Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Tahun 2012! Antara realiti atau fantasi..

View previous topic View next topic Go down

Tahun 2012! Antara realiti atau fantasi..

Post by zis on Thu Sep 17, 2009 11:19 pm

Code:
Salam & info to share.. waALLAHualam..

Cuba kira.. 1 Ramadhan pada tahun 2012 jatuh pada 20 Julai hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012 bersamaan 15 Ramadhan jatuh juga pada hari Jumaat. Sama ada hadith Nabi pasal huru-hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan Ramadhan iaitu hari Jumaat 15 Ramadhan dekat bumi ini yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, pasal satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dekat langit, bukan kiamat tapi huru-hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal cuma 1/3 sahaja (yang NASA Amerika dok bagitau pada 21hb 12 2012 planet X akan lintas datang ke bumi ni). Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu? ALLAH sahaja Maha Mengetahui.. Cuba kita tengok hadith Nabi kat bawah ni dan kenyataan pasal kalender Islam 2012..

Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasullullah SAW bersabda:
"Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawal.."
Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasullulah?" Baginda menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jumaat, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jumaat di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan solat Subuh pada hari Jumaat, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada ALLAH dan ucapkanlah: "Maha Suci Al-Quddus, Maha Suci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", kerana barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa."

assalammualaikum..ahakzzz..
bagi zis..tak kira laa hadith ni benar atau palsu..tapi tak salah kan kalo kita mula bertaubat dari sekarang? tak salah kan kalo kita mula hentikan segala kegiatan jahat kita kan? tak salah kan kalo kita start berhenti daripada mengutuk or mencaci or meremehkan or membangga diri or memperkecilkan orang lain dan dengki mendengki kan? tak salah kan kalo kita hentikan mengeluarkan kata2 kesat n kata2 yg buleh menyinggung hati seseorang kan? tak salah kan kalo kita hentikan segala pergaduhan dan saling bermaafan lebih2 lagi dah nak raya ni kan? apa yg zis cakap ni adalah benda yg sering terjadi dalam chatbox ataupon forum..perkara2 lain tu sendiri mau ingat laa..hehe..bukan zis mengata orang tapi adalah untuk diri zis sendiri..

ingatlah wahai saudara seIslamku..brapa lama lagi kita buleh idop kat dunia kalo cerita 2012 tu palsu sekalipon? setiap hari malaikat maut akan datang melawat kita..zis dah lupa brapa kali dalam sehari..pendek kata anytime je kalo diperintahkan untuk mencabut nyawa kita, anytime je kita buleh pergi tanpa sempat bertaubat..umur kita pon makin tuwe..bukannya makin muda..paling lama pon kita buleh idop kat dunia ni adalah 63 tahun mengikut umur Rasullullah SAW..sekelip mata je kalo ALLAH nak cabut nyawa kita..

ingatlah wahai adik beradikku semua..kelebihan yg kita ada hanyalah pinjaman semata2..kepandaian kita..kekayaan kita..kebijaksanaan kita..rupa paras yg cantik dan hensem..tubuh yg sempurna..dan segala2nya lah..sumanya adalah pinjaman semata2..jgnlah kita nak eksyen atau menyombong diri atau membangga diri dengan apa yg kita ada siap kutuk2 orang n memperkecilkan orang..kalau ALLAH nak tarik balik..sekelip mata je kita buleh jadi gila..sekelip mata je kita buleh jadi miskin..sekelip mata je kita buleh jadi cacat paras rupa n tubuh badan..sekelip mata je kalo ALLAH nak tarik balik suma tu..

ingatlah wahai sahabat2ku semua..tiada yg paling penting dikejarkan melainkan mengejar amalan..amalan yg dimaksudkan adalah melakukan perkara yg disuruh oleh-Nya seperti sembahyang lima waktu..berpuasa dan lain2..kerana amalan2 inilah yg akan kita bawak bersama ke dalam kubur dan di akhirat..ada ke hadith or ayat Al-Quran yang mengatakan kutuk mengutuk, mencarut, hasad dengki n bergadoh ni merupakah salah satu amalan yg akan dibawa bersama nanti? takde kan? tapi..kenapa perkara2 ni yg kita banggakan sangat untuk lakukan? yg lain tu takpe lah tapi yg paling dahsyat bab dengki ni..siap pakai bomoh lagi..kan ke syirik namanya tu? sah2 laa berdosa besar dan masok neraka..tak takot ke? sekelip mata je kalo ALLAH nak hukum kita..

slama ni zis berpegang pada banyak prinsip n salah satu daripadanya adalah "SETIAP APA YG KITA LAKUKAN PASTI AKAN MENDAPAT BALASANNYA WALAUPON SEBESAR ZARAH SEKALIPON..HARI INI KITA BUAT ORANG..ESOK LUSA ORANG PULAK BUAT KITA..KALO BUKAN KITA..YG JADI MANGSA ADALAH ANAK BINI CUCU CICIT KITA.." tak kesian ke kat dorang jadi mangsa? so..sempena dengan akhir2 bulan Ramadhan ini yg penuh dengan hikmatnya termasuklah malam lailatul Qadar..mari lah kita pasang niat dan berazam untuk berubah dan meningkatkan lagi amalan2 kita supaya buleh dibawa sebagai bekalan di kubur dan akhirat nanti..sekian waALLAHualam..

zis
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 283
Join date : 31/08/2009

http://zisdixie.ucoz.com

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum