyat boleh hidup aman damai,rakyat hidup senang lenang kaya raya tkde yang merempat, kes jenayah bawah BN pun sikit, makin tahun makin kurang kes jenayah..macam tu ke??

Dah nama pun kerajaan tu dipilih oleh Rakyat... mmg la tanggungjawab kerajaan tu kena bagi yang terbaik balik kepada rakyat...Sekarang ni bila rakyat rasa kerajaan dah tak boleh bagi yang terbaik untuk rakyat, maka terpulanglah pada rakyat kalau nk tukar kerajaan tu...cuma janganlah disusah payahkan pulak usaha rakyat untuk menukar kerajaan tu dengan bermacam2 polisi yang tak masuk akal...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 4:03 am

Pijan wrote:So sekarang ni kena berterima kasih banyak banyak la pada kerajaan yer sebab bagi Dasar Pendidikan Negara yang baik, rakyat boleh hidup aman damai,rakyat hidup senang lenang kaya raya tkde yang merempat, kes jenayah bawah BN pun sikit, makin tahun makin kurang kes jenayah..macam tu ke??

Dah nama pun kerajaan tu dipilih oleh Rakyat... mmg la tanggungjawab kerajaan tu kena bagi yang terbaik balik kepada rakyat...Sekarang ni bila rakyat rasa kerajaan dah tak boleh bagi yang terbaik untuk rakyat, maka terpulanglah pada rakyat kalau nk tukar kerajaan tu...cuma janganlah disusah payahkan pulak usaha rakyat untuk menukar kerajaan tu dengan bermacam2 polisi yang tak masuk akal...

Jika saudara katakan kena berterima kasih, yer betullah jika org membuat kebaikkan kpd kita, kita perlu berterima kasihlah kan. saya tidak kata rakyat Malaysia kaya-raya dari pemerintahan BN, malah negara-negara maju macam mana sekalipun isu kemiskinan tidak dpt lari, tapi jika sebelum DEB diperkenalkan taraf kemiskinan kat negara kita ini 40% saudara sejak DEB diperkenalkan hanya tinggal 4% sahaja. Berapa banyak perbandingannya kat situ?

Kes jenayah memang tidak dinafikan meningkat, tetapi persoalannya adakah jenayah itu melibatkan warga kita? utk makluman kadar jenayah sekarang kebanyakkan melibatkan warga asing, saya rasa saudara pun tahu hal ini. Adakah saudara betul-betul yakin jika kerajaan bertukar kpd PR kadar jenayah akan turun? saya rasa tidak. Kerana maju macam mana sekalipun negara kadar jenayah tetap ada.

Yer kerajaan dipilih rakyat dan kerajaan yang dipilih rakyat mestilah menunaikan tanggungjawab sebaik mungkin betul tak? Betul la tu memang tidak boleh disangkal lagi, tetapi kita lihat sekarang adakah kerajaan yang sedia ada ini tidak memenuhi kehendak rakyat? Dari pendidikan atau apa-apa aje melibatkan kepentingan rakyat tk kira kaum, sekolah kita ada sekolah kebangsaan, sekolah kebangsaan cina, dan sekolah kebangsaan tamil, itu dari segi pendidikan. Sy tidak nampak kerajaan yang memerintah Malaysia selama 52 tahun membuat rakyat sengsara sebagaimana Indonesia atau Filipina. Jadi kerajaan yang ada sekarang ini cukup baiklah dalam menunaikan tanggungjawabnya kpd rakyat.

Bila pulak rakyat disusahkan dengan macam-macam polisi, boleh bagi contoh tak? bukankah rakyat kita diberikan hak utk memilih kerajaan setiap 5 tahun? Tetapi setakat ini BN masih lagi mendapat kepercayaan rakyat, sebab itu lah berjaya mendapat mandat dan membentuk kerajaan, kalau rakyat tk senang dh lama dh mereka hukum, saudara pun tahu kuasa di tangan rakyat bkn Najib atau Muhyiddin.


Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by krew4eva on Fri Sep 11, 2009 4:12 am

Jenayah mmg xboleh diatasi ttp bleh dikurangkan..
Okay nk flashback sket la dulu mse harga minyak naik,
semua org bising2..
SURUH TURUN HARGA situ sini..
TETAPI yg menghairankn, mereka still bleh beli kereta baru,motor baru dll. Question
Skang harga minyak turun,
semua org senyap bgai disampuk antu.. Evil or Very Mad

krew4eva
Budak Sekolah Rendah
Budak Sekolah Rendah

Posts : 58
Join date : 06/09/2009

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 4:15 am

krew4eva wrote:Jenayah mmg xboleh diatasi ttp bleh dikurangkan..
Okay nk flashback sket la dulu mse harga minyak naik,
semua org bising2..
SURUH TURUN HARGA situ sini..
TETAPI yg menghairankn, mereka still bleh beli kereta baru,motor baru dll.
Skang harga minyak turun,
semua org senyap bgai disampuk antu..

Biasalah, time naik aje bising-bising, time turun bkn nak terima kasih, macam bonus jugak, time dpt bonus puji-puji kerajaan, lepas tu hentam baliklah. Kononnya semua kerajaan buat tk betul.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by krew4eva on Fri Sep 11, 2009 4:19 am

i2la nmenyer TALAM DUA MUKA..
haha nk tmbh sket ..
'PENGKHIANAT KERAJAAN'? hehe

krew4eva
Budak Sekolah Rendah
Budak Sekolah Rendah

Posts : 58
Join date : 06/09/2009

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 4:25 am

krew4eva wrote:i2la nmenyer TALAM DUA MUKA..
haha nk tmbh sket ..
'PENGKHIANAT KERAJAAN'? hehe

Uikss.. jangan sebut pengkhianat.. kat sini banyak pro pembangkang.

_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by krew4eva on Fri Sep 11, 2009 4:37 am

I know about that.
Abis nk gelarkn mereka ni ape?

krew4eva
Budak Sekolah Rendah
Budak Sekolah Rendah

Posts : 58
Join date : 06/09/2009

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 11:05 am

betul mmg pembangkang tu pengkhianat kerajaan..ape yang korang risaukan nk sebut kat sini?? Sebut je la.. dah pembangkang tu tak suke ngan kerajaan, korang nk pakse diorang suke buat ape?? tak ke itu namanya kerje bodoh??

Tapi jangan sesekali tuduh pembangkang ni pengkhianat Melayu ke atau pengkhianat islam...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 11:07 am

Pijan wrote:betul mmg pembangkang tu pengkhianat kerajaan..ape yang korang risaukan nk sebut kat sini?? Sebut je la.. dah pembangkang tu tak suke ngan kerajaan, korang nk pakse diorang suke buat ape?? tak ke itu namanya kerje bodoh??

Tapi jangan sesekali tuduh pembangkang ni pengkhianat Melayu ke atau pengkhianat islam...

Ada ke org paksa kat sini? aku tk nampak ada yang paksa org kat sini, kecuali ko aje yg terlalu taksub, ko nak berpolitik, berpolitik lah.. itu hak masing-masing.. takkan org nak bagi pendapat dia ko nak gelarkan bahalol.. tk ke tu baru boleh dikatakan bodoh?

_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 11:15 am

Pendapat ke kalau terus terang pggl seseorang tu pengkhianat?? Itu bagi pendapat ke namanya???Tak cukup dengan tu, sindiran sindiran sinis, sini banyak pro-pembangkang disudahi dengan ikon tersengih mcm kerang busuk tu apa??? Pendapat ke?? Minta maaflah... kalau nk berforum tu boleh berforum tapi jangan lah sampai start nak main sindir menyindir dengan pelbagai gelaran kat sini...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 11:17 am

Pijan wrote:Pendapat ke kalau terus terang pggl seseorang tu pengkhianat?? Itu bagi pendapat ke namanya???Tak cukup dengan tu, sindiran sindiran sinis, sini banyak pro-pembangkang disudahi dengan ikon tersengih mcm kerang busuk tu apa??? Pendapat ke?? Minta maaflah... kalau nk berforum tu boleh berforum tapi jangan lah sampai start nak main sindir menyindir dengan pelbagai gelaran kat sini...

Oh takleh menyindir? ko menyindir org boleh? ko gelar org macam-macam boleh.. hoii ingat org nak ikut kepala ko aje ke? komen-komen sebelum ini ada aku bahasakan "aku" "kau" dgn ko? takde kan.. ko ingat semua yang ko cakap aje betul kt sini, ko nak bagi pendapat ko bagi.. aku baca.. aku pun bukan nak bertekak dgn ko.. kita usia bkn budak-budak sekolah.. ko gelar org barua umno boleh? balaci umno boleh? heran jugak aku dgn ko ni.. akal ada ke?

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 11:21 am

abis tu bukan ke barua umno atau balaci umno?? Tak betul ke statement tu?? Ko tu pemimpin UMNO ke?? Ko tu presiden umno ke?? Ke ko tu ade jawatan ke dalam UMNO??? Kalau tkde tu maknenye barua@balaci le tu... so betul la statement tu.. ko nk panggil aku barua PAS ke balaci PAS ke panggil je lah..aku tak kisah..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 11:25 am

Pijan wrote:abis tu bukan ke barua umno atau balaci umno?? Tak betul ke statement tu?? Ko tu pemimpin UMNO ke?? Ko tu presiden umno ke?? Ke ko tu ade jawatan ke dalam UMNO??? Kalau tkde tu maknenye barua@balaci le tu... so betul la statement tu.. ko nk panggil aku barua PAS ke balaci PAS ke panggil je lah..aku tak kisah..

Haha.. ko lak sape? presiden PAS? hoii aku bukan macam ko suka-suka nak gelar org macam-macam.. sebab apa, sebab aku kt sini masih hormat lagi.. ko cakap ttg Islam berapi-api.. tapi ko nampak ke diri ko sendiri macam mana? ada ke islam ajar umat dia gelar org macam-macam wahai saudara pijan? ada ke? cakap la ko kan arif bab agama ni..

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 11:26 am

ek ele..ade aku kate aku presiden PAS ke?? aku kate aku tak kisah kalau ko nk panggil aku barua PAS ke atau balaci PAS.. Ko gi spin statement aku buat ape??

Bile lak aku bagi gelaran mcm2 kat orang?? Kalau kau terase sori lah...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 11:32 am

Pijan wrote:ek ele..ade aku kate aku presiden PAS ke?? aku kate aku tak kisah kalau ko nk panggil aku barua PAS ke atau balaci PAS.. Ko gi spin statement aku buat ape??

Bile lak aku bagi gelaran mcm2 kat orang?? Kalau kau terase sori lah...

Haha.. aku tk pernah terasa pun, tapi kalau nak berforum kita gunapakai la bahasa yang indah sikit.. org lain baca pun sedap.. ni tidak seolah-olah kita bertekak pulak kt sini.. ko nape la cuba spin balik.. ko ingat ape gelaran ko bagi kt org SPRM "lebih baik letak jawatan keje jual air batu, dari jadi balaci umno" oii aku dh tekankan kat ko banyak kali dh saudara pijan.. kita hormat satu sama lain.. bukan benda yang susah. ko ada pendapat ko aku ada pendapat aku...

Aku bkn jenis org mengarut suka-suka panggil org macam-macam.. takde maknanya aku nak gelar ko barua PAS atau balaci PAS.. apa aku dpt selain org kt sini tgk macam kita ni bodoh pulak.. akal ada ke?

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 11:46 am

betul pun ape yg aku kate kat SPRM tu KALAU dia tu jadi balaci UMNO lah yakni menjalankan tugas dia mengikut kehendak UMNO...kan lebih baik jual air batu dari buat keje mcm tu yg terang2 menunjukkan ketidakkan jujuran seseorang itu.. tu jer. Kalau tkde buat, takpe la..

kalau ko bukan jenis nk pggl orang mcm mcm tu baguslah..aku bukan mcm tu...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 11:53 am

Pijan wrote:betul pun ape yg aku kate kat SPRM tu KALAU dia tu jadi balaci UMNO lah yakni menjalankan tugas dia mengikut kehendak UMNO...kan lebih baik jual air batu dari buat keje mcm tu yg terang2 menunjukkan ketidakkan jujuran seseorang itu.. tu jer. Kalau tkde buat, takpe la..

kalau ko bukan jenis nk pggl orang mcm mcm tu baguslah..aku bukan mcm tu...

Jadi semua dalam SPRM tu tidak jujurlah yer..? ooh gitu.. boleh pulak saudara ni menilai tahap kejujuran seseorang yer. Boleh pulak pertikaikan rezeki org yer.. ooo.. maknanya semua dalam SPRM tu tk boleh pakai la kan.. ermm gitu.. oiii saudara ni sedar tk kita sesama manusia tidak layak menilai sesama manusia.. hanya Allah sahaja yang layak sedar tu..

Ni lah dimaksudkan salah satu tanda akhir zaman, kononnya bercakap tentang Islam tetapi tidak mengamalkan ajaran Islam sebenar, cakap psl islam berapi-api tapi gelarkan saudara seagama macam-macam. wahh bagusnya saudara ni.. syahdu saya baca kenyataan saudara.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 11:58 am

Ade aku kata semua dalam SPRM tu tak jujur ke?? Ko spin lagi..aku kate KALAU ade yang tak jujur tu adalah lebih mulia dia gi jual air batu dari terus kerje kat situ.. tu jer...

Apsal lah ko ni slow nk paham sangat??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Fri Sep 11, 2009 12:11 pm

secare peribadi aq sokong nik aziz...kalau pas dieberi peluang pas akan buat sistem pndidkn mengikut care pas.barisan dah diberi peluang dan kite nmpak hasilnye tp pas belom lagi.jangan la kate nik aziz sampai mcm 2 skali kite pon xtau betol ke x cite ni.kalu mat sabu terlepas dr prtuduhan mesti ade reason yg kuat lgpon bukan sume hakim dan peguam xtau menilai dn buat keputusan.

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Mat Sabu Tangkap Basah, Nik Aziz Manipulasi Mahkamah??

Post by Sponsored content Today at 11:36 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum