Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Malaysia bakal diserang Oktober ini

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by Admin on Thu Sep 10, 2009 1:05 pm

JAKARTA, Sept 10 — Malaysian and Indonesian foreign ministers willmeet
here next Thursday to try to calm tensions sparked by vigilantesquads
that have targeted Malaysians working here and called for waragainst
Malaysia.Datuk Anifah Aman and Hassan Wirajuda will hold discussions
againstthe backdrop of virulent protests against Malaysia’s alleged
“theft” ofa traditional Balinese dance.
The spat took a frightening turn on Tuesday when a vigilante
groupcalled the Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) blocked a road in
theplush Menteng district in a hunt for Malaysians.
About 50 men armed with bambu runcing — sharpened bamboo poles —stopped
motorists and demanded their identity cards. Police were calledin and
they broke up the group within an hour. The incident occurred aweek
after protesters, vowing to “crush Malaysia”, burned Malaysianflags and
pelted the Malaysian Embassy in Jakarta with rotten eggs.
Malaysia’s foreign minister told other ministers about the troublesand
his planned meeting with his Indonesian counterpart at the
weeklyCabinet meeting chaired by Prime Minister Najib Razak yesterday.
Najib said yesterday that Indonesia’s Ambassador to Malaysia
Da’iBachtiar had assured him the Indonesian government would ensure
thesafety of Malaysians.
The Malaysian Students Department, meanwhile, sent text messagestelling
students to be careful and to avoid Jalan Deponegoro, where
thevigilante group confronted motorists and has its headquarters.
Bernama also reported that demonstrators had thrown rotten eggs at
ahouse rented by Malaysian students of Gadja Mada University
inYogyakarta, Central Java, raising fears over the safety of Malaysians.
Anifah told The Star daily yesterday: “When I meet my
Indonesiancounterpart, I will express Malaysia’s concern and want
assurances thatthe Indonesian authorities can guarantee the safety of
Malaysians overthere.”
Indonesia’s Foreign Ministry spokesman Teuku Faizasyah, whoconfirmed
that a meeting between the two ministers was being arranged,said
Jakarta was obliged to ensure the security of foreign citizens.
“We condemn all acts of intimidation against foreign nationals inthe
country,” he told The Straits Times. “In fact, we told the policeto
enforce the law against the vigilante groups.”
It was unfortunate, he said, that the incident happened but he
wasconfident that ties between the two countries remained strong.
“It’simportant that we keep the communication channels open between the
twogovernments so that issues can be clarified and the problems
managed,”he added.
Indonesian legislator Yusron Ihza Mahendra said he was concernedthat
the incidents in Indonesia could spark a reaction against some 2million
Indonesians working in Malaysia. “It is not about who is braveenough to
confront Malaysians face to face,” he told the Jakarta Globeyesterday.
“It is about our people who may become victims of suchcareless actions.”

Bendera’s leader, Muchtar Bonaventura, said: “In
so many ways,Malaysia has stolen from us and insulted Indonesia. We
feel offendedand angry.”



He accused the Indonesian government of being
soft, sayingnationalists like him were forced to act on their own to
uphold thecountry’s honour and sovereignty.



“We are going to organise more actions against
the Malaysians in thenext few days. This may include declaring war
against them,” he said.He claimed about 500 volunteers had signed up
and were ready to go towar against Malaysia.



“We have started gathering
weapons like samurai swords and ninjathrowing stars and conducting
military training for our volunteers whowill go and fight in Malaysia
in October,” he said
. — The Straits Times

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by jahat on Thu Sep 10, 2009 1:10 pm

ak sebenar nyer xbape paham english neh
wakakakakakak
bro ape kes sebenar nyer kt indon 2


_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!

jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by Admin on Thu Sep 10, 2009 1:14 pm

indon nger org nak perang ngan mesia

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by jahat on Thu Sep 10, 2009 1:18 pm

aik psl per
ptt la ade nmpk dlm berita bape org indon wat sekatan jln raye
dorg gado ape neh

_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!

jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by pahlawan007 on Thu Sep 10, 2009 1:27 pm

Indon mmg kurang ajar sket, jenis tak sedar diri, ni dia nak buat kempen ganyang malaysia macam dulu la ni...anti-indon yang kurang ajar je

pahlawan007
Budak U
Budak U

Posts : 177
Join date : 29/08/2009
Age : 42
Location : Subang

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by cahaya on Thu Sep 10, 2009 1:33 pm

org indon mmg kuang ajo..msia je masih blembut dgn dorg ni.kmi kt sbh da lali dgn bgsa indon.dah brpa bnyk dah dorg wt kganasn....ni kes skg.konon nk myerang msia cis kpla otak dorg ar...

cahaya
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 85
Join date : 02/09/2009
Age : 27
Location : BAVERLY HILLS

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by jahat on Thu Sep 10, 2009 1:36 pm

pape pon ak xtaw apa puna sebenar nyer kes neh
<<--- jarang tgk berita
<<---dlm neh pon da ade berita per

_________________
--++ nEvEr juDgE JaHaT!!!++--- SICK OF LIFE!!!

jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Thu Sep 10, 2009 1:46 pm

negare islam vs negare islam...wakakaka
bab bendere leh sabar ag..tp kalau ade rakyat malaysia tekorban.ade la tindak balas dari malaysia...
buat ape2 xfikir dorang fikir dorang punye hangin xtau lagi. rakyat indon pon ramai kat sini...tanam idop2 baru tau
kate org sarang tebuan jgn dijolok.

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by cahaya on Thu Sep 10, 2009 1:52 pm

Bimbang provokasi

Oleh Johari Ibrahim dan Saufi Hamzah
bhnews@bharian.com.my


PM minta Jakarta lindungi rakyat kita

PUTRAJAYA:
Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan sudah menyuarakan
kebimbangannya terhadap keselamatan rakyat Malaysia di Indonesia
selepas laporan mengenai sekumpulan rakyat republik itu yang
mempersiapkan diri kononnya untuk berperang dengan Malaysia.

Perdana Menteri berkata, beliau sudah menyampaikan perkara
berkenaan kepada Pengerusi Kumpulan Tokoh Terkemuka (Eminent Persons
Group-EPG) di Indonesia, Try Sutrisno.

"Beliau (Sutrisno) berjanji akan menyampaikan perkara
itu kepada pemerintah Indonesia," katanya ketika ditemui pada majlis
berbuka puasa beliau dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor bersama
jemaah menteri, Menteri Besar dan tokoh korporat di Sri Satria di sini,
malam tadi.

Najib diminta mengulas laporan agensi berita asing mengenai
sekumpulan 486 sukarelawan di Indonesia yang mempersiapkan diri
kononnya untuk berperang dengan Malaysia.

Kelmarin, penyelaras kempen anjuran Kumpulan Pemuda
Nasionalis Bendera, Mustar Bonaventura memberitahu agensi berita AFP,
sukarelawan itu sudah menyimpan stok makanan, ubat-ubatan termasuk
senjata seperti pedang samurai bagi menghadapi kemungkinan perang.

Tindakan itu diambil berikutan tuduhan Malaysia mencuri Tarian Pendet
yang berasal dari Bali yang dilemparkan oleh media massa Indonesia
terhadap Malaysia.

Najib berkata, Duta Besar Indonesia ke Malaysia, Tan Sri Dai
Bachtiar, tengah hari semalam memberitahu Kerajaan Indonesia juga
sedang mengambil tindakan bagi memastikan tidak ada apa-apa berlaku
terhadap rakyat Malaysia di republik berkenaan.

Ditanya adakah Kerajaan Malaysia memberi jaminan terhadap
keselamatan kira-kira tiga juta rakyat Indonesia di Malaysia, Perdana
Menteri berkata: "Mereka sering selamat di sini, tidak perlu beri
jaminan begitu."

Sementara itu, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin
Hussein, berkata walau apa juga keadaan dan provokasi yang sedang
berlaku di Indonesia, beliau memberi jaminan bahawa keselamatan rakyat
negara itu yang berada di sini, terjamin.

Menteri Luar, Datuk Anifah Aman yang turut ditemui pada majlis sama
pula berkata, Kedutaan Besar Indonesia di Kuala Lumpur melahirkan rasa
kesal mengenai kedudukan dan suasana yang meletus di Indonesia termasuk
perbuatan menahan kenderaan.

"Duta Besar Indonesia memberi penjelasan bahawa beliau sudah
menghubungi Ketua Polis Jakarta dan Menteri Luar Indonesia dan memberi
jaminan keselamatan rakyat Malaysia tak akan terjejas," katanya.

Beliau berkata, rakyat Malaysia boleh menghubungi Kedutaan
Besar Malaysia di sana bagi mendapatkan sebarang maklumat terkini
mengenai keselamatan ahli keluarga termasuk anak yang sedang mengikuti
pengajian dan saudara mara mereka.

"Setakat ini tak sampai ke tahap untuk mengehadkan pergerakan
pelajar di sana. Kita akan pantau dari semasa ke semasa dan menghubungi
duta Malaysia di sana,” katanya.

"Duta kita tahu apa nak buat, ini kerja biasa mereka bagi
menjaga rakyat Malaysia di sana. Mereka tahu apa tindakan yang perlu
diambil dan mereka ada kemampuan untuk melakukannya.

"Saya diberitahu kejadian di Indonesia bukan ancaman serius,
jika di pihak sana (nampak serius)...nampak di televisyen seperti ada
demonstrasi di sana," katanya.

cahaya
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 85
Join date : 02/09/2009
Age : 27
Location : BAVERLY HILLS

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by zis on Thu Sep 10, 2009 1:52 pm

ahakzzz..
yg zis tau isu ni pasal budaya..salah satu yg dorang claim adalah tarian PENDET..dorang cakap tu tarian dorang..tapi malaysia guna untuk mempromosikan malaysia..tapi malaysia plak claim tu takde kena mengena ngan malaysia sebab yg buat tu syarikat swasta..
pastu ada plak zis baca pasal isu lagu negaraku..tu pon dorang claim lagu dorang..n lagu "rasa sayang" tu..

aduyai..kita kan serumpum..apa nak kesah sgt? rasanya dorang ni nak duit kot..sebab bila dah tabley save..satu je cara dengan membeli benda tu..maybe tu yg dorang tunggu kot..sukati zis mesen je kan? haha

ada plak zis baca paper semalam..benda ni didalangi oleh individu untuk kepentingan diri sendiri..tak tau laa individu dari mana samada malaysia or indonesia..

skalipon tak kisah pasal serumpun ni..kita kan bersaudara jugak? saudara seIslam..mmg gelak besar laa negara2 barat tgk benda ni karang..dah laa mmg dorang ni anti ngan negara Islam..aduyai..

zis
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 283
Join date : 31/08/2009

http://zisdixie.ucoz.com

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 1:57 pm

Ni semua mainan politik UMNO jer... nak tarik simpati rakyat Malaysia, tkde bende pun...bukannya Kerajaan Indonesia tu yang hangin ngan Malaysia cuma segelintir rakyat dia je camtu...cam kat sini gak, bukannya semua rakyat Malaysia benci Indonesia tapi cuma segelintir je..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by cahaya on Thu Sep 10, 2009 2:08 pm

Pijan wrote:Ni semua mainan politik UMNO jer... nak tarik simpati rakyat Malaysia, tkde bende pun...bukannya Kerajaan Indonesia tu yang hangin ngan Malaysia cuma segelintir rakyat dia je camtu...cam kat sini gak, bukannya semua rakyat Malaysia benci Indonesia tapi cuma segelintir je..



aik isu cmni pn umno gak y slh...

cahaya
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 85
Join date : 02/09/2009
Age : 27
Location : BAVERLY HILLS

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Thu Sep 10, 2009 2:20 pm

sbnarnye sco x berapa paham sgt ape punca sbnarnye...
maklum la jarang tgk tv pasal isu semasa ni...
org indon ni x sedar diri kot...
dh la dtg negara org wat hal..
merompak sane sini...

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Thu Sep 10, 2009 3:34 pm

scor indon memang kurang ajar....mentang2 la malaysia diam je selame ni...makin mejadi-jadi dorang ni.

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by et0n on Thu Sep 10, 2009 3:37 pm

Pijan wrote:Ni semua mainan politik UMNO jer... nak tarik simpati rakyat Malaysia, tkde bende pun...bukannya Kerajaan Indonesia tu yang hangin ngan Malaysia cuma segelintir rakyat dia je camtu...cam kat sini gak, bukannya semua rakyat Malaysia benci Indonesia tapi cuma segelintir je..


luaran punye cerita..
tapi last2....salah politik jugak..

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by nuwinzaaba on Thu Sep 10, 2009 3:46 pm

Pijan wrote:Ni semua mainan politik UMNO jer... nak tarik simpati rakyat Malaysia, tkde bende pun...bukannya Kerajaan Indonesia tu yang hangin ngan Malaysia cuma segelintir rakyat dia je camtu...cam kat sini gak, bukannya semua rakyat Malaysia benci Indonesia tapi cuma segelintir je..

Salahkan nyamuk... kelambu di bakar... kuikuikui!!~~Lama xtdo lam kelambu ahaks~~

nuwinzaaba
Manager
Manager

Posts : 554
Join date : 25/08/2009
Age : 86
Location : Bangi, Selangor, Malaysia

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by tongkat warent on Thu Sep 10, 2009 3:58 pm

rakyat indonesia ni x tau bersyukur ke..da mcm2 kerajaan malaysia tolong pabila diorang ditimpa kesusahan..pasal tarian pon nak berperang..padahal x de kena mengena dengan kerajaan malaysia pon...kalau kerajaan malaysia x amik pekerja dari indonesia semakin susah la diorang

tongkat warent
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 259
Join date : 05/09/2009
Location : selatan malaysia

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by Pijan on Thu Sep 10, 2009 8:17 pm

Korang ni semua kene kencing jer...bende ni tkde ape sebenarnya, Media UMNO cuba nk alihkan perhatian rakyat Malaysia dari kes kes panas perkauman sekarang ni pada kes indon nih...padahal tkde bende pun..Jangan Mudah Terpedaya!!

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by hafiz_mivec88 on Thu Sep 10, 2009 9:18 pm

indon nie x sedar diri la,,dia x pkir ke rakyat dia ade berapa juta kat malaysia nie

hafiz_mivec88
Manager
Manager

Posts : 654
Join date : 02/09/2009
Age : 28
Location : seremban

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by DJ Mr Syafiq on Thu Sep 10, 2009 9:50 pm

pergaduhan kaum

DJ Mr Syafiq
Manager
Manager

Posts : 511
Join date : 10/09/2009
Age : 23
Location : Muar johor

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 4:20 am

Tiada apalah ini, utk makluman semua hal ini hanyalah melibatkan segelintir warga indonesia sahaja, kes ini bermula dimana segelintir warga indonesia mendakwa kita menciplak budaya dorang. Kerajaan Malaysia dgn Indonesia tiada sebarang masalah.
Ini bukan mainan pihak UMNO, ini melibatkan hubungan 2 negara. Takkan semua isu cuba dikaitkan dgn UMNO apa rasionalnya?

_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by krew4eva on Fri Sep 11, 2009 4:27 am

yela mentang2 UMNO yg memerintah, smua tuding jari kt dier je..

Krew :weyh nnt sehati berdansa nk amik tarian tuh ker? haha Twisted Evil elephant

krew4eva
Budak Sekolah Rendah
Budak Sekolah Rendah

Posts : 58
Join date : 06/09/2009

Back to top Go down

Ancam Rakyat Malaysia, Duta di Panggil.

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 6:56 am

Duta Besar Indonesia akan memberikan penjelasan mengenai insiden ugutan kumpulan yang dikenali sebagai Benteng Demokrasi Rakyat (BENDERA) terhadap rakyat Malaysia, khususnya pelajar negara ini yang sedang menuntut di republik berkenaan.

Satu temuramah khas Tan Sri Da'i Bachtiar dengan beberapa media negara ini akan diadakan esok untuk menjelaskan situasi tersebut, kata seorang pegawai di Kedutaan Besar Indonesia di Kuala Lumpur.

Malaysiakini difahamkan, sesi temuramah berkenaan diadakan untuk memberi peluang kepada media Malaysia mendapatkan penjelasan rasmi daripada KBRI berhubung isu 'sapu Malaysia'.

Laporan Bernama kelmarin menyebut kumpulan tersebut telah bertindak liar dengan mengugut rakyat Malaysia dengan buluh runcing di Jalan Diponegoro di Jakarta.

Dilaporkan 50 anggota BENDERA yang bersenjatakan buluh runcing memaksa orang ramai yang melalui jalan itu menunjukkan tanda pengenalan mereka dan jika kebetulannya orang berkenaan seorang rakyat Malaysia maka orang itu akan terus ditahan.

Tindakan mereka itu dilaporkan media massa tempatan termasuk akhbar web popular Detik.com.

Ungkit isu lampau

Bagaimanapun, menurut akhbar web itu, tiada seorang rakyat Malaysia yang kebetulan melalui jalan itu dan tindakan yang dirancang selama sejam itu berakhir hanya selepas setengah jam.

Sebelum ini rumah kediaman yang disewa pelajar Malaysia di Universiti Gadjah Mada, Yogyakarta dibaling telur busuk oleh kumpulan yang berdemonstrasi - terdiri daripada sekumpulan mahasiswa tempatan kerana marahkan Malaysia yang difitnah sebagai mencuri tarian Pendet yang berasal dari Bali.

Berikutan isu itu, yang terus diapi-apikan media massa tempatan dan dikaitkan pula dengan isu-isu lampau yang diungkit semula, beberapa kumpulan rakyat Indonesia juga berdemonstrasi di depan Kedutaan Malaysia di Jakarta.

Walaupun penafian telah dibuat bahawa Malaysia tidak pernah "mencuri" tarian itu untuk iklan video klip promosi pelancongan negara yang sebenarnya dibuat sebuah syarikat swasta yang berpejabat di Singapura, namun hakikat itu "jatuh ke telinga yang tuli dan mata yang buta".

Jabatan Penuntut Malaysia di bandar itu juga telah mengeluarkan pekeliling kepada pelajar Malaysia di negara itu supaya "berhati-hati" memandangkan kebencian segelintir rakyat negara itu yang semakin memuncak berikutan penyebaran pelbagai fitnah oleh media massanya kebelakangan ini," menurut laporan itu lagi.

Jabatan itu juga menasihatkan pelajar supaya tidak melalui jalan berkenaan untuk mengelak kejadian yang tidak diingini.

Laporan sebuah akhbar tempatan hari ini menyebut, kerajaan Indonesia telah memberi jaminan untuk melindungi keselamatan rakyat Malaysia di republik berkenaan.

Duta beri jaminan

Menteri Luar, Datuk Anifah Aman yang dipetik kenyataannya berkata, Da'i telah menyampaikan jaminan tersebut kepadanya dalam satu pertemuan yang dipanggil olehnya semalam.

"Duta besar Indonesia telah dipanggil hari ini untuk kita sampaikan pendirian Malaysia dalam isu konflik ini selepas mendapati ia menjejaskan hubungan antara kedua-dua negara," kata Anifah dalam laporan berkenaan.

"Da'i telah menghubungi menteri luar Indonesia dan ketua polis Indonesia yang kemudian memberi jaminan akan melindungi keselamatan rakyat Malaysia di Indonesia," katanya lagi.

"Kerajaan Indonesia telah diminta mengambil tindakan sewajarnya bagi melindungi kebajikan dan keselamatan rakyat Malaysia di republik itu serta pada masa yang sama membendung tindakan agresif kumpulan ekstremis."

Puaka: Harap-harap kerajaan Indonesia dpt lakukan yg terbaik, susah student dan rakyat kita kt sana nanti. !

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Fri Sep 11, 2009 9:30 am

tarian ape ek..sco x tgk lg la..best ke...

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by Mr.Puaka on Fri Sep 11, 2009 9:34 am

ScOrPiO GuRlZzzz wrote:tarian ape ek..sco x tgk lg la..best ke...

nak tahu tarian apa yg kononnya rakyat indonesia dakwa kita ciplak scor baca Artikel tajuk " Rakyat Malaysia Di Ancam, duta dipanggil".

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Malaysia bakal diserang Oktober ini

Post by Sponsored content Today at 12:33 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum