Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Anak Raja Petra Curi Motor?

View previous topic View next topic Go down

Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 15, 2009 8:30 am

SHAH ALAM - Sebuah motosikal Yamaha RXZ yang didakwa dicuri oleh anak editor laman web Malaysia Today, Raja Petra Raja Kamaruddin dapat dikesan pemiliknya sendiri selepas sebulan membuat laporan polis berhubung kehilangan kenderaan itu.

Mohd. Syaiful Setapa, pemilik motosikal yang merupakan saksi pertama perbicaraan kes curi dan memiliki motosikal curi melibatkan tertuduh Raja Azman, memberitahu, dia menemui motosikal disyaki miliknya itu ketika membuat rondaan di Seksyen 26 di sini selepas laporan polis dibuat pada 20 Mac lalu.

"Saya nampak seorang lelaki Melayu menunggang motosikal itu lalu saya mengekorinya sehingga ke sebuah bengkel, juga di Seksyen 26.

"Kemudian saya pergi ke balai polis untuk menemui pegawai penyiasat yang mengendalikan kes saya untuk memaklumkan perkara itu dan seterusnya mengesahkan bahawa itu motosikal saya," katanya pada prosiding di hadapan Majistret Norkamilah Aziz di sini semalam.

Menurut Syaiful, dia dapat mengecam motosikal itu adalah miliknya berdasarkan kesan calar pada bahagian kepala motosikal dan juga dua pelekat yang ditampal di badan motosikal itu.

"Cuma motosikal itu ketika itu menggunakan nombor pendaftaran BDH 8370 tidak sama seperti nombor motosikal saya iaitu BJQ 9597. Rangka dan nombor casis juga berlainan," ujarnya lagi.

Puaka: Anak org kaya pun nak mencurik, hairan

_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by aL_BeLLa on Tue Sep 15, 2009 8:34 am

mcm2 la skrg!!!

aL_BeLLa
Executive Officer
Executive  Officer

Posts : 397
Join date : 07/09/2009
Location : shah alam,sek 19

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by pahlawan007 on Tue Sep 15, 2009 8:38 am

Ingat anak owg kaya semua baik-baik ke? ada gak yg cam setan wei, dalam setandang kelapa bukan semua elok..

pahlawan007
Budak U
Budak U

Posts : 177
Join date : 29/08/2009
Age : 42
Location : Subang

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by Mr.Puaka on Tue Sep 15, 2009 8:41 am

Yela.. bukan kalangan keluarga biasa raja petra ni.. ntah la.. mungkin betul la tu.. alahai dunia...

_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by Pijan on Tue Sep 15, 2009 12:04 pm

Tak tahu citer sebenar main sedap je mengutuk...bengong punye orang..

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Tue Sep 15, 2009 12:10 pm

ikin rase die beli barang curi tp bukan die yg mencuri...yelah barang curi kan murah berbanding barang ory.

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Tue Sep 15, 2009 1:08 pm

aku pantang btol dgr org mencuri motor nih..dh la motor aku pn baru ilang..nk raya time 2 la ilang...ptt bg hukuman yg lebih berat nih...

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by Pijan on Tue Sep 15, 2009 2:12 pm

ScOrPiO GuRlZzzz wrote:aku pantang btol dgr org mencuri motor nih..dh la motor aku pn baru ilang..nk raya time 2 la ilang...ptt bg hukuman yg lebih berat nih...

Bukan ko sorang je pantang ramai lagi pantang... aku lagi pantang bila orang buat tuduhan melulu kononnya anak orang kaya mcm ni la.. mcm tu la.. tanpa amik tau citer sebenarnya yg berlaku...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Tue Sep 15, 2009 2:54 pm

Pijan wrote:
ScOrPiO GuRlZzzz wrote:aku pantang btol dgr org mencuri motor nih..dh la motor aku pn baru ilang..nk raya time 2 la ilang...ptt bg hukuman yg lebih berat nih...

Bukan ko sorang je pantang ramai lagi pantang... aku lagi pantang bila orang buat tuduhan melulu kononnya anak orang kaya mcm ni la.. mcm tu la.. tanpa amik tau citer sebenarnya yg berlaku...

cite ni sbnar nye betul ke x nih...aku bkn ckp kt org kaye ni je..kt sesape la yg curik moto..kalo aku dapat sape yg curik moto aku 2...aku soh bdk2 ni belasah..pastu sumbat kt lokap..

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by Pijan on Tue Sep 15, 2009 2:58 pm

ScOrPiO GuRlZzzz wrote:
Pijan wrote:
ScOrPiO GuRlZzzz wrote:aku pantang btol dgr org mencuri motor nih..dh la motor aku pn baru ilang..nk raya time 2 la ilang...ptt bg hukuman yg lebih berat nih...

Bukan ko sorang je pantang ramai lagi pantang... aku lagi pantang bila orang buat tuduhan melulu kononnya anak orang kaya mcm ni la.. mcm tu la.. tanpa amik tau citer sebenarnya yg berlaku...

cite ni sbnar nye betul ke x nih...aku bkn ckp kt org kaye ni je..kt sesape la yg curik moto..kalo aku dapat sape yg curik moto aku 2...aku soh bdk2 ni belasah..pastu sumbat kt lokap..

Ko nak suh sape belasah?? Ade ke org nk yang nk dgr perintah ko??

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Tue Sep 15, 2009 3:02 pm

Pijan wrote:
ScOrPiO GuRlZzzz wrote:
Pijan wrote:
ScOrPiO GuRlZzzz wrote:aku pantang btol dgr org mencuri motor nih..dh la motor aku pn baru ilang..nk raya time 2 la ilang...ptt bg hukuman yg lebih berat nih...

Bukan ko sorang je pantang ramai lagi pantang... aku lagi pantang bila orang buat tuduhan melulu kononnya anak orang kaya mcm ni la.. mcm tu la.. tanpa amik tau citer sebenarnya yg berlaku...

cite ni sbnar nye betul ke x nih...aku bkn ckp kt org kaye ni je..kt sesape la yg curik moto..kalo aku dapat sape yg curik moto aku 2...aku soh bdk2 ni belasah..pastu sumbat kt lokap..

Ko nak suh sape belasah?? Ade ke org nk yang nk dgr perintah ko??

ade...geng ramai nih..adik nye geng ade..akak nye geng ade..abg nye geng ade..tunang aku nye geng pn ade...bdk silat ag tau..

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by Pijan on Tue Sep 15, 2009 3:03 pm

kalau mcmtu, izinkan aku mengundur diri la.. kang sesia lak gigi aku berlumba masuk perut lak nanti...

_________________

Pijan
Moderator
Moderator

Posts : 1171
Join date : 21/08/2009
Age : 41
Location : KuaLa LumPur

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Tue Sep 15, 2009 3:27 pm

Pijan wrote:kalau mcmtu, izinkan aku mengundur diri la.. kang sesia lak gigi aku berlumba masuk perut lak nanti...

hahaha..tau takut..

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by DJ Mr Syafiq on Tue Sep 15, 2009 3:46 pm

ak rse bukan dye curi pasal x der wet ak rse dye curik untuk tunjuk yg dye tuh hebat

DJ Mr Syafiq
Manager
Manager

Posts : 511
Join date : 10/09/2009
Age : 23
Location : Muar johor

Back to top Go down

Re: Anak Raja Petra Curi Motor?

Post by Sponsored content Today at 10:19 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum