Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Osama Sudah Meninggal Dunia?

View previous topic View next topic Go down

Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by Mr.Puaka on Sun Sep 13, 2009 8:30 am

PEMIMPIN Al-Qaeda, Osama bin Laden (gambar) dipercayai sudah meninggal dunia pada 13 Disember 2001 akibat penyakit buah pinggang tetapi pemerintah Amerika Syarikat (AS) dan kerajaan Britain dipercayai menyembunyikan kematiannya bagi meneruskan perang terhadap
keganasan, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut akhbar itu, Pervez Musharraf semasa menjadi Presiden Pakistan pernah memberitahu stesen televisyen CNN di AS pada Januari 2002 bahawa Osama sudah meninggal dunia kerana sakit buah pinggang iaitu beberapa bulan selepas serangan pengganas berlaku di New York.

Kenyataan itu dibuat selepas akhbar Al-Wafd di Mesir memnyiarkan satu laporan pada 26 Disember 2001 yang menyatakan seorang tokoh terkenal kumpulan Taliban Afghanistan mengumumkan bahawa Osama sudah dikebumikan pada 13 Disember 2001.

"Dia (Osama) menghadapi komplikasi yang serius dan telah meninggal dunia. Dia dikebumikan di Tora Bora dalam satu pengebumian yang dihadiri oleh 30 pejuang Al-Qaeda, rakan-rakan rapat dari keluarga dan rakannya dari Taliban.

"Berdasarkan tradisi fahaman Wahabi, tidak ada tanda dibuat di kubur Obama," menurut laporan akhbar itu.

Teori yang mendakwa Osama sudah meninggal dunia dibuat pada awal tahun ini apabila bekas pegawai perisikan asing AS yang kini berkhidmat sebagai pensyarah di Universiti Boston, Profesor

Angelo M. Codevilla berkata, semua rakaman pita video dan suara yang didakwa sebagai Osama tidak pernah meyakinkan pemerhati," kata profesor itu.

Menurutnya, wajah lelaki yang muncul dalam beberapa rakaman video tidak kelihatan seperti Osama.

"Beberapa rakaman video menunjukkan lelaki seperti Osama itu mempunyai hidung bengkok manakala rakaman lain menunjukkan hidung yang lebih pendek serta lebar," jelasnya.

Menurut Ketua Jabatan Kajian Agama Universiti Duke, Profesor Bruce Lawrence, imej dalam beberapa rakaman suara dan video yang didakwa Osama tidak konsisten dengan fahaman Islam

Wahabi pegangan ketua Al-Qaeda itu.

Dalam satu video, Osama memakai cincin emas iaitu perhiasan yang diharamkan oleh pengikut Wahabi.

Dalam minggu ini, lebih banyak persoalan ditimbulkan berikutan penerbitan sebuah buku di Amerika dan Britain yang berjudul Osama bin Laden: Dead or Alive?

Buku itu ditulis oleh penganalisis politik dan falsafah di AS, Profesor David Ray Griffin.
Buku itu mendakwa Osama sudah meninggal dunia kerana kegagalan buah pinggang berfungsi atau penyakit yang berkaitan dengannya pada 13 Disember 2001 semasa dia tinggal di kawasan pergunungan Tora Bora, Afghanistan.

Pengebumiannya diadakan dalam tempoh 24 jam mengikut tradisi agama Islam dan kuburnya tidak mempunyai sebarang tanda, mengikut amalan Wahabi.

Menurut Griffin, banyak pita rakaman Osama yang disiarkan selepas hari pengebumiannya telah dibuat oleh Barat bagi mempengaruhi penduduk dunia bahawa ketua Al-Qaeda itu masih hidup.

Profesor itu berkata, tujuan pita rakaman palsu itu diadakan adalah bagi meningkatkan sokongan terhadap perang menentang keganasan di Iraq dan Afghanistan.

Tentera AS dan Britain yang melancarkan serangan besar-besaran ke atas Tora Bora, Afgha- nistan mengabaikan kenyataan Osama yang mendakwa dia tidak terlibat dalam serangan 11 September 2001 di AS.

Dalam satu daripada empat pengakuannya, Osama berkata: "Saya sudah menyatakan saya tidak terlibat. Sebagai seorang Islam, saya cuba sedaya upaya saya mengelak untuk menyatakan satu pembohongan. Saya tidak mempunyai sebarang pengetahuan... atau saya menimbangkan untuk membunuh wanita yang tidak bersalah, kanak-kanak dan manusia lain sebagai satu perbuatan yang dihargai." - Agensi

Puaka: Kejap dh mati, kejap masih hidup.. korang rasa osama ni hidup ke mati eik?

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by aL_BeLLa on Sun Sep 13, 2009 2:50 pm

malas nk bace pnjang2
but yg pasti bende xbetul kot
org ckp die dh mati
separuh lagi ckp die lom mati!!!
adess pening!!

aL_BeLLa
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 397
Join date : 07/09/2009
Location : shah alam,sek 19

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by jacksperow on Sun Sep 13, 2009 2:53 pm

belum mati lg la..semalam dia ade chating la..aku ade pvt beliau..nick beliau osama bin laden...aku nak beli bom sebutir..tapi beliau tak reply pvt aku pun...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by aL_BeLLa on Sun Sep 13, 2009 2:55 pm

jacksperow wrote:belum mati lg la..semalam dia ade chating la..aku ade pvt beliau..nick beliau osama bin laden...aku nak beli bom sebutir..tapi beliau tak reply pvt aku pun...

hang ckp bahase ape ngan die??
kalu melayu sure xbls

aL_BeLLa
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 397
Join date : 07/09/2009
Location : shah alam,sek 19

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by jacksperow on Sun Sep 13, 2009 2:56 pm

aL_BeLLa wrote:
jacksperow wrote:belum mati lg la..semalam dia ade chating la..aku ade pvt beliau..nick beliau osama bin laden...aku nak beli bom sebutir..tapi beliau tak reply pvt aku pun...

hang ckp bahase ape ngan die??
kalu melayu sure xbls
aku speakin klate...

jacksperow
Manager
Manager

Posts : 609
Join date : 21/08/2009

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by Joe on Sun Sep 13, 2009 3:35 pm

hahahha bajang
mcam2 ang ni

Joe
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 401
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by aL_BeLLa on Sun Sep 13, 2009 7:31 pm

jacksperow wrote:
aL_BeLLa wrote:
jacksperow wrote:belum mati lg la..semalam dia ade chating la..aku ade pvt beliau..nick beliau osama bin laden...aku nak beli bom sebutir..tapi beliau tak reply pvt aku pun...

hang ckp bahase ape ngan die??
kalu melayu sure xbls
aku speakin klate...

phm ke die???cayalah kalu die lh phm klate!!

aL_BeLLa
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 397
Join date : 07/09/2009
Location : shah alam,sek 19

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by Admin on Mon Sep 14, 2009 2:47 am

wallahualam.. entah hidup entah mati... tapi osama ni dah kira legend laa

_________________
http://forumcentral.forum-motion.com
Masuk kandang harimau mengaum..
Masuk kandang kambing mengembek..


Admin
Admin
Admin

Posts : 1456
Join date : 12/08/2009
Location : Wilayah Iskandar

http://forumcentral.forum-motion.com

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by anak kancil on Mon Sep 14, 2009 5:06 am

hidu[p mati ALLAH nye keje...yg masih hidup teruskan hidup dan yg dah mati kita doakan aje semoga dicucuri rahmat ke atas rohnya...teruskan hidup bukan dengan membuat dosa..tapi dengan mengambil iktibar dan pedoman dari appe yg telah berlaku.. lol! icon pebret ak hahaha lol!

anak kancil
Budak Sekolah Rendah
Budak Sekolah Rendah

Posts : 48
Join date : 29/08/2009
Age : 30
Location : malaysia

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by MutiaraKirana on Mon Sep 14, 2009 7:00 am

Puaka: Kejap dh mati, kejap masih hidup.. korang rasa osama ni hidup ke mati eik?





xtau nak rasa la puaka sbb aku xmkn org hehehe,pe pun dia hidup atau mati hnya ALLAH n kluaganye je yg tau.

MutiaraKirana
Budak U
Budak U

Posts : 167
Join date : 27/08/2009
Age : 41
Location : Kuala Lumpur

Back to top Go down

Re: Osama Sudah Meninggal Dunia?

Post by Sponsored content Today at 2:15 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum