Forum Central
Kami telah berpidah ke server baru <a href="WWW.KAMPUNGFM.COM">KAMPUNGFM.COM</a>
Log in

I forgot my password

Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Cara upgrade driver
Tue Feb 12, 2013 5:21 am by Syukur Azzaha

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED RM 15/KG
Fri Jun 22, 2012 11:23 pm by miezza

» PROMOSI!!! SERBUK ICE BLENDZ (16 - 20 MAC 2012) - RM13 PER 1KG
Fri Mar 16, 2012 1:28 pm by DezireMarketing

» MEMPROSES DAN MEMBEKAL SERBUK (POWDER) ICE BLENDED
Mon Aug 01, 2011 5:09 pm by Liana

» Kenali aku,
Thu Dec 16, 2010 1:43 pm by weather

» Rahsia Menjana RM20,000 Dalam 20 hari
Wed Sep 29, 2010 6:43 pm by ASBN

» DUIT MASUK HARI-HARI RM50-500, REBUT PELUANG SEGERA
Wed Sep 29, 2010 6:42 pm by ASBN

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 10:16 am by krulayar

» tambah owner lagi!
Sat Jul 24, 2010 8:38 pm by edora

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 33 on Fri Sep 30, 2016 11:47 pm
Social bookmarking

Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Forum Central on your social bookmarking website

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


KampungFM



Affiliates
free forum


Hujah : Harga Rokok dan Kempen Berhenti Merokok.

View previous topic View next topic Go down

Hujah : Harga Rokok dan Kempen Berhenti Merokok.

Post by Mr.Puaka on Fri Oct 09, 2009 4:55 am

Disebabkan saudara zis suka buka ruangan debat, aku pun terpanggil nak ikut serta utk buka satu ruangan tapi utk bercerita tentang harga rokok.

Saban tahun setiap kali bajet dibentangkan harga rokok mesti naik, dengan tujuan utk mengurangkan para perokok, malah kerajaan juga telah menetapkan lokasi larangan merokok di premis-premis tertentu. Baru-baru ini harga rokok naik lagi, tapi saya salah seorang perokok sedikit pun rasa tidak terjejas dengan harga ini kerana saya tetap membeli rokok macam biasa. Bukan sekadar harga dinaikkan utk mengekang para perokok malah kempen besaran juga diadakan oleh kerajaan dan badan-badan NGO bertujuan utk menghentikan tabiat merokok di kalangan rakyat Malaysia.

Iklan bergambar tentang bahaya rokok juga di paparkan di kotak-kotak rokok juga bertujuan yang sama iaitu untuk menyedarkan para perokok tentang bahaya rokok. Tapi bagi saya yang merokok sejak berusia 16 tahun iklan dan gambar yang ngeri di paparkan tidak sedikit pun menjejaskan semangat saya untuk merokok.

Adakah dengan menaikkan harga rokok dan menjalankan bermacam kempen berjaya mengekang budaya merokok? Adakah kempen yang diadakan satu pembaziran? Itulah yang saya ingin anda kongsikan pandangan anda.

Jika anda mempunyai pandangan dan pendapat, dari segi artikel, visual atau mesej bergambar tentang rokok jom kongsikan di sini. Agar para remaja yang belum merokok tidak sesekali mencuba rokok.

_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Hujah : Harga Rokok dan Kempen Berhenti Merokok.

Post by !k!n@Pr!s0N BrEak on Fri Oct 09, 2009 10:21 am

kempen berhenti merokok sme je dengan dengan kempen kurangkan kemalangan jln raye...due2 xberkesan sebab xde kesedaran dr byk pihak.

!k!n@Pr!s0N BrEak
Baru Kerja
Baru Kerja

Posts : 331
Join date : 25/08/2009

Back to top Go down

Re: Hujah : Harga Rokok dan Kempen Berhenti Merokok.

Post by ScOrPiO GuRlZzzz on Fri Oct 09, 2009 10:25 am

ha..mengenai topik nih..sco ade 1 product yg boleh seseorg berhenti merokok...klik la kt cni..tgk product pe..

Produk berhenti rokok

ScOrPiO GuRlZzzz
Manager
Manager

Posts : 628
Join date : 25/08/2009
Age : 28
Location : Selangor

Back to top Go down

Re: Hujah : Harga Rokok dan Kempen Berhenti Merokok.

Post by DJ Mr Syafiq on Sat Oct 10, 2009 9:18 am

ak ader bce an sesetengah kajian mendapati jumlah asap yg dikeluar kn oleh perokok seluruh dunie lebeh daripada asap2 kilanng n cukup untuk menghasilkan jerubu disesuatu tempat

DJ Mr Syafiq
Manager
Manager

Posts : 511
Join date : 10/09/2009
Age : 23
Location : Muar johor

Back to top Go down

Re: Hujah : Harga Rokok dan Kempen Berhenti Merokok.

Post by Mr.Puaka on Sat Oct 10, 2009 7:52 pm

ScOrPiO GuRlZzzz wrote:ha..mengenai topik nih..sco ade 1 product yg boleh seseorg berhenti merokok...klik la kt cni..tgk product pe..

Produk berhenti rokok


Berkesan ke ni scor? ada testimoni kejayaan org yang gunakn benda ni?

_________________
Pesan Nenek........ Mencari yang hilang adalah lebih baik kerana seseorang itu sudah mula insaf. Mencari yang tiada adalah satu perbuatan yang sia sia. Oleh Itu adalah lebih baik mencari yang hilang berbanding mencari yang tiada.

Mr.Puaka
Moderator
Moderator

Posts : 741
Join date : 27/08/2009
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

http://xat.com/kedaimamak

Back to top Go down

Re: Hujah : Harga Rokok dan Kempen Berhenti Merokok.

Post by cikmie on Tue Oct 13, 2009 11:19 pm

merokok baik utk kesihatan..ekekkke..aku takleh brenti la..bulan posa tuh aku dah berjaya kurangkan 3 kotak 14s sehari kepada 1 kotak sehari,tapi seleps posa aku terpaksa tambah balik ke 3 1/2 kotak..ekekek...

tapi time ari tak de keje..aku leh kurangkan merokok..sebab otak tak jalan sgt..tapi bila aku keje jer..rokok bersambung...sebab banyak kena pk....so aku akan cuba kurangkan rokok...

aku ada azam nak berenti trus..tapi berat mata mmandang berat lg bahu memikul..target aku bulan 12 nih berenti sepenuhnya.....wish me luck.. Embarassed

cikmie
Admin
Admin

Posts : 953
Join date : 21/08/2009
Age : 87
Location : Perlis

http://true-mechanic.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Hujah : Harga Rokok dan Kempen Berhenti Merokok.

Post by zat besi kurang gule on Sat Jan 23, 2010 11:49 pm

senang2 xya campo hal nie...

zat besi kurang gule
baby
baby

Posts : 1
Join date : 23/01/2010

Back to top Go down

Re: Hujah : Harga Rokok dan Kempen Berhenti Merokok.

Post by Sponsored content Today at 2:16 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum