Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual

View previous topic View next topic Go down

Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual

Post by pahlawan007 on Sat Sep 12, 2009 10:56 am


Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual



Friday, 11 September 2009 |
Ruangan: Berita


SHAH
ALAM, 11.September- Laporan polis dibuat, hari ini, berhubung kenyataan
berunsur gangguan seksual yang dilemparkan terhadap Exco Hal Ehwal
Wanita, Kebajikan, Sains Teknologi dan Inovasi, Rodziah Ismail .

Beliau berkata, kata-kata kesat berbaur ancaman yang dilemparkan
kepadanya semasa Sesi Majlis Dialog Awam bersama penduduk Seksyen 23, 5
September lalu dikhuatiri mengancam keselamatannya.

“Bukanlah hasrat saya, untuk memenjangkan isu ini, kerana isu
sebenar ialah isu sebeanr ialah pemindahan kuil sek19 namun keputusan
ini dibuat setelah hampir seminggu berlalu kerana tentang keselamatan
diri saya, keluarga serta pegawai saya semakin hari semakin bertambah
memandangakan pihak polis belum lagi mengambil sebarang tindakan dalam
perkara ini,” katanya.

Beliau berkata kepada media sebelum membuat rakaman percakapan di Ibu Pejabat Polis, Shah Alam, tengahari tadi.
Beliau yang juga ahli penal Dialog tersebut dicemari perbuatan
tidak bertanggungjawab kumpulan tertentu yang mencetuskan kekecohan
dengat kata-kata seperti “ Aku akan rogol kau, Rodziah!” yang boleh
memburukan nama beliau.

“Dialog yang lepas begitu jelas perkara itu berlaku, begitu jelas
hamburan kata-kata tetapi setelah semingu yang berlalu tiada apa-apa
tindakan yang dibuat oleh pihak tertentu,

“saya telah hadir bagi wakil rakyat daerah itu bagi menyelesaikan
masalah itu tapi apa yang saya dapati dalam dialog itu, beberapa
perkataan yang menuju kepada saya iatu perkataan jalang, “Rodziah
mengalahkan pelacur”, “babi” dan “sundal” dan satu kata yang menyentuh
kepada keselamatan saya ialah, “Aku akan rogol kau Rodziah!, intimedasi
ini jelas untuk memburukan nama dan menghina saya.” Katanya.

Selain itu, katanya, tindakan melaporkan perkara ini juga bagi
mewakili dan memperjuangkan melindungi hak kaum wanita diluar sana yang
diancam dengan kenyataan berunsur ganguan seksual seperti itu.

“Saya akan bekalkan klip video yang menunjukan jelas perlakuan
tersebut, saya tuntut pihak polis untuk menyiasat perkara ini sama-ada
lemparkan kepada saya atau sesiapa yang yang dilamparkan, siasat mereka
ini bawa kemuka pengadilan dan demi keselamatan semua individu
terutamanya mereka tidak boleh menghina maruah wanita,” katanya.

pahlawan007
Budak U
Budak U

Posts : 177
Join date : 29/08/2009
Age : 42
Location : Subang

Back to top Go down

Re: Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual

Post by jacksperow on Sat Sep 12, 2009 11:13 am

nak wat ugutan seksual kat sape ek???
nak rasa gak camne...
wakakakakakakakak....

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual

Post by Mr.Puaka on Sun Sep 13, 2009 3:27 am

Baguslah, laporan aje la setiap wanita berhak melaporkan setiap perkara yang membabitkan gangguan seksual.

Tak kira secara perkataan, perbuatan, atau isyarat. Jadi rodziah ni berhak sebagai wanita utk mempertahankan hak beliau.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual

Post by et0n on Sun Sep 13, 2009 11:30 am

lapor jerk laa.. kang kalau dah kena rogol baru nak lapor polis cakap nape tak lapor time kena ugut...

et0n
Moderator
Moderator

Posts : 476
Join date : 24/08/2009
Age : 36
Location : Wilayah Iskandar, Johor Bahru

Back to top Go down

Re: Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual

Post by hafiz_mivec88 on Sun Sep 13, 2009 11:39 am

ye sokong sis tue..klu kne ugut pn elok report..x kan dah kena rogol bru nak report

hafiz_mivec88
Manager
Manager

Posts : 654
Join date : 02/09/2009
Age : 28
Location : seremban

Back to top Go down

Re: Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual

Post by Pijan on Mon Sep 14, 2009 10:50 am

Bila seseorang tu dengan berani boleh mengatakan bahawa Hukum
Hudud tu tak sesuai di Malaysia maka sia sia je lah aku nk melayan
karenah2 orang2 yang macam ni..so silalah, hentam je lah kerajaan PR
yang takde guna satu sen ni.. aku dah malas nk berbicara kat sini...
Korang je menang aku mengaku kalah... Ambillah thread politik forum
ni,gunakanlah sebagai platform untuk menarik balik orang melayu kembali
pada UMNO...sekian terimakasih

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual

Post by Mr.Puaka on Sat Sep 26, 2009 3:43 pm

Bila seseorang menyatakan bahawa nak tubuhkan negara islam bersekongkol dgn DAP dan PKR yang memang terang2 menolak sebuah negara Islam apakah kita perlu percaya yang kalau puak ini mengambil alih tampuk pimpinan negara puak PAS ini mampu jadikan Malaysia sebuah negara Islam yang mengamalkan hukum hudud? sedangkan DAP dh terang2 cakap nak tubuhkan negara Islam, "langkah mayat mereka' terlebih dahulu.

Mendekati DAP utk berdakwah alasan yang digunakan oleh puak PAS, sedangkan UMNO cakap psl nak tubuhkan kerajaan perpaduan taknak pulak mereka terima pakai.


Inilah akibat kalau menggunakan agama utk berpolitik utk menghalalkan cara. Kalau PR mampu amik alih pimpinan negara saya nak tengok sama ada hukum hudud dpt dilaksanakan atau tidak dan sebuah penubuhan negara Islam akan berjaya di laksanakan atau tidak selagi mereka bersama rakan PR yang lain

Moga-moga PRU akan dtg PR berjaya amik alih.. sama-sama kita tengok.

_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Rodziah Buat Laporan Polis Terhadap Ugutan Seksual

Post by Sponsored content Today at 12:33 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum