Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Gambar Suami Nana Era Bertatu

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Admin on Fri Aug 21, 2009 12:07 pm

Nana (penyampai radio Era FM) dan Brian (pengurus kanan Hitz. FM) dah kahwin bulan Jun yang lalu. Dan yang mengemparkan adalah Brian ada tatu. Mungkin tatu yang dimiliki oleh Brian adalah Tatu lama sebelum dia memeluk Islam. Dan kesannya tidak hilang sehingga sekarang. Namun sekurang-kurangnya, pakailah baju yang boleh menutupi tatu berkenaan, sepertinya masih mahu menayang-nayang lagi tatu nya itu. ISkh3.

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by cikmie on Fri Aug 21, 2009 6:23 pm

ala nak eran aper doirg..kalau iman ada walau senipis kulit bawang pon dah ok..nikan mcm na nak ckp islam..tgk nana pakai sluar sampai peha..adakah mcm tuh cara berpakaian dlm islam...islam dah suruh menutup aurat..tapi kalau bantah or tak terima apa yg tulis dlm alquran bulat2,adakah itu islam??banyak org salah tafsir..islam mmg agama utk keturunan melayu..tapi tak semua yg betul2 ikut islam..islam cuma ada pada nama tapi kalau solat pun tunggang langgang mcm na tuh..sedangkan zaman rasulullah dlu pon..tinggal satu waktu pon dah kira kafir,selagi tak bertaubat..inikan memonteng solat dengan innocent..fikir2kan la....aku cukup pantang la org mcm nih..wallahuaqlam.. Mad Mad

cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 87
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by HUGOBOYZ_2 on Sat Aug 22, 2009 10:07 am

wah cik mie dah santau di akhir ayatnya.... biasa la sekarang nie dgn cara diaorg masuk silam pun cenggitu ja.. mmg la akan problem.. apa2 pun kita bole doa2 ja supaya diaorg kembali ke jalan lurus.. peace bro.. salam ramadhan~~

HUGOBOYZ_2
Manager
Manager

Posts : 580
Join date : 22/08/2009
Age : 28
Location : Penang

http://cacat.com/xat.com/kampung

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Admin on Sat Aug 22, 2009 3:34 pm

betullah.. mintak2 mereka kembali ke jalan yg lurus

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by jahat on Sat Aug 22, 2009 3:37 pm

Shocked Shocked Shocked cikmie marah tol nmpk...
biar la dia cikmie azab kubur lain2 geek geek geek

jahat
Moderator
Moderator

Posts : 638
Join date : 21/08/2009
Age : 31
Location : gombak - kl

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by cikmie on Sun Aug 23, 2009 3:18 pm

takleh la aku sedih la sebab pasal diorg,.imej ISLAM tercalar.. Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 87
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by bump iq on Wed Aug 26, 2009 11:58 pm

wahhh ade ustaz bob kt sini

bump iq
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 277
Join date : 24/08/2009

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Pijan on Thu Aug 27, 2009 11:41 am

jahat wrote:Shocked Shocked Shocked cikmie marah tol nmpk...
biar la dia cikmie azab kubur lain2 geek geek geek

Dio sobab azab lain2 tu le nk kono tolong bro...kalau samo kubor takpo, dio boleh tumpang rahmat cikmie..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Thu Aug 27, 2009 12:05 pm

sah ke nikah klau ade tatu...nikah tp xmandi hadas besar (hmm)
sunat ke x laki nana 2 wakakakakaka

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Pijan on Thu Aug 27, 2009 12:19 pm

!k!n@Pr!s0N BrEak wrote:sah ke nikah klau ade tatu...nikah tp xmandi hadas besar (hmm)
sunat ke x laki nana 2 wakakakakaka

Nape ko nk tau sunat ke tak sunat?? ape kepentingan perkara tu pade ko??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Thu Aug 27, 2009 12:21 pm

under ko nak berforum ke nak hentam org....

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Pijan on Thu Aug 27, 2009 12:34 pm

!k!n@Pr!s0N BrEak wrote:under ko nak berforum ke nak hentam org....

huh..ko ni ade pengalaman berforum ke tkde?? Tau ke ape dia "Forum"

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by adie on Thu Aug 27, 2009 1:01 pm

mmg sepatutnya dia pki pakaian yg tidak menampakkan tatu 2.

adie
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 133
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Admin on Thu Aug 27, 2009 2:05 pm

adie wrote:mmg sepatutnya dia pki pakaian yg tidak menampakkan tatu 2.

ida bangga kot ada menda tu... tu yg sibuk nak tayang....

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by adie on Thu Aug 27, 2009 2:18 pm

tp adalah saya tgk sebuah rancangan televisyen ni ckp jika seseorang yg x kiralah yg asalnya islam ke x,sekiranya bertatu dan ingin membuang tatu ,seeloknya tidak membuang tatu 2.kerana membuang tatu adalah sesuatu yg mendatangkan mudarat kepada tubuh badan kita.wallaualam

adie
Budak Sekolah Menengah
Budak Sekolah Menengah

Posts : 133
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Pijan on Thu Aug 27, 2009 2:46 pm

Tatu Di Tubuh Badan Adakah Wajib Dihilangkan?

Bahawa hukum bertatu itu adalah haram. Namun bagaimana pula hukum menghilangkan tatu di tubuh badan, adakah ia wajib ataupun tidak? Dalam perkara ini ada beberapa keadaan seperti
berikut:-

(i) Orang yang mukallaf (baligh dan berakal) bertatu dengan kehendak
atau kerelaannya. Jika dia dapat menghilangkan tatu itu dengan
perubatan atau dengan cara pembedahan walau menurut doktor ia
mendatangkan mudharat seperti hilang anggota atau fungsinya atau
menyebabkan keadaan anggota zahirnya buruk dan jelik akan tetapi dia
tidak takut akan mudharat tersebut, maka wajib dia menghilangkan tatu
itu. Adapun jika dia takut akan mudharat tersebut, maka tidaklah
diwajibkan ke atasnya menghilangkan tatu itu dan dia tidak akan berdosa
setelah dia bertaubat.

(ii) Orang yang dipaksa untuk bertatu bukan kehendak atau kerelaannya
adalah tidak diwajibkan dia menghilangkan tatu di tubuh badannya itu.

(iii) Orang yang belum ada taklif ke atasnya seperti kanak-kanak dan
orang gila. Jika seseorang itu bertatu ketika keadaannya belum ada
taklif maka tidaklah diwajibkan ke atasnya menghilangkan tatu tersebut.

(iv) Orang kafir yang memeluk agama Islam. Jika dia bertatu sebelum
Islamnya adalah diwajibkan menghilangkan tatu tersebut, sebagaimana
keadaan orang yang mukallaf bahagian (i) di atas.


Diamik dari http://www.iluvislam.com

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Thu Aug 27, 2009 2:57 pm

emmm..bia la dowg..janji bahagia..dowg yg tgung..haha..nana 2 seksi gler..emmm..

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Pijan on Thu Aug 27, 2009 3:04 pm

ScOrPiO GuRlZzzz wrote:emmm..bia la dowg..janji bahagia..dowg yg tgung..haha..nana 2 seksi gler..emmm..

Ko ni laki ke pompuan?? Apsal bernapsu tgk Nana lak nih?? Musykill aku...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Thu Aug 27, 2009 5:15 pm

adoiii..pijan nih..aku ckp je..x bnafsu pn...

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by MutiaraKirana on Thu Sep 03, 2009 5:20 am

nak kt dia tayang2kan tatu 2 xgak,biasala pkai tshirt,xkan la memanjang je nak pkai bju yg lngan pnjang,lainla klu pkai singlet ke n bab2 dosa pahala biarla,i2 urusan dia dgn tuhan....kita sbagai manusia yg termampu dwat pun hnya mmberi pndangan n nasihat,2pun klu knal rapat dgn dia,xkan la kita nak cbuk2 cri dia smata2 nak nasihatkan dia,dah xda keje ke pa.....

MutiaraKirana
Budak U
Budak U

Posts : 167
Join date : 27/08/2009
Age : 41
Location : Kuala Lumpur

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by nuwinzaaba on Thu Sep 03, 2009 9:10 am

MasyaAllah mcm2 la skrg neh... dh nk tiru gaya Barat lak... rasa klu dh boleh wat sama je ngan bdk2 dri Barat mungkin dh rasa hebat sgt kot...dunia2...moga2 tatu 2 bkn tatu yg sbnr...hrp2 yg faked jer, mana tau tatu cam inai india 2 yg blh d hlg kan dlm masa ttentu ahaks, tapi klu x gak huhu mintak2 la dia cpt sdr, aminnnnn, selalu gak tgk dak2 sabah btatu & dorg gtau 2 semua psl ikot budaya dorg...!!~~Nauzubillah hi min zaliq'!!~~

nuwinzaaba
Manager
Manager

Posts : 554
Join date : 25/08/2009
Age : 86
Location : Bangi, Selangor, Malaysia

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Pijan on Thu Sep 03, 2009 1:21 pm

nuwinzaaba wrote:MasyaAllah mcm2 la skrg neh... dh nk tiru gaya Barat lak... rasa klu dh boleh wat sama je ngan bdk2 dri Barat mungkin dh rasa hebat sgt kot...dunia2...moga2 tatu 2 bkn tatu yg sbnr...hrp2 yg faked jer, mana tau tatu cam inai india 2 yg blh d hlg kan dlm masa ttentu ahaks, tapi klu x gak huhu mintak2 la dia cpt sdr, aminnnnn, selalu gak tgk dak2 sabah btatu & dorg gtau 2 semua psl ikot budaya dorg...!!~~Nauzubillah hi min zaliq'!!~~

Ko merepek ape ni?? moga2 tatu 2 bkn tatu yg sbnr ape jadah kalau dah terang2 tatu tu asli... Ko tatau ke mamat tu sblom ni bukan islam??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by jacksperow on Thu Sep 03, 2009 1:25 pm

HAHAHAHHAHAHAHA AKU TOLONG GELAK JE...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by nuwinzaaba on Thu Sep 03, 2009 1:26 pm

aku xtau la pijan klu aku tau xde aku taip g2.. sowi la klu aku merepek.. tapi aku mmg xtau.. aku taip g2 psl xmo komen bnyk2 coz xknl sgt sape dorg 2.. slh taip kang xtau bla nk p mntak maaf kui... xmengikuti sgt... so org tnjuk aku tgk je la... btw tq ats teguran ko 2...!!~~Inesen~~

nuwinzaaba
Manager
Manager

Posts : 554
Join date : 25/08/2009
Age : 86
Location : Bangi, Selangor, Malaysia

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by jacksperow on Thu Sep 03, 2009 1:29 pm

ADESS...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Gambar Suami Nana Era Bertatu

Post by Sponsored content Today at 12:31 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum