Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


IRI di Belakang Kemenangan Besar PR dan Anwar Ibrahim

View previous topic View next topic Go down

IRI di Belakang Kemenangan Besar PR dan Anwar Ibrahim

Post by Mr.Puaka on Sun Sep 13, 2009 7:36 am

Analisis ini ditujukan kepada semua jentera anti Anwar di luar sana. Samada anda adalah ahli parti PAS,UMNO,DAP,Komponen BN dan dalam PKR sendiri. Anda perlu mengetahui perkara-perkara di bawah supaya anda tidak sentiasa leka dengan politik di kalangan anda sendiri dan bangkit bersatu menentang Anwar Ibrahim.

Sila ambil perhatian terhadap apa yang akan Kumbang tulis ini.

Melihat kepada kemenangan terbesar Pakatan Pembangkang pada PRU ke-12 lalu dan rentetan kemenangan Pilihan Raya yang kecil yang digapai oleh Pakatan Pembangkang. Ramai tertanya-tanya kenapa kemenangan secara mendadak boleh diperolehi Pakatan Pembangkang dalam pilihanraya-pilihanraya yang mereka sertai.

Jika kelemahan UMNO sebagai faktor, kenapa pada tahun 1999 Barisan Nasional mampu mempertahankan majoriti dua pertiga dan begitu juga pada pilihanraya pada tahun 1990 selepas krisis penubuhan UMNO baru, Barisan Nasional mampu menang besar walaupun pada tahun 1999 dan 1990 UMNO berpecah dan mengalami krisis.

Faktor kedua yang sering dimomokkan penyokong dan ahli Pakatan Pembangkang dan Barisan Nasional sendiri ialah faktor ketokohan Anwar Ibrahim menjadi faktor penentu kepada sokongan dan kemenangan besar Pakatan Pembangkang. Tetapi pertikaiannya kenapa Anwar Ibrahim sendiri tidak mensasarkan kemenangan besar pada PRU ke-12 lalu dan hanya mensasarkan kemenangan 30 kerusi parlimen bagi Pakatan Pembangkang kerana Kumbang yakin beliau sendiri tidak yakin dirinya mampu membuatkan Pakatan Pembangkang menang besar pada PRU ke-12. Disebabkan itu Kumbang diberitahu oleh rakan-rakan dari dalam PKR, Anwar Ibrahim dikatakan terlalu gembira dengan kemenangan besar Pakatan Pembangkang pada PRU ke-12 lalu sehingga melompat-lompat di atas kerusi seperti budak-budak.

Bukan sahaja Anwar Ibrahim, ahli dan penyokong Pakatan Pembangkang pun tidak yakin mereka akan menang besar dan meletakkan calon tangkap muat di kebanyakkan kawasan. Kerana ramai yang tidak mahu bertanding disebabkan tidak yakin akan menang jika dicalonkan. Hal ini yang menyebabkan ramai calon tangkap muat menang dan menyebabkan krisis di dalam PKR sendiri iaitu kebanyakkan calon tangkap muat yang menang dikatakan kurang bersedia menjalankan komitmen dalam parti dan kawasan mereka.

Disebabkan dua faktor di atas ini ternyata bukan faktor konkrit terhadap kemenangan besar Pakatan Pembangkang di PRU ke-12 dan Pilihanraya kecil kebelakangan ini, Kumbang dan rakan-rakan di AIDC telah mengkaji 'tangan-tangan' yang terlibat di sebalik tsunami politik dan kebangkitan Pakatan Pembangkang.

Antara faktor dan 'tangan-tangan' yang membantu kebangkitan Pakatan Pembangkang ialah satu pertubuhan di Amerika Syarikat iaitu IRI atau International Republican Institute.

IRI atau International Republican Institute adalah 'nonprofit organization', kerajaan Amerika.Term 'nonprofit organization' bermaksud organisasi yang tidak mementingkan keuntungan. Maksud 'badan yang tidak mementingkan keuntungan' adalah badan itu mendapat saluran dana daripada kerajaan Amerika yang digunakan untuk tujuan tertentu.

Menurut Presiden Bush semasa berucap di IRI (2005) IRI merupakan instrumen paling berkesan menyebarkan agenda 'demokrasi' di dunia.

Menurut Bush lagi IRI berfungsi melatih kader-kader baru (pro-Amerika) melalui proses pilihanraya dan tiga kaedah digunakan oleh Amerika untuk menyebarkan "demokrasi" ke negara-negara luar iaitu pertama menggunakan kaedah 'penyusupan masuk',kedua menaja parti dan individu tertentu dalam pilihanraya dan ketiga 'peperangan'.

Sejarah awal penubuhan IRI adalah untuk merealisasikan ucapan Presiden Amerika Ronald Reagan pada tahun 1983.

Menurut Ronald Reagan, kaedah lama Amerika 'menawan' dunia sebelum ini menggunakan Central Intelligence Agency (CIA) dan United States Agency for International Development (USAID) dianggap sudah ketinggalan zaman kerana kedua-dua agensi itu sudah dicop berwajah 'hitam'.

Jadi menurut Reagan, Amerika perlu memikirkan satu kaedah baru yang berwajah 'putih' bertemakan 'demokrasi' yang akhirnya diterjemahkan dengan penubuhan dua badan penyumbang dana demokrasi iaitu NED dan IRI pada tahun 1983.

Maka NED adalah badan induk 'demokrasi' dan manakala IRI pula cabang NED yang berfungsi khusus dalam pilihanraya.

Sumbangan IRI dikatakan sangat besar membantu Anwar dalam pilihanraya Malaysia. Sumbangan tersebut dari segi pemberian dana, pemantauan pilihanraya dan kajian sikap,strategi kempen pilihanraya,latihan kepada ahli-ahli parti dan pelbagai bantuan lain termasuk manipulasi isu pilihanraya. Ini dibuktikan dengan MAFREL(badan pemantau pilihanraya) dan Merdeka Center(badan penyelidikan) di Malaysia yang ditaja IRI. Kedua-dua badan ini mengisytiharkan diri mereka sebagai badan bebas tetapi sebenarnya mereka dikatakan lebih berat sebelah kepada Anwar Ibrahim. Kesungguhan IRI ini membayangkan kerajaan Amerika telah mensasarkan Anwar bakal diangkat menjadi Perdana Menteri Malaysia sepertimana yang pernah diramalkan oleh akhbar Israel, The
Jerusalem Post.

Tidak seperti di Afghanistan, Amerika terpaksa menghantar tentera untuk mengangkat Hamid Karzai sebagai Presiden, tetapi di Malaysia, sejarah "kemerdekaan" tidak melibatkan kuasa peperangan, tetapi sebaliknya melalui proses rundingan. Oleh itu di Malaysia, Amerika tidak memerlukan kuasa tentera, sebaliknya perlu menyuntik dana yang cukup dan bantuan-bantuan lain seperti yang dinyatakan di atas untuk membantu proses menaikkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dan setelah Anwar naik sebagai Perdana Menteri mereka pula akan menjalankan agenda mereka di Malaysia dan menjadikan Anwar Ibrahim hanya sebagai boneka.

Jadi tidak hairanlah bagaimana Anwar Ibrahim boleh menang besar pada PRU ke-12 dan setiap pilihanraya kecil kerana segalanya telah disediakan oleh IRI dari segi kewangan hinggalah strategi kempen. Anwar Ibrahim dan Pakatan Pembangkang hanya menjalankan strategi yang dirancang oleh pertubuhan Amerika ini dan menikmati kemenangan yang menandakan penjajahan semula yang bakal tiba jika Anwar Ibrahim berjaya menjadi Perdana Menteri.

Persoalan di atas semua ini, adakah jentera anti Anwar di luar sana hanya duduk diam dan sibuk berpolitik di kalangan mereka serta bergaduh sesama sendiri di kala bantuan besar secara konsisten diberikan kepada Anwar Ibrahim oleh IRI?

Adakah mereka tidak menyedari yang ancaman kian besar dan keadaan semakin runcing hari demi hari?

Naiknya Anwar Ibrahim sebagai bukan hanya menyebabkan kekalahan kepada parti lawan mereka tetapi bermulanya era penjajahan semula di negara kita.

Fikir-fikirkanlah..

Kumbang dan rakan-rakan di AIDC,Blogger Patriot,Blogger Pembela Negara dan Blogger Serius akan terus mendedahkan kepincangan Anwar Ibrahim selepas ini dan terpulang kepada anda semua untuk mengambil langkah seterusnya.


Sumber :http://analisisringan.blogspot.com/2009/




Puaka: " Sama Rata, Sama Rasa, Depan Belakang Sama Saja"

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: IRI di Belakang Kemenangan Besar PR dan Anwar Ibrahim

Post by Pijan on Mon Sep 14, 2009 10:50 am

Bila seseorang tu dengan berani boleh mengatakan bahawa Hukum
Hudud tu tak sesuai di Malaysia maka sia sia je lah aku nk melayan
karenah2 orang2 yang macam ni..so silalah, hentam je lah kerajaan PR
yang takde guna satu sen ni.. aku dah malas nk berbicara kat sini...
Korang je menang aku mengaku kalah... Ambillah thread politik forum
ni,gunakanlah sebagai platform untuk menarik balik orang melayu kembali
pada UMNO...sekian terimakasih

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: IRI di Belakang Kemenangan Besar PR dan Anwar Ibrahim

Post by Mr.Puaka on Sat Sep 26, 2009 3:43 pm

Bila seseorang menyatakan bahawa nak tubuhkan negara islam bersekongkol dgn DAP dan PKR yang memang terang2 menolak sebuah negara Islam apakah kita perlu percaya yang kalau puak ini mengambil alih tampuk pimpinan negara puak PAS ini mampu jadikan Malaysia sebuah negara Islam yang mengamalkan hukum hudud? sedangkan DAP dh terang2 cakap nak tubuhkan negara Islam, "langkah mayat mereka' terlebih dahulu.

Mendekati DAP utk berdakwah alasan yang digunakan oleh puak PAS, sedangkan UMNO cakap psl nak tubuhkan kerajaan perpaduan taknak pulak mereka terima pakai.


Inilah akibat kalau menggunakan agama utk berpolitik utk menghalalkan cara. Kalau PR mampu amik alih pimpinan negara saya nak tengok sama ada hukum hudud dpt dilaksanakan atau tidak dan sebuah penubuhan negara Islam akan berjaya di laksanakan atau tidak selagi mereka bersama rakan PR yang lain

Moga-moga PRU akan dtg PR berjaya amik alih.. sama-sama kita tengok.

_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: IRI di Belakang Kemenangan Besar PR dan Anwar Ibrahim

Post by Sponsored content Today at 2:04 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum