Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

View previous topic View next topic Go down

KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by jacksperow on Fri Sep 11, 2009 2:36 pm

skang islam makin tercabar,dicabar&dihina oleh org2 kafir..umat islamtak dpat buat apa2 bila tengok saudara2 kita ditindas...pekara ni NABI MUHAMMAD S.A.W.dah ramal
dari dulu lg..
1.hadis nabi(UMAT LAIN AKAN MERATAH KAMU SEPERTI ANJING2 MERATAH MAKANAN)
sahabat tanya NABI,apakah ni sebab umat islam sedikit?NABI mnjawap TIDAK,umat islam seramai BUIH DILAUTAN..ALLAH mngikis perasaan berani dlm hati umat islam&
masukan perasaan berani dlm hati org2 kafir..ALLAH cmpakan 'al wahan' dalam hati umat islam..sahabt tnya NABI apa wahan?
NABI mnjawab 'WAHAN TU CINTAKAN DUNIA LEBIH DAN BENCIKAN AKHIRAT'
mari kita renungkn sejenak tntang kebenaran sabda NABI ni..umat islam skang lebih kurang 1bilion,dikatakn ramai la gak,kita bertebaran dimuka bumi ni,kebanyakan umat islam tngal di negara ug banyak hasil bumi..sumber ekonomi yg kukuh&tenaga kerja yg ramai yg boleh jadi eset majukan negara dan memetabatkn islam sebagai negara islam ygdisegani di serata dunia...
persoalanyan skang,asal faktor2 ni kita tak maanfaatkan?knapa umat islam kita skang lemah dan senang2 ja dikitai oleh org2 kafir?

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by jacksperow on Fri Sep 11, 2009 2:43 pm

tapi skang musuh islam yg punyai okonomi yg kukuh buat islam porak peranda..
NABI dah bg tau punca kelemahan kita ialah kita lebih cintakan dunia dari akhirat...spatutnya kejatuhan kota baghdad kita amik iktibar supaya tak berlaku lg pekara yg sama....skang keadaaaan umat islam lemah,dah la ekonomi lemah,tambah pulak ngan masalh2 rasuah,zina,bunuh,dan macam2 lg gejala sosial...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by jacksperow on Fri Sep 11, 2009 2:46 pm

tapi kita sibuk dok berpolitik,berdengi diantara satu sama lain,
hina menghina sesama islam....pastu saling salah mnyalahi diantara satu sama lain....adakah kita tak mnyedari bahawa penghujung dunia smakin hampir?

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by jacksperow on Fri Sep 11, 2009 3:36 pm

semoga kita dapat tingkatkan iman dan amal kita di sepuluh ari terakhir ramadan ni...amin...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 4:07 pm

Kalau tkde politik, mcmana nk buat undang2?? Kalau tkde politik, sape yang nk melaksanakan keadilan?? Kalau tkde politik, lagi senanglah musuh islam nk jahanamkan islam...Islam nk bersatu atas nama apa kalau tiada politik?? Cakap siapa yang perlu dipatuhi umat islam kalau tiada politik?? Siapa yang nk menrencanakan ekonomi,pelajaran,pertahanan dan kesihatan umat islam kalau tiada politik?? Ko ke Jacksperrow??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Fri Sep 11, 2009 4:23 pm

alahai..politik lg...

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by jacksperow on Fri Sep 11, 2009 6:51 pm

Pijan wrote:Kalau tkde politik, mcmana nk buat undang2?? Kalau tkde politik, sape yang nk melaksanakan keadilan?? Kalau tkde politik, lagi senanglah musuh islam nk jahanamkan islam...Islam nk bersatu atas nama apa kalau tiada politik?? Cakap siapa yang perlu dipatuhi umat islam kalau tiada politik?? Siapa yang nk menrencanakan ekonomi,pelajaran,pertahanan dan kesihatan umat islam kalau tiada politik?? Ko ke Jacksperrow??
macam mana nak n\buat undang2??
sape suh buat?undang islam dah tersedia..
sape yg nak laksanakan keadilan?
umat islam yg sebenar2 islam,kemudian membentuk negara islam...
lg senang musuh islam jahanamkn islam?
saudara pijan ingat musuh tu makhluk sape?kita ni makhluk sape?
islam ni ugama sape?
allah tu ade,takan allah kiamatkan dunia ni selagi ade umat islam.walaupun 1org ja,walaupun org tu hanya ingat allah sewaktu kesusahan...
sape yg menrencanakan?
anda ingat tanpa rahmat allah anda buleh gerakan satu je jari anda?
anda ingat anda semayang,atas sebab anda?kalau bukan dari hidayat nya anda buleh bernafas?kalau bukan atas rahmat dia bulehke islam tu berkembang?
kalau bukan atas rahmat dia bulehkah anda berfikir?
kalau bukan dia yg beri petunjuk,bulehkah manusia mncipta kereta?
kalau bukan dari petunjuk nya bulehkah manusia menciptakan sesuatu?
kalau umat islam berperangai cam skang ni bulehkan islam ni bangkit?
bulehkah umat islam membina sebuah negara islam tanpa pertolongan dari nya?
nabi tak bentuk poliyik dahulu,sebaliknya perbetulkan akidah para2 sahabat,kemudian baru bangkitkan sebuah negara islam...
firauan bangkitkan negara nya tanpa perbetulkan dirinya hinga dia berani mngaku dia tuhan...
jadi umat islam harus bangkitkan negara islam melalui cara baginda atau cara firaun???????????????

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by Pijan on Fri Sep 11, 2009 10:25 pm

Jadi sekarang siapa yang nk jadi khalifah?? Siapa yang nk perbetulkan akidah umat islam sekarang ni?? Nak guna cara apa tuk melantik khalifah tuk dijadikan pedoman??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by jacksperow on Sat Sep 12, 2009 12:57 pm

Pijan wrote:Jadi sekarang siapa yang nk jadi khalifah?? Siapa yang nk perbetulkan akidah umat islam sekarang ni?? Nak guna cara apa tuk melantik khalifah tuk dijadikan pedoman??
ummat islam la yg jadi khalifah..
kita guna cara para sahabat melantik khalifah...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by Pijan on Sat Sep 12, 2009 1:08 pm

jacksperow wrote:
Pijan wrote:Jadi sekarang siapa yang nk jadi khalifah?? Siapa yang nk perbetulkan akidah umat islam sekarang ni?? Nak guna cara apa tuk melantik khalifah tuk dijadikan pedoman??
ummat islam la yg jadi khalifah..
kita guna cara para sahabat melantik khalifah...

Bukankah ini juga dipanggil politik?? Atau kau tak paham apa maksud politik itu??

Politic : Politics is the process by which groups of people make decisions

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by jacksperow on Sat Sep 12, 2009 1:12 pm

Pijan wrote:
jacksperow wrote:
Pijan wrote:Jadi sekarang siapa yang nk jadi khalifah?? Siapa yang nk perbetulkan akidah umat islam sekarang ni?? Nak guna cara apa tuk melantik khalifah tuk dijadikan pedoman??
ummat islam la yg jadi khalifah..
kita guna cara para sahabat melantik khalifah...

Bukankah ini juga dipanggil politik?? Atau kau tak paham apa maksud politik itu??

Politic : Politics is the process by which groups of people make decisions
saudara ni paham atau tidak ape tg saya ulaskan???
bukan kah saya sudah katekan,kita perbetulkan dulu diri dan iman kita,kemudian barulah kita berpolitik secara yg ditunjuk oleh nabi kita...kalau dalam keadaan iman kita skarang,bagaimana kita nak bangkitkan negara islam yg dirahmati oleh allah?

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by Pijan on Sat Sep 12, 2009 1:18 pm

Kita itu siapa?? Adakah kamu fikir langsung tiada seorang pun yang sesuai dijadikan khalifah di dunia ini pada masa sekarang??? Adakah kamu fikir di Malaysia ini tidak ada langsung satu manusia pun yang layak menjadi khalifah??
So, apa yang disarankan saudara ialah kita ni perlu tingkatkan iman kita sendiri sehingga tahap seorang Ulama' barulah kita layak untuk berpolitik??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by jacksperow on Sat Sep 12, 2009 1:45 pm

Pijan wrote:Kita itu siapa?? Adakah kamu fikir langsung tiada seorang pun yang sesuai dijadikan khalifah di dunia ini pada masa sekarang??? Adakah kamu fikir di Malaysia ini tidak ada langsung satu manusia pun yang layak menjadi khalifah??
So, apa yang disarankan saudara ialah kita ni perlu tingkatkan iman kita sendiri sehingga tahap seorang Ulama' barulah kita layak untuk berpolitik??
kita bemaksud semua ummat islam...kalau didunia saya tidak pasti,tapi dinegara kita,
masih belum lg munculnya khalifah yg benar2 bergelar khalifah...
saudara pijan beristifar dulu sebelum memberi ulasan...saya tak bermaksud kita perlu tingkatkan iman kita ketahap ulama,tapi kalau mampu,lg bagus alhamdulillah...
cuba saudara lihat sendiri iman umat islam sekarang?adakah islam ni hanya sekadar nama?zaman nabi juga berpolitik,tapi adekah sampai sahabat hina mnghina diantara satu sama lain?fitnah memfitnah?rasuah?tolak hukum allah?tindas menindas?
tapi sekarang politik yg kita amalkan samakah dengan politik dizaman para sahabat?

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SILA RENUNGKAN SEJENAK..

Post by Sponsored content Today at 12:32 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum